کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۵۳۰۴
تاریخ خبر:

قاب تاریخ| جنایت‌ پرواز‌۶۵۵ و ۶تایی شدن بایرن

روزنامه هفت صبح،‌ مرتضی کلیلی ‌| ‌با قاب تاریخ به ایران قدیم سفر‌ و یادی ‌‌از ‌گذشته می‌کنیم. در تهیه این مجموعه، از تصاویر کمتر دیده ‌شده‌ای استفاده شده که تماشای آنها خالی از لطف نیست. عکس‌هایی از مشاهیر تاریخ معاصر ایران، شهرهای ایران، عکس‌های فوتبالی، نوستالژیک و… برای دیدن تصاویر و شرح آن ادامه مطلب را بخوانید.

قاب تاریخ ۱
‌‌۱۲ تیر ماه ۱۳۶۷ عکاسان ایرانی برفراز آب‌های خلیج فارس در هلیکوپتر مشغول عکسبرداری از اجساد شناور روی آب پس از منهدم شدن هواپیمای مسافربری توسط ناو آمریکایی. ‌یک فروند هواپیمای مسافربری ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در پرواز معمولی و به شماره ۶۵۵، از بندرعباس به مقصد دوبی در حالی که هنوز سقف پرواز مورد نظر را به دست نیاورده بود، بر‌فراز آب‌های سرزمینی ایران و در اطراف جزیره هنگام، به دلیل شلیک دو موشک از ناو آمریکایی وینسنس سقوط کرد و تمامی ۲۹۰ نفر مسافر و خدمه آن به شهادت رسیدند.‌

قاب تاریخ ۲
دورنمای قره کلیسا (طاطاوس)‌‌، در شمال شرقی چالدران به جای مانده از قرن نهم میلادی. (موسسه مطالعات تاریخ معاصر)

قاب تاریخ ۳
‌نعمت‌الله نصیری سومین رئیس‌ سازمان ‌‌اطلاعات و امنیت کشور در حال دادن نشان به یک مقام ساواک.

قاب مشاهیر
عکسی از ناصر ملک‌مطیعی در کنار پسرش امیرعلی در کنار ساحل دریای خزر - سال ۱۳۶۶

قاب نوستالژی
تبلیغ جالب بازی منتخب تهران- بایرن مونیخ، جمعه ۹ تیر ۱۳۵۱ ، استادیوم آزادی. این بازی با نتیجه ۶ بر ۳ به سود منتخب تهران پایان یافت. بکن باوئر در توجیه این شکست گفته بود ‌ما همه در تهران مست بودیم! (فدراسیون تاریخ و آمار فوتبال ایران)


کدخبر: ۴۶۵۳۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Mansourov

    پرواز اکراین؟