کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۱۹۸۸
تاریخ خبر:

فردا ۵۱۱؛ رقیب چینی-سمنانی تارا و دنا آمد!

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر | سدان‌های جمع‌و‌جور شهری یا کلاس B رقابتی‌ترین و پرفروش‌ترین بخش از بازار خودروی ایران هستند که بیشتر خودروهای تولیدی و مونتاژی هم در آن دسته قرار می‌گیرند. امسال بیش از هر زمان دیگری این بخش از بازار رونق گرفته و شرکت‌های مختلفی در حال گرم کردن خود برای کسب سهم هرچه بیشتر از بازار هستند. آخرین خودروی معرفی‌شده در این بخش از بازار فردا ۵۱۱ است که توسط فرداموتور سمنان به بازار معرفی شده و می‌توانید از همین الان آن را با قیمت نهایی ۴۲۹ میلیون تومان با تحویل ۳۰ روزه بخرید اما ۵۱۱ چقدر ارزش خرید دارد؟

چانگان چین در سال ۲۰۱۷ پرده از دومین نسل از ارزان‌ترین سدانش یعنی آلسوین برداشت. این خودرو در همان سال اول ورود به بازار آمار فروش ۴۳ هزار و ۲۸۳ دستگاهی را ثبت کرد و نشان داد که می‌تواند میراث نسل اول که از سال ۲۰۰۹ به بازار آمده بود را حفظ کند. نسخه مونتاژی در ایران فیس‌لیفت ۲۰۲۰ این خودرو است که پیش از این وارد کشورهایی همچون پاکستان و عربستان سعودی هم شده ‌ و با تکیه بر قیمت پایین ۹ هزار و ۵۰۰ دلاری‌‌اش توانسته نظر مشتریانی که به دنبال خودرویی ارزان برای ترددهای شهری هستند را جلب کند.

طراحی ۵۱۱ ‌ تماما چینی نیست و رگه‌هایی از طراحی ژاپنی همچون جلوپنجره بزرگ شبیه ‌ لکسوس، فرم بدنه شبیه ‌ تویوتا و چراغ‌هایی که شبیه ‌ نسل قبل سدان‌هایی همچون یاریس و کورولا هستند را در خود دارد. پلتفرم این خودرو با همکاری مزدا توسعه داده شده و در واقع همان پلتفرم مزدا ۳ نسل اول است. در مجموع این طراحی برای خودرویی در این بازه قیمتی قابل قبول و حتی چشم‌نواز است اما باز هم این چری آریزو ۵ توربو است که گوی رقابت را از دیگر گزینه‌ها می‌رباید.

مشخصات فنی ۵۱۱ روی کاغذ مشابه اکثر خودروها در این بازه قیمتی است: یک پیشرانه ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی که ۱۰۷ اسب بخار نیرو و ۱۴۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند‌ اما در قیاس با رقبایی مثل رنو تندر ۹۰ یا تارا، فردا ۵۱۱ از وزن پایین ۱۱۱۵ کیلوگرمی و سیستم هوشمند صرفه‌جویی در سوخت یا STT بهره می‌برد که به مصرف سوخت پایین (۶٫۴ لیتری) منجر شده است. سورپرایز ۵۱۱ هم جعبه دنده دوکلاچه است که در این بازه قیمتی به ندرت پیدا می‌شود و اگر از کیفیت خوبی بهره‌مند باشد می‌توانید از تعویض سریع دنده‌ها لذت ببرید.

با این حال در این بخش نیز سایه سنگین دنا پلاس توربوی اتومات ‌ روی ۵۱۱ سنگینی می‌کند و بعید است کسی که سرعت برایش مهم است سدان ۱۵۰ اسبی را رها کند و سراغ ۵۱۱ بیاید که ۱۰۷ اسب بخار قدرت دارد.امکانات ایمنی و رفاهی ۵۱۱ در حد معمول خودروهای بازه قیمتی ۴۵۰ میلیون تومان است؛ هر چند وجود تنها دو کیسه هوا و کاسه‌ای ‌بودن ترمزهای عقب توی ذوق می‌زند.

توضیحات

*

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۹۱۹۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر