کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۴۹۶۵
تاریخ خبر:

فرصت انتقام قلعه‌نویی از استقلال و پیکان و سپاهان

روزنامه هفت صبح | پرفراز و نشیب و جنجالی! این خلاصه‌ای از سرگذشت تیم گل‌گهر سیرجان تا هفته بیستم لیگ برتر بیست و یکم است. تیمی که شروع فوق‌العاده‌ای در لیگ برتر داشت اما قربانی اشتباهات مسئولان باشگاه و البته فدراسیون فوتبال شد. تیم متمول سیرجانی، این فصل را هم مثل لیگ بیستم، با خریدهایی خوب شروع کرد.

احمد موسوی، شایان مصلح، محسن فروزان و مهدی تیکدری ستاره‌هایی بودند که به جمع پرشمار ستاره‌های تیم امیر قلعه‌نویی پیوستند تا او یک بار دیگر شانس خود را برای قهرمانی در لیگ برتر امتحان کند. گل‌گهر بعد از دو پیروزی مقابل تراکتور و فجر، در سه بازی متوالی مقابل نساجی، پرسپولیس و صنعت‌نفت به تساوی رسید و از هفته ششم اریک بایناما به جمع نفرات این تیم پیوست. همان بازیکن گابنی که سرنوشت تیم ژنرال را تغییر داد.

رزومه‌ای که برای همه مشکوک بود به جز گل‌گهر!
در نیمه‌های آبان ماه بود که خبر رسید یک مهاجم هلندی و یک مهاجم گابنی مورد نظر امیر قلعه‌نویی هستند. خیلی زود نام اریک بایناما به عنوان بازیکن جدید گل‌گهر ثبت شد و سازمان لیگ هم تاییدیه جذب او را به این باشگاه داد. اما در همان اواخر آبان ماه رزومه عجیب و غریب این بازیکن لو رفت

و رسانه‌ها با انتشار اسناد تعداد بازی‌های ملی او به باشگاه گل‌گهر هشدار دادند که بهتر است درباره او بیشتر تحقیق کنند‌ اما اولین واکنش باشگاه گل‌گهر، صدور بیانیه و اظهار تاسف برای رسانه‌ها بود. آنها مدعی شدند که بایناما هیچ مشکلی برای بازی در لیگ برتر ایران ندارد. با وجود رونمایی از جعلی بودن رزومه او، مسئولان گل‌گهر به این هشدارها توجه نکردند و از بازی با استقلال به بایناما میدان دادند.

بازی رفت گل‌گهر و استقلال یکی از کسالت‌بارترین بازی‌های نیم‌فصل اول بود. دو تیم پرستاره و گران‌قیمت، تقریبا هیچ فرصت گل خوبی به دست نیاوردند. تعویض‌های دو مربی هم کمکی به تغییر شرایط بازی نکرد. یکی از این تعویض‌ها اریک بایناما بود که در دقیقه ۶۹ به جای آقاجانپور به زمین رفت.

او در این بیست و چند دقیقه کار خاصی نکرد و البته انتظار درخشش از او در اولین بازی منطقی نبود. در نهایت بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید و هر تیم یک امتیاز از این بازی گرفتند. اما استقلالی‌ها که از شائبه‌ها درباره سابقه بایناما مطلع شده بودند، خیلی زود و بلافاصله پس از سوت پایان بازی، شکایت خود را از بازی کردن او به سازمان لیگ ارائه دادند.

لجبازی امیر و دوستان
فاصله بین جذب بایناما تا بازی کردن او در برابر استقلال بیشتر از دو هفته بود و مسئولان باشگاه گل‌گهر به جای ابراز تاسف برای رسانه‌ها می‌توانستند بیشتر تحقیق کنند اما به جای اینکه از شکایت استقلال نگران شوند، در اقدامی غیرحرفه‌ای و لجوجانه، در بازی‌های بعد هم به بایناما میدان دادند. گل‌گهر در بازی بعدی خود پیکان را در تهران با یک گل شکست داد‌ و بایناما هم از دقیقه ۸۰ به زمین رفت اما تاثیری در نتیجه نداشت.

بایناما در بازی مقابل سپاهان هم در حالی که ۳ بر یک جلو بود به زمین رفت و باز هم چیزی از او ندیدیم. هر چند در پایان نتیجه ۴ بر ۲ به سود گل‌گهر شد. این بهترین نمایش تیم امیر قلعه‌نویی بود و ترس را به جان تیم‌های مدعی جدول انداخت. در حالی که به نظر می‌رسید گل‌گهر می‌تواند حتی مدعی قهرمانی هم باشد، ۱۲ روز بعد از بازی با سپاهان، کمیته انضباطی بایناما را بازیکن غیرمجاز معرفی کرد و نتایج بازی‌های گل‌گهر مقابل استقلال، پیکان و سپاهان ۳ بر صفر به سود این تیم‌ها اعلام شد.

به این ترتیب ۷ امتیازی که تیم قلعه‌نویی در این ۳ بازی گرفته بود، به این ۳ تیم رسید و گل‌گهر با رای کمیته انضباطی چند پله در جدول سقوط کرد. اگر باینامای بی‌اثر برای گل‌گهر بازی نمی‌کرد و آن ۷ امتیاز از تیم ژنرال کسر نمی‌شد، این تیم امروز با ۳۹ امتیاز در رده سوم جدول قرار داشت. با آن رای، گل‌گهر از نظر روحی کاملا به هم ریخت و چند نتیجه ضعیف گرفت و از جام حذفی هم کنار رفت.

حالا به مقطعی رسیده‌ایم که گل‌گهر باید در بازی‌های برگشت مقابل این ۳ تیم به میدان برود. اولین بازی فردا مقابل استقلال برگزار می‌شود. آن هم در شرایطی که گل‌گهر وضعیت خوبی دارد. ۳ پیروزی و یک تساوی مقابل پرسپولیس نتیجه ۴ بازی آخر این تیم است. آنها حتی پرسپولیس را هم می‌توانستند شکست دهند اما داور گل هند حامد پاکدل را پذیرفت!

همه چیز مهیای انتقام است
به نظر می‌رسد همه چیز برای گرفتن انتقام از استقلال و همچنین پیکان و سپاهان مهیاست. قلعه‌نویی با جذب امین قاسمی‌نژاد و استنلی کی‌روش تیمش را در خط حمله تقویت کرده و برای بازی مقابل این ۳ تیم و تسویه‌حساب با آنها لحظه‌شماری می‌کند. گل‌گهر در دور رفت مقابل هیچ کدام از این ۳ تیم نباخته بود اما یک امتیاز هم از آنها نگرفت.

البته بیشتر از استقلال، این پیکان و سپاهان بودند که از حکم کمیته انضباطی سود کردند. آنها مقابل گل‌گهر باخته بودند اما به ۳ امتیاز رسیدند. انتقام‌گیری از این ۳ تیم می‌تواند گل‌گهر را به راحتی تا رده سوم جدول بالا بکشد و البته کارنامه مخدوش شده امیر قلعه‌نویی را هم تا حدودی خوشرنگ کند. منتظر این ۳ جدال انتقامی و جذاب که می‌تواند جنجالی و پرحرف و حدیث هم از آب دربیاید، باشید.

کدخبر: ۴۴۴۹۶۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر