کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۱۳۵۶
تاریخ خبر:

مزایای بی نظیر شکلات تیره

فواید درمانی شکلات تیره

شکلات تیره از خواص بیشمار و چشمگیری، بالاتر از همه شکلاتها برخوردار است. برخی از فواید درمانی زیادی که از خوردن این شکلات تیره و خوشمزه به دست می آید شامل موارد زیر است:

پیشگیری از سرطان بالقوه

تحقیقات نشان می دهند که فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان های موجود در شکلات تیره ، راهکاری مناسب برای از بین بردن انواع سرطان، این بیماری ناخوشایند است.

محافظت در برابر رادیکال های آزاد

یکی از بهترین توانایی های شکلات تیره ، مبارزه با رادیکال های آزاد است که اغلب اوقات باعث آسیب سلول، پروتئین و DNA می شود.

سلامت قلب بهبود یافته است

طبق تحقیقات ، فلاونوئیدهای موجود در شکلات می توانند به قلب کمک کنند که سالم تر و طولانی تر ضرب شود. همین فلاونوئیدها همچنین می توانند به جلوگیری از لخته شدن خون کمک کنند و خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش می دهد.

مفید برای کلسترول

با بررسی ۱۰ مطالعه، خوردن شکلات تیره غنی از فلاونول در کمک به کاهش کلسترول LDL (یا بد)- که می تواند یک خطر عمده برای ایجاد بیماری های قلبی باشد- موثر است.

غنی از آنتی اکسیدان

شکلات تیره در واقع از آنتی اکسیدان بسیار بالایی برخوردار است. سرویس پلی فنول آن نیز بسیار زیاد است و آن را به عنوان یک غذای فوق العاده به حساب می آورد.

عملکرد بهتر شناختی

در طی برخی مطالعات، فلاونول موجود در شکلات می تواند به بهبود جریان خون به مغز کمک کند، که باعث بهبود عملکرد مغز و عملکرد شناختی شخص می شود.

بهبود فشار خون

تحقیقات همچنین نشان می دهد که شکلات تیره می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

منبع: شفقنا

کدخبر: ۳۰۱۳۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر