کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۲۴۷۴
تاریخ خبر:

فرزندان ملکه انگلیس او را به دردسر انداخته‌اند

‌روزنامه هفت صبح | یک: به تازگی نزدیک‌ترین دستیار پرنس چارلز ولیعهد انگلستان که شغلش را ترک کرده بود، از دیگر مشاغلش هم کناره‌گیری کرده است. او سال دو هزار و سه متهم شد که هدایای سلطنتی را به فروش می‌رساند اما توانست به دادگاه ثابت کند که چنین کاری را انجام نداده است.حالا نامه‌ای از «مایکل فاوست» منشی مخصوص و دستیار پسر ملکه، منتشر شده که در آن آمده است بنیاد پرنس چارلز مایل است از نفوذ خود برای کمک به تاجر سعودی «بن محفوظ» برای گرفتن لقب شوالیه و تابعیت انگلیس استفاده کند.

فاوست مورد اعتمادترین شخص برای پرنس چارلز، پسر ملکه است که نامه افشاگرانه علیه وی باعث شد تا بلافاصله استعفا کند. فاوست مسئول تشکیلات بنیاد چارلز در ۱۸ اوت ۲۰۱۷ نامه‌ای به بوسیف، منشی بن محفوظ نوشته و پیشنهاد سخاوت مالی را در ازای دادن تابعیت مطرح می‌کند.فاوست خدمت سلطنتی خود را در سال ۱۹۸۱ به عنوان پیاده نظام آغاز کرد و به درجه سرباز و سپس معاون چارلز رسید و کت و شلوارها و پیراهن‌های سفارشی او را هر روز در کاخ کنزینگتون به تن کرد.

فاوست متهم به فروش هدایای ناخواسته سلطنتی و به جیب زدن درصدی از درآمد در هنگامی است که دستیار شخصی چارلز بود، اما با تحقیقات داخلی از هرگونه تخلف مالی تبرئه شد. تحقیقات انجام شده توسط سر مایکل پیت، منشی خصوصی چارلز، نشان می‌دهد که فاوست «قوانین داخلی مربوط به هدایای عرضه کنندگان را نقض کرده است. با این حال او آن بار توانست اتهامات را رد کند. اما این بار به نظر می‌رسد خوشنامی بنیاد پرنس چارلز هم هدف قرار گرفته است و انگلیسی‌ها نسبت به او و فعالیت‌های خانواده ملکه حساس‌تر شده‌اند.

دو: ماجرای دوم، داستان پرنس اندرو دومین پسر ملکه است. او متهم به سوءاستفاده جنسی از زنی کمتر از سن قانونی است. البته اندرو این موضوع را رد می‌کند اما این زن مصر است تا شاهزاده را در دادگاه متهم کند. (اندرو آلبرت کریستین ادوارد؛ زاده ۱۹ فوریه ۱۹۶۰) فرزند سوم و دومین پسر ملکه الیزابت دوم و شاهزاده فیلیپ است.

وی در زمان تولد نفر دوم در نوبت جانشینی سلطنت بریتانیا بعد از مادرش بود، اما در حال حاضر و پس از تولد فرزندان و نوه‌های برادرش شاهزاده چارلز نفر نهم در این لیست است. شاهزاده اندرو در سال ۱۹۸۶ با سارا فرگوسن ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دو دختر به نام‌های بئاتریس و یوژنی است. ازدواج این دو در سال ۱۹۹۶ به طلاق انجامید و طلاقشان هم باعث جنجال و آبروریزی زیادی برای خاندان سلطنتی بریتانیا شد. با این حال حتی پس از طلاق هم او و سارا هنوز با یکدیگر زندگی می‌کنند.

در سال ۲۰۱۹ شاهزاده اندرو متهم شد که با واسطه‌گری جفری اپستین با یک دختر نوجوان ۱۷ساله ارتباط جنسی داشته است. مصاحبه ماه نوامبر شاهزاده اندرو با بی‌بی‌سی که قرار بود به بهبود وجهه پسر ملکه کمک کند از سوی رسانه‌ها یک «فاجعه» لقب گرفت. شاهزاده اندرو به دنبال این مصاحبه مجبور به کناره‌گیری از وظایف سلطنتی خود شد. دوستی او با جفری آپستین هم باعث شد تا بدنامی‌اش کامل شود. اندرو هرچند سعی می‌کند چندان در معرض عموم قرار نگیرد اما رسوایی‌هایی که به بار آورده هنوز در خاطر مردم باقی مانده است.

سه: شاید یکی از عجیب‌ترین جنجال‌ها برای این خانواده ماجرای هری و مگان باشد. پرنس هری دومین فرزند چارلز است و بعد از ازدواج با زنی آمریکایی عطای وظایف سلطنتی را به لقایش بخشید و به ایالات متحده نقل مکان کرد. هر چند ملکه و پدرش سعی کردند تا هری را کماکان در کنار خانواده نشان دهند اما اختلاف‌ها روز به روز بیشتر شد و این زوج با رونمایی از اختلافاتشان در کاخ شهرت زیادی برای خود خریدند و همزمان باعث یک آبروریزی بزرگ برای ملکه انگلیس شدند.

به ویژه اینکه مگان در مقابل دوربین یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی جهان مدعی شد که در کاخ باکینگهام به او به خاطر رنگ پوستش توهین شده و مورد رفتار نژاد‌پرستانه قرار گرفته است. دردسرهای هری و مگان برای خانواده هنوز تمام نشده است. هری هر از چند گاهی برگی از خاطراتش را رو می‌کند که نشان می‌دهد او سال‌ها در کاخ با سوءرفتار پدر و خانواده‌اش رو به رو شده است.

کدخبر: ۴۱۲۴۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر