کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۴۶۶۶
تاریخ خبر:

چرا شایعه فیلترینگ اینستاگرام ‌مطرح شد؟

روزنامه هفت صبح | غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه‌قضائیه در نشست خبری روز گذشته در پاسخ به سوالی درباره مطرح شدن برخی اخبار مبنی بر فیلترشدن اینستاگرام به نقل از معاون اول دادستان کل کشور، گفت: «انتظار بر این است جامعه رسانه‌ای ما اخلاق حرفه‌ای و سازمانی خود را به نحو شایسته مراعات کنند.

مایه تاسف و تعجب است که اخباری تحت عنوان اخبار قضایی نقل می‌شود که به هیچ عنوان چنین خبری ابراز نشده است. در مقطعی که دادستان کل کشور معاون اول ندارد و هنوز فردی برای این سمت انتخاب نشده، خبری منتسب به معاون اول دادستانی کل نقل می‌شود که بیانگر این است که برخی افراد فعال در رسانه‌ها و فضای مجازی، اخلاق حرفه‌ای را مراعات نمی‌کنند.

این خبر صحت ندارد و چنین خبری هم اعلام نشده است. بر فرض اگر چنین کسی می‌بود و چنین خبری را اعلام می‌کرد، مواضع قوه قضائیه به شمار نمی‌آید. موضع قوه‌قضائیه آن است که سخنگوی قوه قضائیه یا رئیس قوه قضائیه در ملاقات‌ها و دیدارهای خود اعلام کنند و سایر مطالبی که مدیران قضایی اعلام می‌کنند، نظر شخصی خودشان است.»

*** اسماعیلی در رابطه با پرونده مدیران یکی از شرکت‌های خودروساز در دادسرا، تاکید کرد: «این پرونده با ۲۳ متهم که برخی از متهمین در زمره مدیران سابق شرکت خودرو ساز هستند و برخی کسانی هستند خودروها را به صورت سبدهای بزرگ از خودرو ساز دریافت می‌کردند و انحصار و رانت برای خودشان ایجاد کرده بودند و موجب انحصار و رانت در بازار خودرو شده بود.

همچنین برخی از مقامات دیگر جزو کسانی هستند که برای آنها در این پرونده کیفرخواست صادر شده و پرونده جهت رسیدگی به شعبه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی ارجاع شده است.»

*** اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فردی به نام حسن میرکاظمی معروف به حسن رعیت کیست و با توجه به انتشار خبری مبنی بر بازداشت او، در صورت صحت خبر، علت بازداشت او چیست؟ گفت: «قبل از اثبات مجرمیت اسم نیاورید. با رعایت معذوریت اصل بازداشت را تایید می‌کنم و درباره عناوین اتهامی به لحاظ اینکه پرونده در مرحله اولیه است باید در رسیدگی‌های بعدی اعلام شود.»

*** اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره بازداشت یکی از عکاسان حوزه خبری، گفت: «بله اصل خبر را تایید می‌کنم. در این ارتباط فردی نه به لحاظ عکاس بودن بلکه به لحاظ اهانتی که به مقدسات به حضرت سیدالشهدا و عزاداری آن امام اهانت شده بود و همچنین تبلیغی که علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در مطلب منتشره آمده بود تحت تعقیب قرار گرفت.

در بازرسی اماکن و تجهیزات فنی این شخص، یکسری از مستندات جدید به‌دست آمده که دور از شاٌن افراد و اشخاص و حرفه‌های شاغل در جامعه ماست. این موضوع در حال بررسی است و تا زمانی که بررسی نهایی انجام نشده نمی‌توان اطلاع رسانی کرد.»

*** او در پاسخ به سوالی در خصوص مسدود شدن حساب‌های مدیرعامل یک خودروسازی با دستور بازپرس پرونده و در رابطه با ممنوع الخروج بودن مدیر عامل یک خودروسازی دیگر گفت: «نسبت به موضوعات پرونده خودروسازان هم، از ناحیه بازرسی کل کشور ماموریت‌هایی داده شده تا عملیات خودروسازان در فروش و واگذاری را بررسی کنند و هم از ناحیه سایر مراجع، بررسی‌هایی انجام می‌شود.»

کدخبر: ۲۷۴۶۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر