کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۲۰۱۶۱
تاریخ خبر:

قاب تاریخ| حمله ‌به حرم امام رضا، فورد تاندربرد و...

روزنامه هفت صبح،‌ مرتضی كليلی ‌| ‌با قاب تاريخ به ایران قدیم سفر‌ و یادی ‌‌از ‌گذشته مي‌كنيم. در تهیه این مجموعه، از تصاویر كمتر ديده ‌شده‌اي استفاده شده که تماشاي آنها خالی از لطف نيست. عكس‌هايي از مشاهير تاريخ معاصر ايران، شهرهاي ايران، خودروهای نوستالژیک، عكس‌هاي فوتبالي‌ و… براي ديدن تصاوير و شرح آن ادامه مطلب را بخوانيد.

قاب نوستالژی
فورد تاندربرد کوپه نسل نهم ۱۹۸۷ میلادی در محله ظفر - دهه هفتاد شمسی؛ اتومبیل‌های آمریکایی با آغاز جنگ عراق و کویت ‌به ‌‌ایران وارد شدند‌‌. ‌یکی از آنها فورد تاندربرد نسل نهم سرمه‌ای بود که در عکس مشاهده می‌کنید.‌ این ‌اتومبیل ‌ابتدا در اختیار آقای ناطق نوری بود که توسط‌ شهریار جوادی در ابتدای سال 70 خریداری می‌کند و مدت زمانی در محله ظفر بلوار آرش بود. این اتومبیل دارای یک موتور ۸ سیلندر ۵ لیتری مجهز به سیستم انژکتوری و گیربکس ۳ سرعته اتوماتیک بود و شتاب قابل‌توجهی داشت‌.(کلاسیک‌کار)

قاب تاریخ 1
حمله توپخانه‌ای سربازان اشغالگر روسی به حرم امام رضا (ع) - سال 1291

قاب تاریخ 2
از راست، سیمین‌دخت پزشک‌نیا، نصرت سیاهپوش با دو بچه در بغلش: وشا (راست) و مرمروس (چپ) سیاهپوش‌ و مهین‌دخت پزشک‌نیا. (از دنیای زنان قاجار)

قاب مشاهیر
عکسی از سردار ‌احمد متوسلیان (نفر وسط)‌ در پاوه - بهار 1359 (موسسه مطالعات تاریخ معاصر)

قاب تاریخ 3
شمس‌الشعرا (عبدالحسین میرزا شمس ملک‌آرا) نشسته، پسرخوانده‌اش امان‌الله میرزا جهانبانی‌ ایستاده در راست، پسربچه‌ای که کلاه به سر دارد (منصور میرزا جهانبانی)، آن یکی پسربچه عزیزالله، دو دختربچه (پوران‌ و توران ‌جهانبانی) و یک دختربچه برده آفریقایی - دهه ۱۹۰۰. عکس از آرشیو مدرن کانفلیکت لندن.

کدخبر: ۵۲۰۱۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر