کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۴۳۶۹
تاریخ خبر:

فیل بزرگ در حال تاراندن الاغ‌ها

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | به نظر می‌رسد جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مانند بسیاری از سیاستمداران دیگر آمریکایی در دام نظرسنجی‌ها افتاده است و این روزها مسحور و مغرور نتایجی شده است که هر روز از اختلاف دو رقمی آرای بین او و ترامپ خبر می‌دهند.

در روزهای اخیر هم این نظرسنجی‌ها و مدلسازی‌ها، اختلاف آرای الکترال بین او و ترامپ را بیش از ۱۵۰ رای پیش‌بینی می‌کنند و از پیروزی بایدن با تمام قوا و همچنین شکست تمام عیار ترامپ خبر می‌دهند. این روند به طور دقیق همان دامی است که مایکل دوکاسیس در رقابت با جورج هربرت بوش و هربرت همفری در رقابت با ریچارد نیکسون در آن افتادند و هر دو نامزد دموکرات رقابت را با همین سهل‌انگاری و
خوش‌باوری به رقیب جمهوریخواه خود واگذار کردند.

بایدن با اطمینان از پیروزی خود در رقابت با ترامپ، امور اصلی و اساسی را وانهاده است و خود را درگیر ماجراهای پوچ و کاذبی کرده که تنها برای رسانه‌ها جذاب است. در روزهای اخیر اگر از گاف‌های همیشگی بایدن در اظهاراتش که دوباره موجب آزردگی خاطر سیاهپوستان شده است چشم‌پوشی کنیم، باید بگوییم او درست در روزهایی که ترامپ با هوشمندی و تیزبینی طرح‌ها و برنامه‌هایی موثر و کارآمد را در دست گرفته تا با اتکا بر آن‌ها دوباره پیروز انتخابات شود، با ماسکی بر صورت همراه چند نفر دیگر سوار دوچرخه می‌شود و در خیابان‌ها رکاب می‌زند و با خبرنگاران در مورد انتخاب گزینه نهایی معاونت خود شوخی می‌کند و قاه‌قاه می‌خندد.

در جبهه مقابل بایدن و دموکرات‌ها، ترامپ و کمپینش پیشروی‌های مهم و حائز اهمیتی داشته‌اند. ترامپ با حسن استفاده از اختیارات رئیس جمهور در راستای تاثیرگذاری بر روند رقابت‌های انتخابات، از امضای چهار فرمان خبر داد که طبق این فرامین، ابتدا اقشار کم درآمد از پرداخت مالیات معاف خواهند شد و سپس صدور حکم تخلیه مسکن برای مستاجرانی که توان پرداخت اجاره‌بهای خود را ندارند تا اطلاع ثانوی معلق اعلام خواهد شد.

همچنین مقرر است با فرمان ترامپ تمام افراد بیمار حتی بیماران صعب‌العلاج، بدون در نظر گرفتن سابقه و شدت بیماری تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و قیمت داروهای پر مصرف در کشور تا ۹۰درصد کاهش یابد.
این پایان ماجرا نیست و رسانه‌های نزدیک به دولت ترامپ حدس می‌زنند که او در خفا و پشت درهای بسته در حال بازی کردن با دو کارت مهم برای تاثیرگذاری بیشتر بر انتخابات است.

در روزهای گذشته قاضی دموکرات نیویورک با طرح شکایتی از اتحادیه ملی سلاح آمریکا که در این ایالت مستقر است خواستار تعطیلی کامل این اتحادیه شد و اینطور به نظر می‌رسد که ترامپ نیز از این فرصت بی‌‌نظیر و خطای استراتژیک دموکرات‌ها بیشترین بهره را برده است و به این اتحادیه پیشنهاد داده است که در صورت نقل مکان از نیویورک به تگزاس از حمایت کامل او برخوردار خواهند شد و در مقابل انتظار دارد که آن‌ها از او در انتخابات حمایت کنند.

گفتنی است مسئله سلاح در آمریکا حزب نمی‌شناسد و حمایت این اتحادیه از ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ سبب شد تعداد بسیاری از حامیان حزب دموکرات در هفته‌های آخر منتهی به انتخابات به جای هیلاری کلینتون به ترامپ رای دهند. همچنین شایعه‌ای در رسانه‌های عربی مبنی بر مراحل پایانی مذاکره مخفیانه ایران و آمریکا و دستیابی به یک توافق تمام عیار جدید منتشر شده است.

صحت این شایعه بسیار بعید است ولی اگر درست باشد به نظر می‌رسد توافق ایران با چین و عقد قرارداد ۲۵ساله دو کشور کار خودش را کرده و آمریکا را به میز مذاکره بازگردانده است. اگر ترامپ بتواند پیش از انتخابات با ایران به توافق برسد برگ برنده بسیار مهمی در دستانش خواهد داشت.

کدخبر: ۳۴۴۳۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Mansourov

    عمرا یه جمهوری خواه یه دوره رئیس باشه!