کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۱۷۳۵
تاریخ خبر:

فلایتیو‌، علی‌بابا و اسنپ‌ را‌ پشت سر می‌گذارد؟

روزنامه هفت صبح | هلدینگ ارنیکا در ازای ۷۰ درصد سهام فلایتیو به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده است. هلدینگ ارنیکا در استارتاپ «هومسا» سامانه رزرو و اجاره آنلاین ویلا و اقامتگاه نیز پیش‌تر سرمایه‌گذاری کرده و قرار است هومسا در کنار فلایتیو فعالیت کند و این احتمال وجود دارد تا در آینده با فلایتیو ادغام شود. نشست خبری سرمایه گذاری مشترک کسب و کار فلایتیو و هومسا با حضور علی آشتیانی مشاور سرمایه گذاری شرکت ایده هاب، آقای ساسان نایب، مدیرعامل، علی کشفی مدیر ارشد مارکتینگ و احسان داوودی مدیر ارشد فنی فلایتیو و امید طهرانی، معاون اجرایی هلدینگ ارنیکا، سید محمد میرابوالقاسمی، معاون فناوری هلدینگ ارنیکا و مجتبی سادات مدیر ارشد مارکتینگ شرکت هومسا به صورت آنلاین در کلاب هاوس با حضور رسانه‌ها برگزار شد.

ساسان نایب، مدیر عامل اجرایی شرکت فلایتیو در این نشست خبری با اعلام اینکه، جذب سرمایه‌ اخیر، مبتنی بر یک قرارداد برد-برد بوده است، گفت: این جذب سرمایه از نوع ترکیب Primary و Secondary بوده و بخشی از سرمایه در آغاز همکاری به‌طور کامل دریافت شده است. وی همچنین رقم این سرمایه‌گذاری را حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد که براساس قرارداد، تا ۳۰۰ میلیارد تومان قابل افزایش است و در مقابل، ۷۰ درصد سهام فلایتیو به هلدینگ ارنیکا واگذار شده است.

*** فلایتیو با هومسا ادغام نشده است
علی کشفی، هم‌بنیان‌گذار و مدیر ارشد بازاریابی فلایتیو نیز در بخش دیگر نشست اظهار داشت: «فلایتیو براساس این قرارداد با هومسا ادغام نمی‌شود و دو شرکت با استراتژی کلان سابق خود به فعالیت ادامه خواهند داد.» این نکته در شرایطی بیان شد که در روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر ادغام این دو استارتاپ در رسانه‌های اجتماعی مطرح شده بود. کشفی همچنین احتمال ادغام این دو شرکت در آینده را منتفی ندانست و تحقق آن را مستلزم بررسی‌های کارشناسی بیشتر عنوان کرد.

وی تاکید کرد: سهم بازار فلایتیو در سال ۹۹ با یک رشد چند برابری به نسبت سال ۹۸ مواجه شد و در سال گذشته ۳۰ درصد از سهم پروازهای خارجی و ۲۰ درصد از سهم بازار پروازهای داخلی را به خود اختصاص داد که امیدواریم با همکاری مشترک با هلدینگ ارنیکا و شرکت هومسا سهم بازار بیشتری را از کل صنعت گردشگری به‌دست بیاوریم و بتوانیم با هم افزایی خدمات با کیفیت‌تر و متنوع‌تری را به مشتریان خود ارائه دهیم.

در ادامه این نشست امید طهرانی معاون اجرایی هلدینگ ارنیکا با اشاره به فعالیت این هلدینگ از سال ۹۰ گفت: این هلدینگ دربخش‌هایی نظیر انرژی و نیروگاه فعال است و بعد از چند سال وارد حوزه تجارت الکترونیک شد. ارنیکا کسب و کارهای مختلفی در این سال ها تجربه کرده است که حاصل آن ظهور استارتاپ‌‌های موفقی چون اکسکوینو در حوزه ارز دیجیتال، هومسا در حوزه گردشگری و کاوان تک است که در حوزه اینترنت اشیاء و کانتکتا در حوزه رابط فریلنسر و کارفرما است.

مدیر اجرایی هلدینگ ارنیکا نیز در خصوص این سرمایه گذاری گفت: یکی از شرکت‌های هلدینگ ارنیکا کاوشگران ارتباط نوین یکتا است که رسالت آن تبدیل ایده‌‌‌‌‌‌های نو و جذاب به کسب و کار است و این رسالت را تاکنون چندین بار اجرایی کرده و برند های موفقی مثل هومسا، بیت راه، اکسکوینو، کانکتا و کاوان تک را ایجاد کرده است.

احسان داوودی، مدیر ارشد فناوری و دیگر هم‌بنیان‌گذار فلایتیو نیز افق فلایتیو مبنی بر رهبری بازار گردشگری ایران را چنین تشریح کرد: «با برنامه‌ریزی صحیح و منطقی و با در نظر گرفتن جذب سرمایه‌ صورت‌گرفته، رهبری این بازار در آینده‌ای نزدیک برای ما دور از دسترس نیست». داوودی همچنین درباره نوآوری‌های فناوری فلایتیو گفت: «در حال کار روی خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) برای حوزه گردشگری هستیم.»

*** سهام صبا ایده به ۶ درصد کاهش می‌یابد
بهمن سال ۱۳۹۸ هلدینگ صباایده در ازای ۲۰ درصد از سها م فلایتیو در این شرکت سرمایه‌گذاری کرد. طهرانی در پاسخ به این پرسش که با سرمایه گذاری هلدینگ ارنیکا در فلایتیو وضعیت سهامداری صبا ایده چگونه خواهد شد، اظهار داشت: به تبع با این سرمایه گذاری میزان سهام شرکت صبا ایده کاهش خواهد یافت و سهام این شرکت از ۲۰ درصد، اکنون به ۶ درصد کاهش یافته است و ما همچنان از حضور این شرکت در فلایتیو خشنود هستیم. در بخش دیگری از نشست، علی آشتیانی، هماهنگ‌کننده و تدوینگر قرارداد این جذب سرمایه، در پاسخ به پرسشی در خصوص توان رقابتی فلایتیو گفت: « فلایتیو برای کنارزدن رقبای بزرگش مثل علی‌بابا و اسنپ گام برداشته است.»

کدخبر: ۳۹۱۷۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر