کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۵۷۶۷۹
تاریخ خبر:

فولکس‌واگن ID۳ یک روزه ده هزارتا فروخت!

هفت صبح |جنگ تمام عیار دو خودروساز بزرگ جهان شروع شد. فولکس واگن با دریافت ۱۰ هزار سفارش برای نخستین خودرو برقی خود ID3، رسما رقابت با تسلا در پایین‌ترین بخش بازار خودروهای الکتریکی را آغاز کرد.

فولکس واگن که قصد دارد خانواده کاملی از محصولات برقی خود را روی پلتفرمی تازه به بازار عرضه کند، شب گذشته با برگزاری یک مراسم جالب، پیش نمایشی از هاچ‌بک برقی ID3 را به حاضران معرفی کرد. این شرکت که قرار است در بخش پایین بازار خودروهای الکتریکی با نیسان، رنو و تسلا رقابت کند، ضمن اعلام قیمت کمتر از ۳۰ هزار یورویی این محصول توانست ۱۰ هزار سفارش برای نخستین خودرو برقی خود دریافت کند. اتفاقی که بسیاری از تحلیلگران آن را آغاز رسمی رقابتی جانانه با تسلا قلمداد می‌کنند.

تسلا در حالی خود را آماده رکوردزنی در زمینه فروش سالانه می‌کند که رقبا هر لحظه حلقه رقابت با این شرکت تازه تاسیس را تنگ‌تر می‌کنند. ایلان ماسک در حالی شب گذشته از طرح تسلا برای فروش اقساطی خودرو مدل۳ با پیش پرداخت ۳۹۹ دلار خبر داد که رقیب آلمانی رسما اولین گام برای رسیدن به تسلا را محکم برداشت.

فولکس‌واگن اعلام کرده است این محصول که احتمالا در سال اول تنها به تعداد ۳۰ هزار دستگاه تولید شود، از باتری‌های پیشرفته ۵۸ کیلووات‌ ساعتی بهره برده که با هر بار شارژ کامل تا ۴۲۰ کیلومتر برد دارند. خودرو ID3 که در ایونت معرفی اولیه در برلین توانست ۱۰ هزار سفارش ۱۰۰۰ یورویی داشته باشد، قرار است در دو نسخه ضعیف‌تر و قوی‌تر هم به بازار بیاید که این نسخه‌ها به ترتیب ۳۳۰ و ۵۵۰ کیلومتر برد خواهند داشت.
مارتین استاکمن عضو هیئت مدیره فولکس‌واگن که در مراسم شب گذشته سخنران اصلی بود با اشاره به تحقق وعده فولکس برای عبور از رسوایی دیزل گیت ظرف ۴ سال اعلام کرد:«نخستین محصول تمام الکتریکی فولکس در بازه قیمتی ۲۵ تا ۴۰ هزار دلار به فروش می‌رسد در حالی که از ابتدای ۲۰۲۰ وارد بازارهای مصرف خواهد شد.»
کارشناسان معتقدند سفارش‌گذاری خودرو تمام برقی فولکس‌واگن ID3 به شکلی موفقیت آمیز در اروپا احتمالا فولکس را برای رونمایی از ۲۰ مدل کاملا جدید برقی که قبلا وعده داده بود، مشتاق‌تر خواهد نمود.

کدخبر: ۲۵۷۶۷۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر