کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۵۴۵۳
تاریخ خبر:

فرمول اقتصادی زندگی در ۳۱استان کشور

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | هر خانواده در سال ۹۸ به‌طور میانگین ماهانه چهار‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان درآمد داشته و از این رقم سه‌میلیون و ۹۵۳هزار تومان برای خرج‌هایی مثل مسکن، محصولات خوراکی و… هزینه شده است. مرکز آمار دیروز گزارش سالانه بودجه خانوار را منتشر کرده که در آن می‌توان میانگین دخل و خرج خانواده‌ها را در استان‌های مختلف بررسی کرد. میانگین تعداد اعضای خانواده در کل کشور ۳٫۳نفر است و آخرین آمارها نشان می‌دهد، در هر خانواده به‌طور میانگین ۱٫۵نفر درآمد دارند؛ برای همین اگر می‌خواهید صرفا درآمد شخص خودتان را بررسی کنید، بهتر است هزینه‌ها را بر ۳٫۳ و درآمدها را بر ۱٫۵ تقسیم کنید.

توجه داشته باشید که منظور از درآمد کل پولی است که یک خانواده به‌دست می‌آورد. طبیعتا بخش بزرگی از آن را حقوق ماهانه تشکیل می‌دهد اما باید مواردی مثل درآمد سرمایه‌گذاری یا مشاغل آزاد را هم در نظر داشته باشید. با مقایسه دخل و خرج خانواده خودتان با میانگین هزینه‌ها و درآمد هر استان، می‌توانید وضعیت اقتصادی خانواده‌تان را بسنجید. اگر هزینه‌هایتان بیشتر از میانگین استان است، بهتر است در مدیریت آنها تجدید نظر کنید. همچنین توجه داشته باشید که اعداد و ارقام این گزارش مربوط به میانگین کل سال ۹۸ است و طبیعتا در مدت سه‌ماهی که از سال گذشته تورم ۲۷درصدی روی آن تاثیر داشته است. شاید این اعداد برایتان غیرمنطقی به‌نظر برسد، ولی مرکز آمار از میانگین کل خانواده‌ها، چه کم‌درآمد و چه پردرآمد چنین برآوردی دارد.

*** تهران؛ ۶٫۱میلیون هزینه ماهانه
هر خانواده تهرانی در ماه به‌طور میانگین شش‌میلیون و ۶۰هزار تومان هزینه می‌کند. از طرف دیگر میانگین درآمد خانواده‌ها در تهران ماهانه معادل شش‌میلیون و ۷۷۶هزار تومان اعلام شده است. اگر دخل و خرجتان در ماه فاصله زیادی با این دو رقم دارد، احتمالا باید در هزینه‌هایتان تجدید نظر کنید.

*** ‌البرز؛ ۴٫۷میلیون هزینه ماهانه
زندگی کردن در استان البرز به‌طور میانگین برای هر خانواده چهار‌میلیون و ۶۹۸هزار تومان هزینه دارد. چنین خانواده‌ای در ماه حدود پنج‌میلیون و ۲۶۲هزار تومان از محل‌های مختلف درآمد کسب می‌کند. این دو رقم می‌توانند راهنمای خوبی برای حساب و کتاب خانواده‌های ساکن این استان باشند.

*** مازندران؛ چهار‌میلیون هزینه ماهانه
سه‌میلیون و ۹۵۷هزار تومان، میانگین هزینه ماهانه یک خانواده در شهرهای استان مازندران است. مرکز آمار می‌گوید، خانواده‌های ساکن این استان در سال ۹۸ به‌طور متوسط ماهانه چهار‌میلیون و ۶۵۷هزار تومان از منابع مختلف درآمد کسب کرده‌اند.

*** همدان؛ ۳٫۷میلیون هزینه ماهانه
یک خانواده معمولی در استان همدان به‌طور میانگین ماهانه چهار‌میلیون و ۳۳۸هزار تومان از محل‌های مختلف از جمله حقوق و سرمایه‌گذاری درآمد کسب می‌کند. گزارش مرکز آمار می‌گوید، میانگین هزینه‌های هر خانواده در این استان ماهانه معادل سه‌میلیون و ۷۴۹هزار تومان برآورد شده است.

*** اصفهان؛ ۳٫۶میلیون هزینه ماهانه
میانگین درآمد یک خانواده اصفهانی در ماه چهار‌میلیون و ۱۹۳هزار تومان است. مرکز آمار می‌گوید، خانواده‌های اصفهانی در سال ۹۸ به‌طور میانگین ماهانه معادل سه‌میلیون و ۶۴۲هزار تومان هزینه داشتند. اگر در اصفهان زندگی می‌کنید، می‌توانید این دو رقم را مبنای دخل و خرج خانواده در نظر بگیرید.

*** هرمزگان؛ ۳٫۶میلیون هزینه ماهانه
مرکز آمار می‌گوید، خانواده‌های ساکن شهرهای استان هرمزگان در سال ۹۸ ماهانه معادل سه‌میلیون و ۹۲۸هزار تومان درآمد داشتند. هزینه ماهانه این خانواده‌ها به‌طور میانگین سه‌میلیون و ۵۹۲هزار تومان برآورد شده که نشان می‌دهد یک خانواده معمولی در استان هرمزگان چقدر دخل و خرج دارد.

*** خوزستان؛ ۳٫۶میلیون هزینه ماهانه
هزینه ماهانه زندگی در استان خوزستان ماهانه رقمی معادل سه‌میلیون و ۵۵۵هزار تومان برآورد شده است. مرکز آمار می‌گوید، خانواده‌هایی که در شهرهای این استان زندگی می‌کنند، به‌طور میانگین سه‌میلیون و ۹۰۳هزار تومان در ماه درآمد از محل‌های مختلف به‌‌دست می‌آورند.

*** فارس؛ ۳٫۵میلیون هزینه ماهانه
ماهانه سه‌میلیون و ۴۸۱هزار تومان، میانگین هزینه لازم برای زندگی یک خانواده در استان فارس است. گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد، خانواده‌های ساکن این استان در ماه معادل سه‌میلیون و ۹۹۰هزار تومان از محل‌های مختلف درآمد کسب می‌کنند. آنها ۵۰۹هزار تومان از این رقم را پس‌انداز می‌کنند.

*** کهگیلویه و بویراحمد؛ ۳٫۵میلیون هزینه ماهانه
میانگین درآمد هر خانواده در استان کهگیلویه و بویراحمد توسط مرکز آمار چهار‌میلیون و ۳۷۳هزار تومان در ماه برآورد شده است. خانواده‌های شهری در این استان ماهانه سه‌میلیون و ۴۸۰هزار تومان از درآمدشان را هزینه می‌کنند. این دو رقم می‌تواند راهنمای خوبی برای مدیریت دخل و خرج باشد.

*** خراسان رضوی؛ ۳٫۴میلیون هزینه ماهانه
خانواده‌های ساکن استان خراسان رضوی در ماه به‌طور میانگین سه‌میلیون و ۴۴۴هزار تومان هزینه می‌کنند. آنطور که گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد، میانگین درآمد ماهانه این خانواده‌ها معادل سه‌میلیون و ۶۲۱هزار بود. اختلاف مجموع دخل و خرج خانواده‌های این استان در سال ۹۸ حدود ۲٫۱میلیون تومان است.

*** چهارمحال و بختیاری؛ ۳٫۴میلیون هزینه ماهانه
هزینه ماهانه زندگی یک خانواده در استان چهارمحال و بختیاری به‌طور میانگین سه‌میلیون و ۴۱۶هزار تومان برآورد شده است. گزارش مرکز آمار می‌گوید، ساکنان این استان ماهانه میانگین سه‌میلیون و ۹۶۲هزار تومان درآمد دارند. مقایسه این دو رقم می‌تواند راهنمای خوبی برای مدیریت هزینه‌ها باشد.

*** گلستان؛ ۳٫۳میلیون هزینه ماهانه
خانواده‌های شهری در استان گلستان به‌طور میانگین ماهانه سه‌میلیون و ۷۹۳هزار تومان از محل‌های مختلف درآمد دارند و از این رقم سه‌میلیون و ۳۰۷هزار تومان را برای هزینه‌های روزمره خرج می‌کنند. اگر ساکن این استان هستید این دو رقم می‌تواند برای بررسی وضعیت دخل و خرج خانواده‌تان کمکتان کند.

*** کرمانشاه؛ ۳٫۳میلیون هزینه ماهانه
زندگی در شهرهای استان کرمانشاه برای هر خانواده به‌طور میانگین سه‌میلیون و ۳۰۳هزار تومان هزینه دارد. گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد، خانواده‌های ساکن این استان چنین هزینه‌ای را با درآمد ماهانه سه‌میلیون و ۵۰۶هزار تومانی خود از منابع مختلف تامین می‌کنند.

*** زنجان؛ ۳٫۳میلیون هزینه ماهانه
خانواده‌های ساکن استان زنجان در ماه به‌طور میانگین سه‌میلیون و ۶۲۱هزار تومان از محل‌های مختلف که بخشی از آن حقوق ماهانه است، درآمد کسب می‌کنند. گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد، زنجانی‌ها به‌طور میانگین سه‌میلیون و ۲۷۳هزار تومان از درآمد ماهانه خود را خرج می‌کنند.

*** قم؛ ۳٫۲میلیون هزینه ماهانه
سه‌میلیون و ۹۵۰هزار تومان، میانگین درآمد خانواده‌های ساکن استان قم است و هزینه‌هایشان معادل میانگین سه‌میلیون و ۲۴۲هزار تومان برآورد شده است. اگر ساکن این استان هستید می‌توانید با کمک این دو رقم شرایط دخل و خرج خانواده‌تان را بررسی کنید.

*** بوشهر؛ ۳٫۲میلیون هزینه ماهانه
هزینه ماهانه یک خانواده بوشهری توسط مرکز آمار به‌طور میانگین سه‌میلیون و ۲۳۶هزار تومان برآورد شده است. گزارش این مرکز نشان می‌دهد، میانگین درآمد هر خانواده در این استان سه‌میلیون و ۹۲۸هزار تومان است. مقایسه این دو رقم وضعیت دخل و خرج خانواده‌ها را مشخص می‌کند.

*** مرکزی؛ ۳٫۲میلیون هزینه ماهانه
هر خانواده ساکن استان مرکزی در ماه به‌طور میانگین سه‌میلیون و ۲۴هزار تومان هزینه می‌کند. از طرف دیگر میانگین درآمد این خانواده‌ها ماهانه معادل سه‌میلیون و ۴۹۶هزار تومان اعلام شده است. اگر دخل و خرجتان در ماه فاصله زیادی با این دو رقم دارد، احتمالا باید در هزینه‌هایتان تجدید نظر کنید.

*** آذربایجان غربی؛ ۳٫۱میلیون هزینه ماهانه
زندگی کردن در استان آذربایجان غربی به‌طور میانگین برای هر خانواده سه‌میلیون و ۹۸هزار تومان هزینه دارد. چنین خانواده‌ای در ماه سه‌میلیون و ۹۶۷هزار تومان از محل‌های مختلف درآمد کسب می‌کند. این دو رقم می‌توانند راهنمای خوبی برای حساب و کتاب خانواده‌های ساکن این استان باشند.

*** کردستان؛ ۳٫۱میلیون هزینه ماهانه
سه‌میلیون و ۹۳هزار تومان، میانگین هزینه ماهانه یک خانواده در شهرهای استان کردستان است. مرکز آمار می‌گوید خانواده‌های ساکن این استان در سال ۹۸ به‌طور متوسط ماهانه سه‌میلیون و ۳۴۵هزار تومان از منابع مختلف مثل حقوق ماهانه یا شغل آزاد درآمد کسب می‌کنند.

*** گیلان؛ ۳٫۱میلیون هزینه ماهانه
یک خانواده معمولی در استان گیلان به‌طور میانگین ماهانه سه‌میلیون و ۸۰هزار تومان از محل‌های مختلف از جمله حقوق و سرمایه‌گذاری درآمد کسب می‌کند. گزارش مرکز آمار می‌گوید، میانگین هزینه‌های هر خانواده در این استان ماهانه معادل سه‌میلیون و ۹۶۵هزار تومان برآورد شده است.

*** سیستان و بلوچستان؛ سه‌میلیون هزینه ماهانه
میانگین درآمد یک خانواده ساکن سیستان و بلوچستان در ماه دو‌میلیون و ۸۶۲هزار تومان است. مرکز آمار می‌گوید، این خانواده‌ به‌طور میانگین ماهانه معادل سه‌میلیون و ۶۴۲هزار تومان هزینه دارند. به‌عبارتی خرج خانواده‌های ساکن این استان از درآمدشان بیشتر گزارش شده است.

*** لرستان؛ سه‌میلیون هزینه ماهانه
مرکز آمار می‌گوید، خانواده‌های ساکن شهرهای استان لرستان در سال ۹۸ ماهانه معادل سه‌میلیون و ۳۲۷هزار تومان درآمد داشتند. هزینه ماهانه این خانواده‌ها به‌طور میانگین سه‌میلیون و ۴۰هزار تومان برآورد شده که نشان می‌دهد یک خانواده معمولی در استان لرستان چقدر دخل و خرج دارد.

*** یزد؛ سه‌میلیون هزینه ماهانه
هزینه ماهانه زندگی در استان یزد ماهانه رقمی معادل سه‌میلیون و ۴۰هزار تومان برآورد شده است. مرکز آمار می‌گوید، خانواده‌هایی که در شهرهای این استان زندگی می‌کنند به‌طور میانگین سه‌میلیون و ۳۲۷هزار تومان در ماه درآمد از محل‌های مختلف به‌دست می‌آورند.

*** قزوین؛ سه‌میلیون هزینه ماهانه
ماهانه سه‌میلیون و ۳۸هزار تومان، میانگین هزینه لازم برای زندگی یک خانواده در استان قزوین است. گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد، خانواده‌های ساکن این استان در ماه معادل سه‌میلیون و ۵۵۴هزار تومان از محل‌های مختلف درآمد کسب می‌کنند. آنها ۵۱۷هزار تومان از این رقم را پس‌انداز می‌کنند.

*** خراسان شمالی؛ سه‌میلیون هزینه ماهانه
میانگین درآمد هر خانواده در استان خراسان شمالی توسط مرکز آمار سه‌میلیون و ۴۶۱هزار تومان در ماه برآورد شده است. خانواده‌های شهری در این استان ماهانه سه‌میلیون و ۲۸هزار تومان از درآمدشان را هزینه می‌کنند. این دو رقم می‌تواند راهنمای خوبی برای مدیریت دخل و خرج باشد.

*** اردبیل؛ سه‌میلیون هزینه ماهانه
خانواده‌های ساکن استان اردبیل در ماه به‌طور میانگین دو‌میلیون و ۹۷۹هزار تومان هزینه می‌کنند. گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد، میانگین درآمد ماهانه این خانواده‌ها معادل سه‌میلیون و ۶۲۱هزار تومان است. اختلاف مجموع دخل و خرج خانواده‌های این استان در سال ۹۸ حدود ۵٫۸هزار تومان است.

*** آذربایجان شرقی؛ ۲٫۹میلیون هزینه ماهانه
هزینه ماهانه زندگی یک خانواده در استان آذربایجان شرقی به‌طور میانگین دو‌میلیون و ۹۰۵هزار تومان برآورد شده است. گزارش مرکز آمار می‌گوید، ساکنان این استان ماهانه میانگین سه‌میلیون و ۶۵۲هزار تومان درآمد دارند. مقایسه این دو رقم می‌تواند راهنمای خوبی برای مدیریت هزینه‌ها باشد.

*** ایلام؛ ۲٫۹میلیون هزینه ماهانه
خانواده‌های شهری در استان ایلام به‌طور میانگین ماهانه سه‌میلیون و ۵۷۲هزار تومان از محل‌های مختلف درآمد دارند و از این رقم دو‌میلیون و ۸۷۴هزار تومان را برای هزینه‌های روزمره خرج می‌کنند. اگر ساکن این استان هستید این دو رقم می‌تواند برای بررسی وضعیت دخل و خرج خانواده‌تان کمکتان کند.

*** خراسان جنوبی؛ ۲٫۶میلیون هزینه ماهانه
زندگی در شهرهای استان خراسان جنوبی برای هر خانواده به‌طور میانگین دو‌میلیون و ۵۸۸هزار تومان هزینه دارد. گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد، خانواده‌های ساکن این استان چنین هزینه‌ای را با درآمد ماهانه سه‌میلیون و ۲۷۸هزار تومانی خود از منابع مختلف تامین می‌کنند.

*** سمنان؛ ۲٫۵میلیون هزینه ماهانه
خانواده‌های ساکن استان سمنان در ماه به‌طور میانگین سه‌میلیون و ۱۰۸هزار تومان از محل‌های مختلف که بخشی از آن حقوق ماهانه است، درآمد کسب می‌کنند. گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد، سمنانی‌ها به‌طور میانگین دو‌میلیون و ۵۱۵هزار تومان از درآمد ماهانه خود را خرج می‌کنند.

*** کرمان؛ ۲٫۲میلیون هزینه ماهانه
دو‌میلیون و ۸۴۱هزار تومان، میانگین درآمد خانواده‌های ساکن استان کرمان است و هزینه‌هایشان معادل میانگین دو‌میلیون و ۱۹۳هزار تومان برآورد شده است. این رقم کمترین میزان هزینه ماهانه خانواده‌ها در استان‌های مختلف کشور است که نصیب خانواده‌های کرمانی شده است.

کدخبر: ۳۳۵۴۵۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر