کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۶۰۸۳
تاریخ خبر:

فرهاد در خطر؛ چه کسی مقصر این جنجال‌هاست‌؟‌

روزنامه هفت صبح، نادر نامدار | عصر دیروز در سایت رسمی فدراسیون فوتبال، آخرین احکام کمیته اخلاق منتشر شد و در یکی از این احکام یک نام بزرگ به چشم می‌خورد که باعث شد فضای مجازی به شدت تحت تاثیر قرار بگیرد. در این حکم آمده است: «فرهاد مجیدی سرمربی تیم استقلال تهران به پرداخت پانصد میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است. مجیدی از هرگونه فعالیت در حوزه فوتبال و شرکت در مسابقات و ورود به ورزشگاه منع شده است و فعالیت وی صرفا پس از اجرای حکم و با اخذ تاییدیه از کمیته اخلاق امکان‌پذیر خواهد بود.»

این حکم خیلی زود در فضای مجازی ترند شد و به شایعاتی که از چند روز پیش در برخی از رسانه‌های غیررسمی منتشر شده بود دامن زد. آن شایعه مربوط به اقدام غیراخلاقی دو نفر از اعضای کاروان یکی از تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا بود و کدهایی که در برخی از کانال‌ها و پیج‌های هواداری وجود داشت، نشان می‌داد که ماجرا احتمالا مربوط به باشگاه استقلال است. یکی دو روز قبل‌تر هم محمود فکری که حسابی با فرهاد مجیدی مشکل پیدا کرده، از اتفاقات حاشیه‌ای در اردوی استقلال در دوبی خبر داده بود و در یکی دو روز اخیر هم شنیده شد که نهادهای نظارتی نسبت به این ادعاها و شایعات حساس شده‌اند و احتمالا به ماجرا ورود خواهند کرد.

حالا با حکمی که کمیته اخلاق برای فرهاد مجیدی صادر کرده، همه چیز جدی شده است. با این حکم او حتی اجازه حضور در تمرینات استقلال را هم ندارد و فقط پس از اجرای حکم و گرفتن تاییدیه از کمیته اخلاق است که می‌تواند فعالیتش را از سر بگیرد. اما هواداران استقلال معتقدند که این حکم هیچ ارتباطی به شایعات اخیر ندارد. آنها از حکم مشابهی که دقیقا زیر خبر حکم مجیدی در سایت فدراسیون فوتبال منتشر شده به عنوان سندی برای درست بودن ادعای‌شان و تکذیب این شایعه خطرناک استفاده کرده‌اند.

به این حکم توجه کنید: «محمد علی‌نژاد بازیکن اسبق آلومینیوم اراک به پرداخت پانصد میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است. علی‌نژاد از هرگونه فعالیت در حوزه فوتبال و شرکت در مسابقات و ورود به ورزشگاه منع شده است و فعالیت وی صرفا پس از اجرای حکم و با اخذ تاییدیه از کمیته اخلاق امکان‌پذیر خواهد بود.» همانطور که می‌بینید، متن هر دو حکم دقیقا شبیه هم است و فقط نام‌ها هستند که متفاوت هستند.

استقلالی‌ها می‌گویند اگر حکم مجیدی مربوط به شایعات اخیر باشد، پس احتمالا محمد علی‌نژاد هم باید مرتکب تخلف مشابهی شده باشد که خب خیلی بعید به نظر می‌رسد. هواداران استقلال اعتقاد دارند این حکم احتمالا مربوط به بعضی از مصاحبه‌های فرهاد مجیدی و صحبت‌های جنجالی‌‎اش در نشست‌های خبری است و در نهایت با پرداخت مبلغ ۵۰ میلیون تومان مشکل حل خواهد شد. در حالی که اگر ماجرا مربوط به همان شایعات عجیب و غیراخلاقی باشد، حکم کمیته اخلاق باید بسیار سنگین‌تر از این‌ها باشد.

یکی از گزینه‌ها حتی به جملات توهین آمیز مجیدی خطاب به آذری جهرمی بوده که خود جهرمی به شکلی دوپهلو این شایعه راتکذیب کرده و نوشته‌: ‌امیدوارم کمیته مربوطه با درک شرایط ایشون درآن مقطع زمانی با گذشت نسبت به آقای مجیدی برخورد کنه! در هر حال تا لحظه نگارش این مطلب، خبر جدیدی درباره این ماجرا منتشر نشده است.

در این میان بزرگ‌‎ترین انتقاد به کمیته اخلاق و فدراسیون فوتبال وارد است که چنین احکامی را رسانه‌ای می‌کنند اما کوچکترین اشاره‌ای به دلیل صدور این احکام نمی‌کنند و باعث می‌شوند گمانه‌زنی‌های مختلفی در رسانه‌ها و افکار عمومی صورت بگیرد و منجر به بازی با آبروی افراد هم بشود.

هرچه هست زنجیره جنجال‌های خانمان برانداز حول و حوش این‌باشگاه پرطرفدار ادامه دارد‌. چه کسی مقصر این جنجال‌هاست‌؟‌خود فرهاد مجیدی و شیوه همیشه تهاجمی‌اش‌؟ مدیرانی که نمی‌خواستند جلوی مجیدی کم بیاورند؟‌هیاهوی محمود فکری؟‌حاشیه‌های یک نفس وریا غفوری که عرصه‌های مختلف و بی‌ربط به فوتبال را دربرمی‌گرفتند؟‌

همسر مهدی قایدی ؟‌ لیدرهایی که مدام استقلال و طرفدارانش را به قالب‌های بی‌جهت اپوزیسیون می‌راندند و برخی مجریان تلویزیونی که به این سموم دامن می‌زدند؟ ‌نمی‌دانیم‌. استقلال نیاز به یک مدیر خوب دارد‌. نیاز دارد هوادارانش کمی آرام باشند. نیاز دارد این سم و نفرت پراکنی در اطراف این تیم متوقف شود.

کدخبر: ۴۱۶۰۸۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر