کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۰۸۹۹
تاریخ خبر:

فیلم پوست، تحریریه هفت‌صبح و برداشت اشتباه وزیر

روزنامه هفت صبح | یک: ‌ دیروز وارد تحریریه شدم و هیچکس در سالن نبود. ساعت ۳ بعد از ظهر بود و من تنها عضو حاضر تحریریه و فنی و ممیزی محسوب می‌شدم. یادم آمد سال ۱۳۹۰ که هفت‌صبح راه افتاده بود، در طبقه اول ۴۰‌نفر و در طبقه دوم ۳۰‌نفر در دو شیفت صبح و عصر مشغول به‌کار بودند‌!

البته که دورکاری حاصل از کرونا از دلایل این خلوتی بوده است‌. ۵۰‌درصد نیروهای هفت‌صبح در دورکاری به‌سر می‌برند اما ۵۰‌درصد دیگر اگر بیایند (که دیروز هم به‌تدریج آمدند) یک جمع ۵‌نفره در تحریریه را شامل می‌شود و یک جمع شش نفره در بخش فنی و ویراستاری. این روزنامه‌نگاری در دوران جدید است و خب حاصلش خیلی هم بد نشده است. (تعریف از خود نباشه‌!)

دو: در جایی میزبان یک ستاره تلویزیون که خانم بازیگر مشهوری هستند بودیم و همزمان یک عضو تیم ملی بسکتبال بانوان‌. اختلاف روحیه این دو نفر کاملا مشهود بود. آن راحتی و رفتار و خصائل ورزشکارانه خانم بسکتبالیست در مقابل رفتار محتاطانه و کمی غیردوستانه و شاید حتی متفرعنانه بازیگر مشهور.
بچه‌هایتان را ورزشکار بار بیاورید.

سه: وزیر بهداشت همچنان عقیده دارد که ۷۵‌درصد مردم ایران یک دُز واکسن زده‌اند و این به‌خاطر برداشت اشتباهش از آمار واکسیناسیون است. عجیب است که کسی از اطرافیان وزیر ایشان را متوجه اشتباه فاحششان نمی‌کند. ۵۰‌میلیون ایرانی دُز اول واکسن را زده‌اند که می‌شود معادل ۶۰‌درصد.

از این ۵۰‌میلیون حدود ۲۶‌میلیون نفر هم واکسن دُز دوم را زده‌اند‌. یعنی ۳۰‌درصد. یکی از تلاش‌های عرصه واکسن، کم‌ کردن فاصله زیاد درصد کسانی که دو دُز واکسن زده‌اند نسبت به کسانی که یک دُز واکسن زده‌اند، است. در بیشتر کشورهای جهان این فاصله بین ۵ تا ۱۰درصد است اما در ایران این فاصله خیلی شدید است و به حدود ۳۰‌درصد می‌رسد که باید کاهش پیدا کند.

چهار: دلمان برای یک نمایشگاه خوب اتومبیل‌، نمایشگاه پرشور کتاب‌، ‌جشنواره پرو‌پیمان سینمایی فجر‌، شب‌های پرتراکم تئاتر‌، ‌کنسرت‌های موسیقی درست و حسابی و همه آن چیزهایی که در دوران کرونا و تحریم از دست داده‌ایم، تنگ شده است.

پنج: از فیلم پوست ساخته برادران ارک توصیفات کاملا متناقضی را می‌شنوم. سعی می‌کنم فیلم را ببینم و درباره‌اش اینجا بنویسم. پس از مدت‌ها یک فیلم مهم در سینماهای کشور داریم.

کدخبر: ۴۲۰۸۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر