کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۶۱۳۲
تاریخ خبر:

نابغه حتی در ۸۲ سالگی

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | آنتونی هاپکینز همیشه مرا به شگفتی می‌اندازد. جاناتان دمی کارگردان فقید فیلم سکوت بره‌ها داستان‌های متعددی روایت کرده از چگونگی کار آنتونی هاپکینز که نقش هانیبال لکتر را در فیلمش ایفا می‌کرد.

فیلم های آنتونی هاپکینز

یک دکتر نابغه آدمخوار! برای چنین نقش هولناکی هاپکینز طبق سنت بازیگران انگلیسی بدون آنکه فشاری به خود وارد کند و یا از مدت‌ها قبل در نقش خود فرو رود به سادگی ساعتی قبل از ایفای نقش سر صحنه حاضر می‌شد و به روی صحنه می‌رفت و نقش هولناک و عجیب خودرا به راحتی ایفا می‌کرد.

(درباره تمایز سبک بازیگران متد اکتینگ با بازیگران کلاسیک انگلیسی داستان‌های زیادی وجود دارد مثلا تمایز سبک کار داستین هافمن و سرلارنس الیویه در فیلم معروف ماراتن من ) هانیبال لکتر نقشی است که دیگر در تاریخ سینما به عنوان یکی از مهیب‌ترین بدمن‌ها ثبت شده است.

بی‌خود نیست که در حالیکه زمان حضور او روی پرده تنها ۲۶ دقیقه بود او اسکار بازیگر نقش اول را کسب کرد. این توانایی شگفت‌انگیز را هاپکینز در چند سال بعد هم به نمایش گذاشت با دو بازی خاص در هاواردزاند و بقایای روز.

از او دیگر خبر مهمی در دست نبود برای همین دیدنش در فیلم دو پاپ غافلگیر کننده بود. در سن ۸۲ سالگی در نقش پاپ بندیکت شانزدهم. پاپ آلمانی‌الاصلی که در پی فشار مربوط به سوءاستفاده جنسی کشیش‌ها از کودکان ترجیح داد از منصب خود استعفا دهد و فرانسیس برگولیوی آرژانتینی جانشین او شود.

بازی هاپکینز در نقش بندیکت فراتر از معیار بازیگری در سینمای امروز دنیاست.کاری که او انجام می‌دهد حتی از دسترس یواکین فینیکس و دانیل دی لوئیس هم دور است‌. این تیزهوشی در کنترل میمیک‌، ‌لحن و فرورفتن در نقش پاپ‌،‌ فقط از یک نابغه بزرگ بر می‌آید.

این را در نظر بگیرید که نقش اصلی بر عهده جاناتان پرایس است که نقش پاپ آرژانتینی را ایفا می‌کند‌. اوست که دوست داشتنی است و احساس محبت تماشاگر را به خود جلب می‌کند با این حال هاپکینز در نقشی پیچیده در نقش پاپ خشک و مقید که به تدریج به برگولیو اعتماد می‌کند نفسگیر بازی می‌کند.

امسال سطح بازیگری در سینمای جهان به شکلی بی‌سابقه بالاست. آدام درایور در داستان ازدواج‌، ‌آدام سندلر در جواهرات تراش نخورده (آنکات جم )‌،‌‌آل‌پاچینو و جوپشی در ایرلندی و یواکین فینیکس در جوکر و البته برادپیت در روزی روزگاری هالیوود و به سوی ستارگان. در میان چنین اجتماع ترسناکی از هنر بازیگری به نظرم کلاس کار آنتونی هاپکینز متفاوت از بقیه است. او به تمام معنا یک غول است.

کدخبر: ۳۰۶۱۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Farzad_Nikzad

    هانیبال لکتر از محبوب‌ترین و جاودانه‌تری ن نقش‌های سینما لااقل برای منه. تنها یک فیلم از این بازیگر دیدم و همون یک فیلم ک فایت میکنه که بی قید و شرط دوستش داشته ب اشم. بعضی بازیگرا تو همون اولین نقشی که ازشون میبینی وادارت میکنن تمجیدشون کنی و قبولشون داشته باشی. مثل دنیل دی لوئیس د ار و دسته‌ی نیویورکی یا تام هنکس فارست گ امپ یا دنیروی راننده تاکسی و دیکاپریوی ش اترآیلند و…