کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۲۱۱۳
تاریخ خبر:

قاب تاریخ| جشن‌های ۲۵۰۰‌ساله، ساعت خوشی‌ها و...

روزنامه هفت صبح،‌ مرتضی کلیلی ‌| ‌با قاب تاریخ به ایران قدیم سفر‌ و یادی ‌‌از ‌گذشته می‌کنیم. در تهیه این مجموعه، از تصاویر کمتر دیده ‌شده‌ای استفاده شده که تماشای آنها خالی از لطف نیست. عکس‌هایی از مشاهیر تاریخ معاصر ایران، شهرهای ایران، عکس‌های فوتبالی، نوستالژیک و… برای دیدن تصاویر و شرح آن ادامه مطلب را بخوانید.

‌قاب مشاهیر
عکس ارسالی یکی از خوانندگان روزنامه از سعید آقاخانی، ‌نصرالله رادش، نادر سلیمانی، آرش میراحمدی و… بازیگران سریال ساعت خوش -سال ۱۳۷۲

‌قاب نوستالژی ۱
گزارش‌های میدانی خبرنگار روزنامه ایران - سال ۱۳۷۶

‌قاب تاریخ ۱
بازار تهران - سال ۱۳۵۵٫ عکس از ژانین ویدل

‌قاب تاریخ ۲
ماکتی از جشن‌های ۲۵۰۰ ساله که در دهه ۵۰ از روز‌ ۲۰ مهر آغاز ‌ و تا ۲۴ مهر در تخت‌جمشید ادامه می‌یافت. این جشن یکی از بزرگ‌ترین و پرهزینه‌ترین جشن‌های تاریخ است که سران حکومتی و پادشاهان ۶۹ کشور جهان در آن شرکت کردند و حدود ۳۰۰ میلیون دلار خرج برداشت. تصویر مربوط به غلامرضا پهلوی و همسرش به همراه یکی از کارشناسان خارجی در بازدید از ماکت چادر جشن‌های ۲۵۰۰ ساله در محوطه تخت‌جمشید.

‌ قاب نوستالژی ۲
استادیوم آزادی ۲۳ خرداد ‌۱۳۵۵ - فینال جام ملت‌های آسیا‌؛ ایران یک - ‌کویت ‌صفر. گل: علی پروین در دقیقه ۷۱ . با ترکیب‌: منصور رشیدی، آندرانیک اسکندریان، نصرالله عبدالهی، حسن نظری، بیژن ذوالفقارنسب، ابراهیم قاسمپور، علی پروین، پرویز قلیچ‌خانی، علیرضا خورشیدی، ناصر نورایی (غلامحسین مظلومی از دقیقه ۵۵) و حسن روشن‌. سرمربی حشمت مهاجرانی ‌. ‌ (فدراسیون تاریخ و آمار فوتبال ایران)

کدخبر: ۴۶۲۱۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر