کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۷۸۰۷
تاریخ خبر:

فروش میلیونی یورو، راز کلاهبرداران را فاش کرد

روزنامه هفت صبح | زن جوان با همدستی مرد مورد علاقه‌اش به بهانه خرید دلار و طلا دست به کلاهبرداری میلیونی زد. رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران از دستگیری زنی کلاهبردار و همدستش که با ارائه رسید بانکی جعلی ۳میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال ارز خارجی خریده بودند، خبر داد.

سرهنگ سید علی شریفی، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران گفت: روز دوم اردیبهشت سال جاری پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری در کلانتری ۱۰۱ تجریش با شکایت مالک مغازه طلافروشی تشکیل و با دستور مقام قضایی برای رسیدگی تخصصی به پایگاه یکم پلیس آگاهی ارجاع شد.

شاکی پس از مراجعه به پایگاه یکم به کارآگاهان اظهار کرد: ۲۷ فروردین ماه امسال شخصی به نام هاشم با تلفن مغازه‌ام تماس گرفت و تقاضای خرید ۶۰ قطعه سکه بهار آزادی به مبلغ ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کرد و متعاقب آن شماره ساتنا خود را به وی ارائه کردم که او نیز پس از دقایقی تصویری مبنی بر واریز مبلغ معامله انجام شده را به تلفنم ارسال کرد.

اما به دلیل پایان وقت اداری بانک امکان پیگیری این موضوع که مبلغ به حسابم واریز شده یا خیر؟ نداشتم اما هاشم با پافشاری و اصرار بر این موضوع که خریدار بابت این‌که پول را به حساب واریز کرده من نیز باید سکه‌ها را در همین لحظه تحویل پیکی که خریدار اعزام می‌کند، بدهم، به ناچار سکه‌ها را به پیک تحویل دادم ولی پس از تحویل سکه‌ها متوجه شدم وجهی به حسابم واریز نشده و با این شگرد از من کلاهبرداری شده است.

*** دستگیری پیک موتوری
رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران گفت: در گام اول تحقیقات کارآگاهان موفق شدند شخصی که به عنوان پیک موتوری سکه‌ها را تحویل گرفته بود، شناسایی و با هماهنگی‌های قضایی وی را در ۲۲ مردادماه دستگیر کنند و به پایگاه یکم پلیس آگاهی انتقال دهند. این مقام انتظامی تصریح کرد: فرد دستگیر شده که علیرضا نام داشت پس از انتقال به پایگاه یکم پلیس آگاهی در اظهارات خود گفت:

مدتی است به عنوان پیک موتوری برای خانمی به اسم میترا کار می‌کنم و در قبال ارائه حق الزحمه برای هر بار کار، یک سکه بهار آزادی دریافت می‌کردم. علیرضا درباره کاری که انجام می‌داد نیز گفت: ارزهای خارجی و مسکوک طلا جابه‌جا می‌کردم و برای این‌که روزی دستگیر نشوم میترا سیمکارت‌هایی را برای تماس تهیه می‌کرد و پس از انجام کار، سیمکارت را معدوم می‌کردم .

*** ماجرای میترا زن کلاهبردار
سرهنگ شریفی با بیان اینکه در گام بعدی از تحقیقات پلیسی مخفیگاه میترا شناسایی شد، افزود: با هماهنگی‌های قضایی، میترا ۲۳ مردادماه در یک عملیات پلیسی در حوالی خیابان تهران نو دستگیر شد. وی گفت: میترا در بدو ورود به پلیس آگاهی به جرم خود معترف شد و اظهار داشت: از شاکی سکه نگرفته و فقط ارز خارجی بوده است. او درباره علت کلاهبرداری نیز گفت: چندی پیش شخصی به نام داریوش به بهانه ازدواج با وی آشنا شده و تمام این کارها نقشه او بوده و در حال حاضر داریوش به یک کشور اروپایی متواری شده است.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی گفت: کارآگاهان ضمن احضار مجدد شاکی از وی تحقیقات دوباره اخذ کردند که مشخص می‌شود سکه‌ای به متهمان تحویل نشده بلکه ماجرای فروش ارز (یورو) به متهمان بوده که با گزارش به مرجع قضایی متهمان با صدور قرار قانونی برای کشف زوایای پنهان پرونده و دستگیری متهم متواری در اختیار کارآگاهان دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی هستند.

کدخبر: ۳۴۷۸۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر