کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۶۹۶۶
تاریخ خبر:

پخش یک فیلم مستند از تلویزیون پس از ۴۸‌سال

فیلم مستندِ «ایمان»، به مناسبت میلاد امام رضا (ع)، برای نخستین بار، جمعه ۱۳ تیر روی آنتن شبکه مستند تلویزیون خواهد رفت.

به گزارش خبرآنلاین، فیلم مستند «ایمان» به کارگردانی حسین ترابی که درباره زیارت حرم امام رضا (ع) است، برای نخستین بار پس از ۴۸ سال از تلویزیون پخش می‌شود.

«ایمان» سال ۵۱ تولید شده است و در ارتباط با مفهوم ایمان و زیارت آستان قدس رضوی است. در این مستند، چشم دوربین، چشم زائری مجذوب و مسحور و جستجوگر است، در طول مستند همزمان با ورود یک زائر به حرم مطهر امام رضا (ع)، صدای شیپورها، سرناها و طبل‌ها تحویل سال ۵۰ را اعلام می‌کنند.

حسین ترابی، کارگردان و مستندساز ایرانی، فارغ‌التحصیل سینما، تلویزیون و رادیو از دانشکده هنرهای دراماتیک و فوق لیسانس مدیریت امور فرهنگی از دانشگاه فارابی است. وی فعالیت فیلمسازی خود را از سال ۱۳۴۹ در مرکز سینمایی وزارت فرهنگ و هنر با ساخت فیلم کوتاهی به نام «مجلس سرچشمه» آغاز کرد.

فیلم مستند «برای آزادی» اثر ماندگار اوست که چندی پیش توسط مارک کازینزز مورخ و منتقد سینما در مؤسسه بی اف آی لندن (bfi) به عنوان ۱۰ فیلم مستندی که دنیا را تکان داد، در کنار آثاری از لنی ریفنشتال و مایکل مور و … انتخاب شد.

«ایمان» با دوربین ۳۵ میلیمتری رنگی تصویربرداری شده است و برنده اول جایزه سپاس در قبل از انقلاب شده است.

ترابی مستند «ایمان» را نوشته و کارگردانی کرده است و از دیگر عوامل آن می توانفریدون ری‌پور (فیلمبردار)، سیاووش شاکری (تدوین)، داود باقری (صدابردار) و شیدا قرچه‌داغی (موسیقی) اشاره کرد.

این مستند به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا (ع)، برای نخستین بار، جمعه ۱۳ تیر، ساعت ۱۲:۴۵ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

کدخبر: ۳۳۶۹۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر