کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۶۸۱۹۱
تاریخ خبر:

فقط برای پاتوسی پول نداشتید؟

روزنامه هفت صبح | سه نکته بازی با پیشنهاد باشگاه استقلال به سعید عزت‌اللهی، خطر تعلیق فدراسیون فوتبال و سایت رسمی باشگاه استقلال .

*** فقط برای پاتوسی پول نداشتید؟
دوران حضور آیاندا پاتوسی در استقلال هم تمام شد و او در حال حاضر در تمرینات تیم بنی‌یاس امارات زیر نظر وینفرد شفر حضور دارد و دیگر نیازی نیست که بیشتر از این به او پرداخته شود‌ اما هر چه ما می‌خواهیم ماجرای پاتوسی را فراموش کنیم اتفاقاتی رخ می‌دهد که نمی‌گذارد این اتفاق بیفتد. دوشنبه شب خبر رسید که استقلال به سعید عزت‌اللهی پیشنهاد داده است! بازیکن ملی‌پوشی که همین حالا عضو تیم ردینگ است و در لیگ دسته اول انگلستان بازی می‌کند. ابتدا به نظر می‌رسید این فقط یک شایعه باورنکردنی باشد اما خود این بازیکن در مصاحبه‌ای رسما تماس استقلالی‌ها را تایید کرده است! هنوز مشخص نیست او به استقلال می‌پیوندد یا نه اما جذب او مسلما هزینه زیادی را به باشگاه استقلال تحمیل خواهد کرد. استقلال پیش از این شیخ دیاباته را هم با قیمتی بالا جذب کرده و گفته می‌شود به دنبال به خدمت گرفتن یک مهاجم خارجی دیگر هم هست که طبیعتا قیمت بالایی خواهد داشت. استقلال مبلغ ۴۳۰ هزار دلار هم بابت مطالبات پروپئیچ هزینه کرده است. سوال اما اینجاست که اگر استقلال می‌تواند بازیکنان گرانقیمتی با این کیفیت را جذب کند چرا پاتوسی را با قیمتی که قطعا پایین‌تر از عزت‌اللهی و دیاباته بود حفظ نکرد؟ یعنی استقلال فقط برای حفظ کردن پاتوسی پول نداشت؟ یا دست‌هایی در پشت پرده در کار بود تا او هم مثل تیام از استقلال جدا شود؟

*** خطر تعلیق هست، زیاد هم هست!
دوشنبه بعدازظهر ناگهان خبر رسید که نام ایران از فهرست رنکینگ باشگاهی آسیا حذف شده است. ساعتی بعد اطلاعات لیگ برتر ایران از سایت معتبر ترانسفر مارکت هم حذف شد. این اتفاقات درست در آخرین روز مهلت فیفا به ایران برای مشخص کردن وضعیت حضور زنان در ورزشگاه‌ها رخ داد و به همین دلیل شایعه تعلیق فدراسیون فوتبال ایران مثل بمب در فضای مجازی ترکید! مدیران فدراسیون معتقد بودند ‌ این یک اشتباه تایپی است و اتفاقی نیفتاده. ظاهرا هم همین طور بود چرا که ساعتی بعد نام ایران به رنکینگ باشگاهی کنفدراسیون فوتبال آسیا اضافه شد اما همین حذف یکی، دو ساعته، دلهره عجیبی را به جان مسئولان فدراسیون فوتبال انداخت. بعد از پایان ماجرا هم یکی، دو عضو هیات رئیسه مصاحبه و اعتراف کردند که مشکلاتی هست و احتمال تعلیق فدراسیون فوتبال ایران وجود دارد. ماجرا هم فقط به حضور زنان در ورزشگاه‌ها مربوط نمی‌شود. بلکه ایران در بخش‌های دیگر هم هنوز استانداردهای مورد نظر فیفا و ای‌اف‌سی را رعایت نکرده است. حق پخش تلویزیونی یکی از مهم‌ترین این معضلات است. حرفه‌ای نبودن باشگاه‌ها، نداشتن چارت سازمانی مشخص، استاندارد نبودن ورزشگاه‌های لیگ برتری، ارائه گزارش‌های مالی غلط به ای‌اف‌سی و البته پرونده‌های متعدد شکایت از باشگاه‌های ایرانی توسط بازیکنان و مربیان داخلی و خارجی از مواردی است که می‌تواند دیر یا زود باعث تعلق فوتبال ایران شود.

*** کمی استراحت کنید، خسته می‌شوید!
این روزها استقلال یکی از کانون‌های مهم خبری ورزش ایران است. در چنین شرایطی توقع می‌رود که سایت رسمی این باشگاه به‌روز و فعال باشد و حداقل نسبت به شایعات ریز و درشت و نگران‌کننده واکنش نشان بدهد تا هواداران این تیم بتوانند از یک منبع موثق اخبار مربوط به تیم خود را پیگیری کنند. همین حالا هنوز مشخص نیست که بالاخره پول پروپئیچ پرداخت شده و خطر کسر امتیاز و محرومیت این تیم از پنجره نقل و انتقالات بعدی از سر این تیم رفع شده یا نه. شایعه دیگر، شکایت رسمی وینفرد شفر از استقلال است. گفته می‌شود آیاندا پاتوسی هم به دلیل دریافت نکردن مطالباتش از استقلال قصد شکایت به فیفا را دارد. مذاکره با سعید عزت‌اللهی هم شایعه عجیب دیگری است که در رسانه‌های مختلف منتشر شده است، اما اگر سری به سایت رسمی باشگاه استقلال بزنید متوجه می‌شوید که دوستان کلا اهمیتی برای باشگاه، رسانه خود و هواداران قائل نیستند و هیچ واکنشی نسبت به این اخبار و شایعات در سایت رسمی باشگاه استقلال دیده نمی‌شود. جدیدترین خبر در این سایت، مصاحبه با علی دشتی است که دو هفته پیش منتشر شده! یعنی دوستان در سایت باشگاه، دو هفته است که خبر جدیدی منتشر نکرده‌اند! البته در بخش گالری، بعضی از گزارش‌های تصویری هم دو بار منتشر شده و جا دارد از مسئولان سایت رسمی باشگاه استقلال درخواست کنیم که اینقدر خودشان را خسته نکنند. بالاخره کمی استراحت هم لازم است.

کدخبر: ۲۶۸۱۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر