کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۷۱۵۲
تاریخ خبر:

قاب تاریخ| زد و خورد اردشیر زاهدی و ‌عبدالکریم ایادی

روزنامه هفت صبح،‌ مرتضی کلیلی ‌| ‌ با قاب تاریخ به ایران قدیم سفر‌ و یادی ‌‌از ‌گذشته می‌کنیم. در تهیه این مجموعه، از تصاویر کمتر دیده ‌شده‌ای استفاده شده که تماشای آنها خالی از لطف نیست. عکس‌هایی از مشاهیر تاریخ معاصر ایران، شهرهای ایران، عکس‌های فوتبالی، نوستالژیک و… برای دیدن تصاویر و شرح آن ادامه مطلب را بخوانید.

قاب تاریخ ۱
پیشدستی ایادی به زاهدی، اول آبان ۱۳۵۷٫ منازعه ‌اردشیر زاهدی و ‌عبدالکریم ایادی؛ «در این روز در دفتر کارم نشسته بودم که صدای داد و فریادی از سرسرای کاخ به گوشم رسید. وقتی از دفتر کار خود بیرون آمدم اردشیر زاهدی را دیدم که تیمسار ایادی را زیر مشت و لگد انداخته است و مرتب به او ناسزاهای رکیک می‌دهد.

رفتم آنان را از یکدیگر جدا ساختم. پس از بررسی معلوم شد مطلبی که قرار بود زاهدی به عرض اعلیحضرت برساند، ایادی پیشدستی کرده و به عرض رسانده و همین موضوع زاهدی را ناراحت کرده و او را به باد کتک گرفته است. این را بگویم اردشیر زاهدی مرتب میان واشنگتن و تهران در حرکت بود و عقیده داشت که اعلیحضرت، برای فروکش کردن تظاهرات، باید خشونت بیشتری نشان دهند. منبع: امیرارسلان افشار، سروها در باد. (موسسه مطالعات تاریخ معاصر)

قاب مشاهیر ۱
هنرمندان دوبلاژ ایران؛ از راست: افشین زی‌نوری، اردشیر منظم، وحید منوچهری، ‌ مهتاب تقوی، بهروز علیمحمدی، رضا الماسی و سعید شیخ‌زاده. دوبله فیلم قاچاق به مدیریت ‌ خسرو خسروشاهی. ۸ دی ۱۳۸۱- استودیو قرن ۲۱.(تونل زمان)

قاب مشاهیر ۲
جلد مجله دنیای ورزش - خداحافظی «سرطلایی»؛ همایون بهزادی اول آذر ۱۳۵۴ کفش‌های خود را آویزان کرد.

قاب تاریخ ۲
دروازه دولت تهران در دوره قاجار

قاب تاریخ ۳
بازار بزرگ تهران- پاییز ۱۳۳۷؛ چکمه، چتر و کلاه‌های آویزان شده و مردی با کلاه شاپو در حال عبور.

کدخبر: ۴۲۷۱۵۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر