کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۲۴۹۵
تاریخ خبر:

فرار عجیب فرانسوی‌ها از بهداشت؟

روزنامه هفت صبح | نتیجه یک تحقیق در مورد وضعیت رعایت بهداشت در میان مردم فرانسه مخاطبان را شوکه کرده است. سازمان بهداشت جهانی بارها تاکید کرده که بهترین راه محافظت از خود در برابر ابتلا به ویروس کرونا، رعایت بهداشت شخصی است. همین هم بهانه‌ای شده برای تشویق مردم به رعایت بهداشت و بازار تحقیقات در مورد شاخص‌های رعایت بهداشت بین مردم را داغ کرده است.

یکی از این تحقیقات در مورد مردم فرانسه انجام شده و نتایج عجیب و غریبی داشته است. نتیجه این تحقیق در مورد رعایت بهداشت شخصی در فرانسه نشان می‌دهد که تعداد قابل توجهی از شهروندان فرانسوی به ویژه مردان بسیاری از توصیه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

در این پژوهش که از سوی انستیتوی افکار عمومی فرانسه (Ifop) انجام شده معیارهایی مانند شست‌وشوی دستان پس از توالت، دوش گرفتن روزانه و تعویض روزانه زیرشلواری مورد بررسی قرار گرفته است. بنا به نتیجه این تحقیق تنها ۷۱درصد مردان فرانسوی هر روز صورت و بدن خود را می‌شویند. در مقابل ۸۱درصد زنان فرانسوی روزانه صورت و بدن خود را می‌شویند.

همچنین نتیجه این پژوهش نشان می‌دهد که تنها ۷۳درصد مردان فرانسوی هر روز لباس زیر خود را عوض می‌کنند. این در حالی است که زنان فرانسوی در این زمینه به مراتب بیشتر به بهداشت شخصی خود توجه نشان می‌دهند. ۹۴درصد آنها لباس زیر خود را هر روز عوض می‌کنند. نکته قابل توجه این است که یک درصد فرانسوی‌ها لباس زیر خود را هر ۱۵ روز یک‌بار عوض می‌کنند.

چند وقت پیش هم نتیجه تحقیقی منتشر شد که بین مردم کشورهای مختلف اروپا، این ایتالیایی‌ها هستند که بیشترین تماس روزانه را با هم برقرار می‌کنند و کمترین فاصله را موقع صحبت کردن با هم دارند. البته این تحقیق مدت‌ها پیش انجام شده بود اما وقتی مردم ایتالیا گوی سبقت را در ابتلا به کرونا از بقیه مردم اروپا دزدیدند و حتی آن را به کشورهای دیگر اروپایی هم صادر کردند، نتیجه این پژوهش مورد توجه دوباره قرار گرفت تا بهانه‌ای برای هشدار داد به مردم شود و آنها را به فاصله گرفتن از هم و اجتناب از تماس فیزیکی غیرضروری تشویق کند.

کدخبر: ۳۱۲۴۹۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر