کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۲۵۰۹
تاریخ خبر:

قاب تاریخ: از آبو امیریان تا شکایت اشرف و هیتلر

روزنامه هفت صبح،‌ مرتضی کلیلی‌| ‌با قاب تاریخ به ایران قدیم سفر‌ و یادی ‌‌از ‌گذشته می‌کنیم. در تهیه این مجموعه، از تصاویر کمتر دیده ‌شده‌ای استفاده شده که تماشای آنها خالی از لطف نیست. عکس‌هایی از مشاهیر تاریخ معاصر ایران، شهرهای ایران، عکس‌های فوتبالی، نوستالژیک و… برای دیدن تصاویر و شرح آن گالری تصویری را ورق بزنید.

توضیحات

قاب تاريخ: عکس کمتر دیده شده از حاج محتشم‌السلطنه و هیتلر؛ میرزا حسن‌خان اسفندیاری ملقب به محتشم‌السلطنه سیاستمدار ایرانی و رئیس مجلس شورای ملی، وزیر و سفیر کبیر ایران بوده است. (عكس‌هاي زيرخاكي)

توضیحات

قاب مشاهير: ‌آبوی محبوب و دوست‌داشتنی آرارات. ستاره ‌جام تخت جمشید و کاپیتان مقتدر ارامنه‌. هافبک توانای میانه میدان با تعصبی مثال زدنی که زیبا فوتبال می‌کرد و ‌‌جنگندگی‌‌اش همواره دغدغه اول حریفان بود .‌ در ‌ سال‌های نخست دهه ۵۰ ‌ که ‌‌تیم شایسته ارامنه با افت مواجه شده بود، نسلی از جوانان ارامنه طلوع کردند و ‌ بار ‌ ديگر نام آرارات را در بالاترین سطح فوتبال ایران‌ مطرح ساختند . یکی از آن جوان‌های شایسته‌، آبو امیریان بود که از ابتدای سال ۱۳۵۳ در آسمان فوتبال ما ظهور کرد.‌‌(وب سايت جام تخت جمشيد)

توضیحات

قاب تاريخ: ‌اشرف می‌خواهد روزنامه لوموند، به خاطر نسبت قاچاقچی‌گری به او تعقیب شود؛ یادداشت‌های علم، ‌ فروردین ۱۳۵۱: امروز با آنکه تعطیل عمومی به علت وفات حضرت مجتبی می‌باشد، باز هم شاهنشاه کار کردند. درنتیجه ما هم کار کردیم. صبح شرفیاب شدم... ‌‌سر شام در کاخ والاحضرت شاهدخت اشرف رفتم. ایشان می‌خواهند روزنامه لوموند فرانسه را تعقیب کنند که به ایشان نسبت قاچاقچی‌گری داده است. من ترتیبی داده‌ام که لوموند این ادعای خود را تکذیب کند و معذرت بخواهد. والاحضرت سرسختی به خرج می‌دهند که باید قطعا تعقیب قانونی بشود. مدتی در این زمینه در پیشگاه شاهنشاه بحث شد. گفتم: «معلوم نیست به نتیجه برسیم.» شاهنشاه تصمیمی اتخاذ نفرمودند. (انتخاب)

توضیحات

قاب تاريخ: عکسی از خديجه خانم دختر محمدعلي شاه قاجار

توضیحات

قاب تاريخ: رحيم علي خرم (نفر سمت چپ) موسس پارك خرم تهران (ارم فعلي) و فرزندش غلامحسين خرم. سال 1354 پارك ارم. ‌ ‌در اوايل انقلاب، خرم که قصد خروج از کشور را داشته در هتل میامی تهران به پیشخدمت هتل انعام بالایی می‌دهد و همین انعام شک گارسون را برمی‌انگیزد و به نیروهای انقلابی آن‌زمان اطلاع می‌دهد که او حتماً فرد سرشناسی از نظام پهلوی است و همین امر باعث گرفتاری وی می‌شود. وی در تاريخ 19 ارديبهشت 58 به حکم صادق خلخالی محکوم به فساد فی الارض و اعدام شد.

توضیحات

قاب مشاهير: هادي اسلامي، فرامرز قريبيان، جمشيد مشايخي و مجيد مظفري در پشت صحنه فيلم آوار سال 1363 روستاي قلات شيراز. (عكاسباشي)

کدخبر: ۳۲۲۵۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر