کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۴۰۳۳
تاریخ خبر:

فیدلیتی؛ کراس‌اوور چینی جدید بازار ایران

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر | بهمن‌موتوری‌ها این روزها روزگارشان بد نمی‌گذرد. با دو مرحله پیش‌فروش موفق توانسته‌اند دیگنیتی را به بازار معرفی کنند و یکی از سرسخت‌ترین گزینه‌ها در بازه قیمتی ۷۵۰ تا ۸۵۰ میلیون تومان را به مصاف هایما S7 پلاس و چری تیگو ۷ بفرستند‌ اما از جتور X70 اس یا همان فیدلیتی که دی‌ سال قبل برای اولین بار تیزرهایش منتشر شد، چه خبر؟

آنطور که مدیر شبکه فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن، خسرو خسروی‎فر‌ می‌گوید مدل‌های ۵ و ۷ نفره فیدلیتی در ۲۵ نمایندگی منتخب در ۱۳ استان به نمایش درآمده‌اند که قرار است این تعداد به ۳۵ نمایندگی افزایش پیدا کند. در تهران دو شوروم اختصاصی این خودرو را به نمایش درآورده‌اند. بهمن موتور برنامه دارد به زودی طرح فروش آن را اعلام کند.

ایکس ۷۰ که در سال ۲۰۱۸ به بازار چین معرفی شد، در سال اول حضورش فروشی ۴۰ هزار دستگاهی را به ثبت رساند که نشان می‌داد با خودرویی متوسط روبه‌رو هستیم و نباید چندان روی آن حساب باز کرد‌ اما در دومین سال حضور بخت به جتور رو کرد و ناگهان آمار فروش آن به بالای ۱۲۸ هزار دستگاه رسید! جتور X70 در سال گذشته هم نزدیک به ۸۶ هزار دستگاه فروش را ثبت کرد.

کراس‌اوور منتخب بهمن برای مونتاژ در ایران پرچمدار خانواده X70 با نام X70 پلاس نیست و همان X70 عادی با آپشن‌های تیپ S است. این امر می‌تواند بازار آن را مورد تهدید قرار دهد چون در حالی که دیگنیتی کاملاً مطابق با زبان طراحی روز طراحی شده و اولین کراس‌اوور چینی با فرم کوپه است که در ایران تولید می‌شود، جتور شبیه ‌ نسل‌ قبل خودروهای کره‌ای است. X70 از این منظر چیزی برای گفتن در برابر رقیبی همچون کی‌ام‌سی K7 کرمان موتور ندارد.

طراحی کابین X70 اما به قدری زیبا بوده که جتور دست به آن نزد و در تولید X70 پلاس هم همان را مبنا قرار داد. نمای داخلی آن شبیه ‌ خودروهای ب.ام.و است و پنل دیجیتال جلو آمپر ۱۲٫۳ اینچی که در X70 دیده می‌شود در کمتر خودرویی در این بازه قیمتی در ایران قابل مشاهده است.

در تیپ S مجموعه تقریباً کاملی از آپشن‌ها در اختیار سرنشینان قرار می‌گیرد که البته در خصوص کیفیت‌ و دوام‌شان فعلاً نمی‌توان با اطمینان اظهارنظر کرد: صفحه نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی، سیستم هشداردهنده حرکت بین خطوط، رادار تشخیص نقاط کور، کنترل پایداری الکتریکی خودرو، ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد، سنسور باران، کروز کنترل، سنسور پارک عقب و جلو صندلی‌های برقی به همراه گرم‌کن، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف پانوراما، سیستم هوشمند باز شدن اتوماتیک درب صندوق توسط پا و…

زیر کاپوت این خودرو پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو با ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته که با جعبه دنده شش سرعته اتومات دوکلاچه هماهنگ می‌شود. از جمله نقاط قوت X70 که باعث می‌شود سواری بهتری نسبت به سایر رقبا داشته باشد، استفاده از سیستم تعلیق مولتی‌لینک است.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۹۴۰۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر