کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۱۸۰۶۹
تاریخ خبر:

قاب تاریخ| دندان مصنوعی؛ هدیه به تیم ملی!

روزنامه هفت صبح،‌ مرتضی كليلی ‌| ‌با قاب تاريخ به ایران قدیم سفر‌ و یادی ‌‌از ‌گذشته مي‌كنيم. در تهیه این مجموعه، از تصاویر كمتر ديده ‌شده‌اي استفاده شده که تماشاي آنها خالی از لطف نيست. عكس‌هايي از مشاهير تاريخ معاصر ايران، شهرهاي ايران، خودروهای نوستالژیک، عكس‌هاي فوتبالي‌ و… براي ديدن تصاوير و شرح آن ادامه مطلب را بخوانيد.

‌قاب نوستالژی 1
گردش در دامنه 5 توچال - سال 1357. عکس از میشل ستبون.

‌قاب تاریخ 1
نمایشگاه کتاب در تهران اواخر دوره قاجار

‌قاب نوستالژی 2
سرنوشت نامعلوم یک بنز w113 پاگودا طلایی در آجودانیه تهران - اواخر سال ۸۸ شمسی. در سال ۱۹۶۳ بنز مدلرا w113 در ادامه تولیدات اتاق‌هاي کروک ‌انجام داد و به نام w113 یا همان پاگودا تولید شد. در آن زمان تولید محصولات بنز از رده پایین به بالا اتاق‌w110‌، w111،w112،w113 بود که ارزان‌قیمت‌ترین بنز w110 مناسب برای قشر متوسط جامعه آلمان و اروپا بود. ‌‌ابتدا 300 رودستر در دهه 50 میلادی بود که با کد w198 نام داشت سپس بنز ۱۹۰ اس‌ال با کد w121 از سال ۱۹۵۳ تا ۱۹۶۲‌، بنز پاگودا w113 از سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۸، بنز w107 اس‌ال از سال ۱۹۷۱ تا سال ۱۹۸۹ میلادی، R129 از سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۸…. گوشه‌ای از تاريخچه تولیدات بنز اتاق کروک است که در زمان در محصولات خود ارائه داد. ‌ این اتومبیل با موتور ۶ سیلندر تولید شد و به گيربكس دنده‌ای و اتوماتیک مجهز بود‌‌‌.(کلاسیکوپدیا)

‌قاب تاریخ 2
تهران از زاویه ایوان موزه ایران باستان - سال 1339. (از صفحه علی ملیحی)

‌قاب تاریخ 3
بریده جراید؛ دندان مصنوعی، هدیه به تیم ملی! بهار ۱۳۵۷ …‌هدیه به همه اعضای تیم ملی ایران در صورت صعود به مرحله بعدی در جام‌جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین. (فدراسیون تاریخ و آمار فوتبال ایران)

کدخبر: ۵۱۸۰۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1560804133

    پس دندان مصنوعی از قدیم اینقدر گرون بوده