کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۶۹۲۱
تاریخ خبر:

قاب تاریخ| حزب رستاخیز، پرسپولیسی‌ها در حج و...

روزنامه هفت صبح،‌ مرتضی کلیلی ‌| ‌با قاب تاریخ به ایران قدیم سفر‌ و یادی ‌‌از ‌گذشته می‌کنیم. در تهیه این مجموعه، از تصاویر کمتر دیده ‌شده‌ای استفاده شده که تماشای آنها خالی از لطف نیست. عکس‌هایی از مشاهیر تاریخ معاصر ایران، شهرهای ایران، عکس‌های فوتبالی، نوستالژیک و… برای دیدن تصاویر و شرح آن ادامه مطلب را بخوانید.

‌قاب تاریخ ۱
تنفر نخبگان از تأسیس حزب رستاخیز؛ مضحکه ایجاد حزب رستاخیز موجب شد که تنفر نخبگان نسبت به شاه عمق بیشتری پیدا کند. شاه وانمود کرد که تشکیل این حزب قدم بزرگی است در جهت دموکراتیک کردن کشور و سهیم کردن دیگران در قدرت سیاسی. شاه که لابد می‌ترسید حزب مزبور با قدرت خود او به مقابله جدی برخیزد، مبارزه سیاسی مستقل را‌ حتی در داخل حزب رستاخیز، به سختی محدود ساخت.
مایکل آرتور لدین، کارتر و سقوط شاه‌ (پایگاه اطلاع‌رسانی پژوهشکده تاریخ معاصر)
شرح عکس: جشن تولد اولین سالگرد حزب رستاخیز

‌قاب مشاهیر
اردوی تدارکاتی تیم فوتبال پرسپولیس در عربستان - اسفند ۱۳۵۱‌؛ کاشانی، ایرانپاک، رحیمی، ‌آشتیانی، ادیبی، عسگرخانی، معینی، شرفی(کمکی)، بهزادی و پروین.(فدراسیون تاریخ و آمار فوتبال ایران)

‌قاب تاریخ ۲
تهران‌، جلو خان نگارستان‌، بهارستان فعلی - سال ۱۳۰۰‌؛ فتحعلی‌شاه قاجار در کاخی به نام نگارستان در شمال میدان اسکان داشت، به همین دلیل میدان بهارستان کنونی در نقشه‌ها، به‌عنوان جلوخان نگارستان نام‌گذاری شده بود.

‌قاب نوستالژی
حال و هوای شب عید - سال ۱۳۸۳٫ عکس از بهروز مهری

‌قاب تاریخ ۳
بریده جراید؛ تور هندوستان سال ۱۳۴۸٫ دیدنی های افسانه ای نوروز. در گردش با دسته جمعی ما از هندوستان خیال انگیز دیدن کنید. حرکت از تهران ۲۸ اسفند ۱۶ روز ۳۱۲۰۰ ریال(چاپ عصر)

کدخبر: ۴۴۶۹۲۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر