کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۶۹۴۸
تاریخ خبر:

شمارش معکوس برای شروع عرضه پلی‌استیشن ‌۵

روزنامه هفت صبح، محمد طالبیان | ‌‌فقط ۲۰ روز به عرضه پلی‌استیشن ۵ مانده است، احتمالاً از خود می‌پرسید اولین کاری که با کنسول نسل جدید خود انجام می‌دهید، چه باید باشد؟ سونی به خیلی از این ویژگی‌ها اشاره کرده مثل اهمیت بازی‌های لانچ پلی‌استیشن‌۵ ، فناوری بازخورد لمسی (هپتیک) دوال‌سنس و صدای سه بعدی. همه اینها ویژگی‌هایی عالی هستند اما این کنسول خصوصیات جالب دیگری نیز دارد که اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، کمتر کسی درباره آنها صحبت می‌کند.

در حقیقت، برخی از این ویژگی‌های پلی‌استیشن ۵ ممکن است کاملا برای شما ناشناخته باشد اما اگر می‌خواهید از سخت‌افزار نهایت استفاده را ببرید، کاملا باید با آنها آشنا باشید، خصوصا قبل از اینکه بازی کردن با پلی‌استیشن ۵ را شروع کنید در ادامه به سراغ هفت نکته از پلی‌استیشن ۵ رفته‌ایم که دانستن آنها شما را در آشنایی بیشتر با نسل آینده بازی‌های ویدئویی کمک می‌کند.

برخلاف ایکس‌باکس سری ایکس، پایه قرارگیری پلی‌استیشن۵ قابل جدا شدن است و دلیل خوبی هم دارد. در حالی که جعبه کنسول شما دارای یک پایه برای عمودی نگه داشتن آن در پایین کنسول است اما این تنظیمات ممکن است برای محیط منزل شما بیش از حد بلند باشد، مخصوصاً با توجه به بزرگی پلی‌استیشن ۵٫

با در نظر گرفتن این نکته می‌توانید در عوض پایه را به پنل زیرین متصل کنید که به شما امکان می‌دهد کنسول را به صورت افقی قرار دهید. تنها چیزی که لازم دارید یک پیچ گوشتی، یک جفت دست و پنج دقیقه صبر و تحمل است.در حالی که شرکت پلی‌استیشن در ابتدا گفته بود کنترلرهای دوال‌شاک ۴ پلی‌استیشن ۴ با پلی‌استیشن ۵ سازگار نیستند، شما می‌توانید هنگام بازی کردن بازی‌های پلی‌استیشن ۴ سازگار با سخت افزارهای نسل بعدی، از آنها استفاده کنید.

این بدان معنی است که شما هنوز نباید دسته‌های دوال‌شاک۴ خود را کنار بگذارید، به خصوص اگر اکنون توانایی خرید یک کنترلر دوم دوال‌سنس را ندارید و به دنبال لیستی از بازی‌های کو-آپ هستید که دوست دارید آن‌ها را با دوستان‌، آشنایان و خانواده خود تجربه کنید.همانند فناوری یاد‌گیری ماشین اچ‌دی‌آر در کنسول ایکس‌باکس سری ایکس، پلی‌استیشن‌۵ نیز قادر است از طریق فناوری که سونی به آن گیم بوست می‌گوید، بازی‌های سازگار پلی‌استیشن ۴ را بدون دخالت سازندگان آن‌، به طور خودکار با کیفیت بهتر اجرا کنند.

بدین شکل عناوین پلی‌استیشن ۴ از کاهش زمان بارگذاری، بهبود نرخ فریم و وضوح تصویر و حتی از برخی از ویژگی‌های جدید مثل یو‌ایکس در پلی‌استیشن ۵ بهره‌مند خواهد شد، هرچند سونی مفهوم آخرین ویژگی را روشن نکرده است. در هر صورت، گیم بوست بهانه خوبی برای بازی کردن عناوین دلخواه قدیمی شما با ظاهری بهتر است.

درست هنگامی که سونی برای اولین بار جزئیات مربوط به برنامه‌های نسل بعدی خود را به اشتراک گذاشت، مارک سرنی، سرپرست طراحی پلی‌استیشن ۵ تأیید کرد که این کنسول به کاربران امکان می‌دهد، قسمت‌های انتخاب شده بازی‌ها را روی سیستم نصب کنند، بنابراین به این شکل کاربران می‌توانند عناوین بزرگی که به حافظه‌ زیادی نیاز دارند را بدون مشکل حجم بازی کنند.

این گزینه‌ای است که برخی از بازی‌ها از قبل در پلی‌استیشن ۴ اجازه آن را می‌دهند اما سرنی قول داده که جانشین این فناوری، دسترسی دقیق‌تری را به داده‌ها فراهم کند و حتی امکان حذف بخش‌های یک عنوان بدون حذف کل بازی را در اختیارتان قرار خواهد داد. ما هنوز تصویر واضحی از این قابلیت در پلی‌استیشن ۵ نداریم اما حداقل می‌دانیم که قبل از عرضه کنسول این ویژگی تأیید شده است.

یک ویژگی بسیار مهم کنترلر پلی‌استیشن ۵ نسبت به کنترلر پلی‌استیشن ۴ این است که دوال‌سنس از یک میکروفن داخلی برخوردار خواهد بود که می‌تواند بدون نیاز به هدست برای گفت‌وگو با دوستان هم‌تیمی شما استفاده شود. مشخص نیست که این میکروفن چقدر در تفکیک صدای شما از سر و صدای خارجی از جمله صدای بازی و بلندگوی خود دوال‌سنس کارایی دارد اما این حداقل به این معنی است که شما می‌توانید از صحبت با دوستان هم‌گروهی خود لذت ببرید، بدون اینکه گوش خود را از بقیه افراد داخل اتاق جدا کنید.

دکمه اشتراک دوال‌شاک ۴ با دکمه Create در دوال‌سنس جایگزین شده است و اگرچه سونی هنوز اطلاعات زیادی در مورد کاربرد آن ارائه نکرده اما می‌دانیم که این دکمه روش‌های جدیدی را به بازیکنان برای ایجاد محتوای عالی از گیم‌پلی ‌و به اشتراک گذاشتن آن در سرتاسر جهان یا فقط برای لذت خودشان ارائه ‌می‌کند.

خوشبختانه این بدین معنی است که ضبط، ویرایش و به اشتراک گذاری گیم‌پلی راحت‌تر و یکپارچه‌تر است. این ویژگی یکی از مواردی که شما را تشویق می‌کند تا بازی‎هایتان را با کنسول نسل بعدی خود با سایر نقاط جهان به اشتراک بگذارید.ویژگی جدید دیگر کنترلر دوال‌سنس تاچ بار جدید آن است که اکنون اطلاعات بیشتری را از طریق ال‌ای‌دی داخلی خود برای کاربر ارسال می‌کند.

یکی از این اطلاعات‌، وضعیت بازیکن در حین مراحل عناوین کو-آپ آفلاین است که در آن دسته با تعداد چراغ‌های بالای نوار به شما اطلاع می‌دهد که شما کدام بازیکن در بازی هستید. به بیان ساده‌تر دیگر نیازی به فهمیدن اینکه کدام کنترلر کار نمی‌کند ندارید یا اینکه بازیکن سوم کیست؟ یا کدام یک از هم‌تیمی‌ها به شیطنت دائما دکمه پلی‌استیشن را می‌زند. فقط دسته‌ها را روشن و به چراغ‌ها نگاه کنید.

کدخبر: ۳۵۶۹۴۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر