کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۰۸۵۰
تاریخ خبر:

قاب تاریخ| اشرف اراده بی‌رحمانه رضاشاه را به ارث برده

روزنامه هفت صبح،‌ مرتضي كليلي ‌| ‌ با قاب تاريخ به ایران قدیم سفر‌ و یادی ‌‌از ‌گذشته مي‌كنيم. در تهیه این مجموعه، از تصاویر كمتر ديده ‌شده‌اي استفاده شده که تماشاي آنها خالی از لطف نيست. عكس‌هايي از مشاهير تاريخ معاصر ايران، شهرهاي ايران، خودروهای نوستالژیک، عكس‌هاي فوتبالي‌ و… براي ديدن تصاوير و شرح آن ادامه مطلب را بخوانيد.

قاب نوستالژی 1
جشن مردم ایران برای راهیابی تیم ملی به جام‌جهانی 2014 برزیل- خرداد 1392

قاب نوستالژی 2
برف باز‌ی در تهران - سال 1383 (آژانس عکس ایران)

قاب نوستالژی 3
بازار شهر ایلام - سال 1396

قاب مشاهیر ‌
اشرف اراده بی‌رحمانه رضاشاه را به ارث برده است؛ اشرف ‌پهلوی خواهر دوقلوی محمدرضا ‌علاقه زیادی به دخالت در عرصه سیاست داشت و با توجه به روانشناسی سیاسی خاص خود در بسیاری از تحولات سیاسی و اقتصادی آن دوران ایفای نقش می‌کرد. این روحیه‌ قوی اشرف بر کارکنان سازمان سیا نیز کاملا روشن بود. آنان عزم راسخ و بی‌باکی اشرف‌ را‌ لازم داشتند تا بی‌ارادگی و ضعف محمدرضا‌ را در اجرای کودتا خنثی‌ کند‌.

ویلیام‌ شـوکراس با استناد به گزارش‌های سیا، جرأت و جسارت اشرف را برای واشنگتن قابل استفاده‌ ذکر‌ کرده‌‌، به نقل از سیا می‌نویسد: «انگیزه‌های او [اشـرف ] نـاپاک و اعمال‌ او‌ بیشتر اوقات نـاشیانه اسـت‌ اما غریزه‌ای در تصمیم‌گیری دارد که در میان اطرافیان‌ شاه‌ بسیار ضروری است‌. شخصیت قوی و اصرار شدید او برای اقدام می‌تواند‌ برادرش‌ را از بی‌ارادگی خارج سـازد.» سـفارت‌ همچنین‌ معتقد‌ بود: «درحـالی کـه شاه رؤیای پیشرفت ملی‌ را‌ از پدرش به ارث برده‌، اشرف اراده بی‌رحمانه رضاشاه را به خودش‌ منتقل‌ ساخته است.»(وودهاوس؛ عملیات آژاکـس‌، ‌‌مؤسسه‌ فرهنگی مطالعات و تحقیقات بین‌المللی معاصر ایران‌)

قاب نوستالژی 4
عکس یادگاری با شورولت کوروت پلاک شیراز-۱۱ در ستارخان تهران - سال 1366. این اتومبیل به موتور ۳۵۰ اینچ و گیربکس ۳‌سرعته اتوماتیک مجهز بود‌‌. نسل سوم شورولت کوروت از سال ۱۹۶۸ میلادی تولید شد‌‌. (کلاسیک‌کا‌ر)

کدخبر: ۴۹۰۸۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر