کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۲۳۰۴
تاریخ خبر:

‌فوتون تونلند به‌طور رسمی رونمايی شد

روزنامه هفت صبح| پیکاپ فوتون تونلند اتوماتیک G7 ایران خودرو دیزل صبح يكشنبه رونمایی شد. پیکاپ فوتون تونلند اتوماتیک G7 در حال حاضر قدرتمندترین پیکاپ بنزینی موجود در بازار کشور بوده و یکی از لوکس‌ترین و ایمن‌ترین‌ها در بین رقبا نیز محسوب می‌شود که می‌توان مشتریان خودروهای اس‌یووی را نیز نسبت به خرید آن وسوسه کند.

تاريخچه پیکاپ فوتون تونلند
به گزارش خودرونویس، ایران خودرو دیزل از سال 1392 عرضه پیکاپ فوتون تونلند را با پیشرانه بنزینی یورو 4 و پیشرانه توربو دیزل یورو 4 به همراه فیلتر DPF به بازار ایران عرضه کرد که سهم قابل توجهی از بازار پیکاپ‌های ایران را به خود اختصاص داد. در سال‌های 1397 تا 1399 ایران خودرو دیزل به عرضه پیکاپ فوتون تونلند با همین چهره اما با پیشرانه کم آلاینده‌تر یورو 5 در دو نسخه بنزینی و دیزلی مشغول بود که همچنان از این پیکاپ به عنوان یکی از محبوبترین‌ها و قابل اعتمادترین پیکاپ‌های چینی در بازار ایران یاد می‌شد.

اما در سال 1400 ایران خودرو دیزل دست به جراحی فوتون تونلند زد و نسخه فیس لیفت آن را با استایل ظاهری به‌روزرسانی شده و کابینی متفاوت و به مراتب با کیفیت‌تر و زیباتر به بازار ایران عرضه کرد. عرضه پیکاپ فوتون تونلند نیوفیس بنزینی و دیزلی از سال 1400 به بازار ایران آغاز شده و همچنان هم ادامه دارد.

اما با توجه به عرضه پیکاپ‌های اتوماتیک توسط رقبا، جای پیکاپ فوتون با گیربکس اتوماتیک در سبد محصولات ایران خودرو دیزل خالی بود. در خرداد سال 1400 بود که با گل سرسبد خانواده پیکاپ فوتون یعنی همین نسخه G7 در ایران خودرو دیزل ملاقات داشتیم و حال پیکاپ فوتون تونلند اتوماتیک G7 به عنوان اولین پیکاپ اتوماتیک این شرکت و قدرتمندترین پیکاپ بنزینی موجود در بازار ایران رونمایی شده است.

مشخصات پیکاپ فوتون تونلند اتوماتیک
فوتون تونلند (تونلند) اتوماتیک G7 از یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با حجم دقیق 2002 سی سی بهره برده که قادر به تولید 238 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور بوده که از تمام رقبا در بازار ایران قدرتمندتر است. این نیرو توسط یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته ZF آلمان به چرخ‌های عقب در حالت استاندارد و سه حالت چهار چرخ سبک و چهار چرخ سنگین و Auto به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

بدین ترتیب می‌توان انتظار عملکردی خوب از این خودرو را در بیراهه نوردی و هم در سطح جاده و خیابان داشت. فوتون تونلند (تونلند) اتوماتیک G7 طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 5340، 1940 و 1870 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 3110 میلی متر است. بدین ترتیب پیکاپ فوتون اتوماتیک را باید در رده پیکاپ‌های سایز متوسط دانست.

طول، عرض و ارتفاع حوض بار این پیکاپ فوتون اتوماتیک نیز به ترتیب 1520، 1580 و 440 میلی متر بوده که ابعاد بسیار مناسبی برای نصب اکسسوری‌های آفرودی، سوپرلید، حمل بار و تجهیزات مختلف دارد. وزن خالص پیکاپ فوتون تونلند اتوماتیک 1955 کیلوگرم بوده و حداکثر وزن ناخالص فنی آن 2770 است. بدین ترتیب ظرفیت باربری پیکاپ فوتون اتوماتیک 815 کیلوگرم بوده که به نسبت یک پیکاپ سایز متوسط کاملا مناسب است.

ظاهر پیکاپ فوتون تونلند اتوماتیک
پیکاپ فوتون تونلند اتوماتیک ایران خودرو دیزل در نمای بیرونی شباهت بسیار زیادی با پیکاپ‌های آمریکایی به خصوص فورد رنجر و شورولت کلورادو دارد. این خودرو از معدود پیکاپ‌های داخل بازار کشور بوده که به رینگ آلیاژی 18 اینچی مجهز شده است. داخل سپر مه شکن‌ها و چراغ‌های روشنایی در روز قرار دارند. دو چراغ کم ارتفاع و عریض نیز از دو سمت جلوپنجره شش ضلعی این خودرو را احاطه کرده‌اند. روی این جلوپنجره هم به جای لوگو، عبارت انگلیسی Foton در ابعادی بسیار بزرگ نصب شده که زیر آن دوربین دید جلو قرار دارد.

کدخبر: ۴۹۲۳۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر