کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۱۱۹۲
تاریخ خبر:

فوتبالیست‌های ایرانی چه خودرویی دارند؟

روزنامه هفت صبح |‌ اگر سه کلمه فوتبالیست، خودرو و لاکچری را با هم در فضای وب جست‌وجو کنید، به انبوهی از تصاویر می‌رسید که از خودروهای یک دهه قبل مربیان، فوتبالیست‌ها و چهره‌های مطرح این بخش اطلاعات دقیقی به شما می‌دهد. هرچه زمان جلوتر آمده اما این تصاویر کمتر و کمتر شده به طوری که کمتر تصویر واضحی از خودرو مربیان و بازیکنان می‌توان یافت که به طور کامل خودرو و مالک آن مشخص باشند. با این حال هفت‌صبح در یک گزارش میدانی سعی کرده با بررسی دقیق این سوژه برخی از مهم‌ترین چهره‌های عرصه فوتبال را که هم‌اکنون مشغول به کار هستند، رصد کند. حاصل کار این هشت نفر هستند که خودروهایی غالبا آلمانی را برای عبور و مرور استفاده می‌کنند.

‌* یک: فرهاد مجیدی‌ / پورشه ماکان- مدل ۲۰۱۷ / قیمت : ۴ میلیارد تومان
بهترین اس‌یووی کوچک و نیمه لوکس جهان همین خودرو سفید رنگی است که زیر پای فرهاد مجیدی قرار دارد. سرمربی پیشین استقلال که یکی از ماشین‌بازهای حرفه‌ای در بین فوتبالیست‌های ایرانی است، پیشتر هم با خودروهایی مثل رنجروور ایووک، لکسوس ES ‌ یا برخی از مدل‌های بنز دیده شده اما اخیرا با پورشه ماکان توربو تردد می‌کند. ماکان که در بازار ایران با رقبای بسیاری از جمله ب.ام.و X3، دی‌اس ۷، آئودی کیو۵ و ولوو ایکس‌سی۶۰ دست و پنجه نرم می‌کند، در زمینه شتاب‌گیری، کیفیت مواد به‌کاررفته در اتاق و امکانات بهترین عملکرد را نسبت به رقبای دیگرش دارد.

ظرفیت ۵ نفر / حجم صندوق ۵۰۰ لیتر/ طول ۴٫۶۹ ‌متر / وزن ۱۷۷۰ کیلوگرم / قدرت موتور ۲۵۲ اسب /
مصرف سوخت ۸٫۱ لیتر / نوع موتور ۲۰۰۰cc

* دو: داریوش شجاعیان / ب.ام.و ۵۲۸آی- مدل‌ ۲۰۱۵ / قیمت : ۱٫۹ میلیارد تومان
فوتبالیست خوش‌آتیه تیم استقلال که در سال‌های اخیر یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این تیم بوده، یکی از علاقه‌مندان جدی و پیگیر خودرو در بین فوتبالیست‌هاست و بارها با مدل‌های مختلفی دیده شده. با این حال چند عکس مشهور از وی وجود دارد که خبر از استفاده روزمره شجاعیان از سدان محبوب، دیفرانسیل عقب و اسپورت سری۵ می‌دهد. سری۵ که در اغلب نسل‌های وارد شده به کشور بهترین عملکرد را در بین رقبا در زمینه فروش داشته، ضمن سواری عالی و هندلینگ فوق‌العاده، از امکانات خوبی در اتاق خود بهره می‌برد. اکثر خریداران سری۵ شیفته طراحی این خودرو هستند.

ظرفیت ۵ نفر / حجم صندوق ۵۳۰ لیتر / طول ۴٫۹۳ ‌متر / وزن ۱۶۸۵ کیلوگرم / قدرت موتور ۲۴۵ اسب /
مصرف سوخت ۷٫۱ لیتر / نوع موتور ۲۰۰۰cc

* سه: حسین کنعانی‌زادگان / لکسوس ISC- مدل ۲۰۱۲ / قیمت : ۱/۱ میلیارد تومان ‌
مدافع بلندقامت پرسپولیس و ملی‌پوش کشور که در دو سال گذشته یکی از عناصر اصلی بخش دفاعی تیم پرسپولیس بوده، خودرو ژاپنی سوار می‌شود. کنعانی‌زادگان که در شبکه‌های اجتماعی حضوری فعال دارد، مالک یک دستگاه لکسوس کروکی سری آی‌اس۳۰۰ است که احتمالا با مدل ۲۰۱۲ وارد کشور شده و هم‌اینک بین ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان قیمت دارد. این خودرو چهار نفره که طراحی زیبایی دارد، رقیب مستقیم ب.ام.و سری۴ بوده و به کشش بالا در کنار دوام عالی موتور و گیربکس شهرت دارد. این خودرو تنها محصول روباز لکسوس در ایران است.

ظرفیت ۴ نفر / حجم صندوق ۳۰۶ لیتر / طول ۴٫۶۳ ‌متر / وزن ۱۷۴۰ کیلوگرم / قدرت موتور ۲۳۰ اسب/
مصرف سوخت ۹٫۲ لیتر / نوع موتور ۳۰۰۰cc

* چهار: یونس شاکری / ‌ کوپا ریگان تی۲۱۰ - مدل‌ ۱۳۹۸ / قیمت : ۷۵۰ میلیون تومان
بازیکن فعلی گل‌گهر سیرجان و مهاجم اسبق ابومسلم خراسان، فجر‌سپاسی، شهر خودرو و پرسپولیس خودروی‌ چینی سوار می‌شود که احتمالا به عنوان بخشی از قرارداد خود از تیم شهر خودرو دریافت کرده است. شهرخودرو که مونتاژکننده کوپا تی۲۱۰ است، در سال‌های اخیر تعداد اندکی از این کراس‌اوور کوچک را به کشور آورده که یکی از آنها زیر پای شاکری قرار گرفته. این خودرو که به نسبت بسیاری از محصولات چینی کیفیت ساخت قابل قبولی دارد، رقیب مستقیم محصولاتی نظیر چری تیگو۷ است و سطح امکانات و قدرت موتور قابل قبولی دارد.

ظرفیت ۵ نفر / حجم صندوق ۴۵۵ لیتر/ طول ۴٫۶۵ ‌متر / وزن ۱۵۹۰ کیلوگرم / قدرت موتور ۱۵۶ اسب/
مصرف سوخت ۷٫۵ لیتر / نوع موتور ۱۵۰۰cc

* پنج: امیر قلعه‌نویی / ‌ ب.ام.و ۷۳۰Li - مدل‌ ۲۰۱۷ / قیمت : ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان
مربی مستعفی تیم سپاهان اصفهان طی سال‌های اخیر با انبوهی از خودروهای مجلل دیده شده که مهم‌ترین آنها مرسدس بنز اس کلاس بوده است. قلعه‌نویی همچنین چندین بار با مرسدس بنز cls هم دیده شده که جزو لوکس‌ترین تولیدات بنز در جهان است. ژنرال که سابقه چند بار قهرمانی با تیم‌های مختلف را در لیگ برتر داشته، چندی است با لیموزین ب.ام.و سری۷ دیده می‌شود. خودرویی که طی سه سال گذشته فروشی رویایی را در ایران تجربه کرد و بیش از دو هزار دستگاه از آن به فروش رسید. سری۷ البته محبوب بسیاری از چهره‌های سینمایی و ورزشی دیگر کشور هم هست.

ظرفیت ۵ نفر / حجم صندوق ۶۵۰ لیتر/ طول ۵٫۳۳ ‌متر / وزن ۱۷۹۵ کیلوگرم / قدرت موتور ۲۵۸ اسب / مصرف سوخت ۷٫۹ لیتر / نوع موتور ۲۰۰۰cc

* شش: شجاع خلیل‌زاده / ‌ ب.ام.و ۵۲۸آی - مدل‌ ۲۰۱۶ / قیمت : ۲ میلیارد تومان
آنطور که مشخص است بازیکنان فوتبال به برند ب.ام.و و اتاق سری۵ علاقه بسیاری دارند. مهدی رحمتی و چند فوتبالیست مشهور دیگر هم این خودرو را سوار می‌شوند و البته درباره این انتخاب حق دارند. اگر اغراق نباشد سری ۵ آنقدر خوب است که در ایران باید از هر نظر آن را به بنز ای کلاس ترجیح داد. شجاع خلیل‌زاده هم که از چهره‌های محبوب تیم پرسپولیس و از عناصر مهم موفقیت‌های سرخپوشان طی چهار سال گذشته است، یک نسخه آبی رنگ از سری۵ را سوار می‌شود. خودرویی با قدرت مناسب موتور و توان بالای مانور که مثل خود شجاع هرگز کم نمی‌آورد.

ظرفیت ۵ نفر / حجم صندوق ۵۳۰ لیتر/ طول ۴٫۹۳ ‌متر / وزن ۱۶۸۵ کیلوگرم / قدرت موتور ۲۴۵ اسب /
مصرف سوخت ۷٫۱ لیتر / نوع موتور ۲۰۰۰cc

* هفت:وریا غفوری ‌ / ب.ام.و ایکس۴ / مدل‌ ۲۰۱۷ / قیمت : ۳ میلیارد تومان
وریا غفوری بازیکن خوش‌فکر و شوت‌زن استقلال اغلب با خودروهای ساده‌ای مثل پژو ۲۰۷ تردد می‌کند اما این مدافع جلوزن و باتعصب خودروهای لوکس‌تری هم در گاراژ خانه‌اش دارد. یکی از این خودروها گویا ب.ام.و ایکس۴ است که چندبار در صفحه رسمی وی در اینستاگرام هم سرو کله آن پیدا شده است. این کراس‌اوور آلمانی کوپه و اسپورت که در ایران فروش کم‌نظیری را تجربه کرده، در عین ویژگی‌های خوبی مثل توان نسبی در آفرود و البته کشش بالا، جای بیشتر و بزرگ‌تری را به نسبت ایکس۳ در اختیار سرنشینانش قرار می‌دهد.

ظرفیت ۵ نفر / حجم صندوق ۵۱۵ لیتر / طول ۴٫۶۷ ‌متر / وزن ۱۸۴۵ کیلوگرم / قدرت موتور ۲۴۵ اسب/
مصرف سوخت ۸٫۵ لیتر / نوع موتور ۲۰۰۰cc

* هشت: محسن فروزان / ب.ام.و ۷۴۰li/ مدل‌ ۲۰۱۲ / قیمت : ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان‌
دروازه‌بان جنجالی استقلال، تراکتورسازی تبریز و … در این چند سال آنقدر ماشین‌های مختلفی را رانده که می‌توان با اختلاف او را ماشین‌بازترین دروازه‌بان ایران دانست. او که پیشتر با ب.ام.و سری۶ گرن کوپه، بنز slk و نیز فورد شلبی رپلیکا دیده شده، اخیرا از نسل قبل لیموزین ب.ام.و استفاده می‌کند. خودرویی که احتمالا از نوع ۷۴۰li بوده و بهایی بالغ بر ۲٫۵ میلیارد تومان دارد. این سری از ب.ام.و که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ با موتورهای قدرتمند شش و هشت سیلندر به کشور وارد شده، هیچ دست کمی از نظر رفاهیات نسبت به نسل جدید ندارد و از قضا موتور قدرتمندتری هم دارد.

ظرفیت ۴ نفر / حجم صندوق ۵۰۰ لیتر / طول ۵٫۲۱ ‌متر / وزن ۱۹۷۰ کیلوگرم / قدرت موتور ۳۲۶ اسب/
مصرف سوخت ۶ لیتر / نوع موتور ۳۰۰۰cc

کدخبر: ۳۵۱۱۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر