کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۴۹۵۲
تاریخ خبر:

فرار از‌ چنگ‌ کره‌ای‌ها و یک تراژدی خونین عاشقانه

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | ‌ شنبه ۲۱ آبان ۱۳۵۶٫ صفحه اول به بازتاب بازی ایران و کره‌جنوبی اختصاص دارد. بازی سختی که با نتیجه ۲ بر ۲ مساوی تمام شده و به غیر از صفحه اول ۴ صفحه داخلی هم به این بازی اختصاص پیدا کرده است. حضور در جام جهانی آرزوی ایرانی‌ها در آن سال‌ها بوده است‌. یک تیتر جالب دیگر سخنرانی اشرف در سازمان ملل بوده که گفته ایران شکنجه را محکوم می‌کند. گنجی وزیر آموزش و پرورش رفته تبریز و از پروژه ساخت یک مدرسه در این شهر بازدید کرده و با سماجت از نردبام بالا رفته تا ببیند پروژه چقدر پیشرفت کرده است‌.

فرح بعد از بروکسل راهی پاریس شده است و آنجا منتظر محمدرضا می‌شود تا او هم به پاریس بیاید و دو تایی راهی آمریکا بشوند. خبر رسیده که مخالفان خودشان را برای راهپیمایی‌های اعتراضی در واشنگتن آماده کرده‌اند‌. در صفحه ۵ گزارش مصوری کار شده از حاشیه‌های بازی ایران و کره‌جنوبی و دستفروش‌ها و خوراکی‌هایی که برای فروش عرضه کرده بودند: ‌باقالی، نان بربری و سیب زمینی پخته‌،‌ ساندویچ تخم مرغ و…صفحات ۹ و ۱۰ دوتا گزارش مفصل از بازی ایران و کره‌جنوبی کار شده است.

بازی‌ای که در مجموع کره‌جنوبی تیم برتر میدان بوده و گل اول را هم با یک شوت از راه دور وارد دروازه ایران می‌کنند. این اولین گلی بود که ایران در مسابقات مقدماتی دریافت می‌کرد. اما در نیمه دوم حسن روشن دوتا گل می‌زند تا مشخص شود چرا مهاجرانی از آمادگی روشن قبل از این بازی خوشحال بوده است. دقیقه ۸۹ اما کره گل مساوی را می‌زند تا بازی دو بر دو تمام شود‌. بازی ایران مورد انتقاد قرار گرفته با این که هنوز هم امید اول صعود به جام جهانی است‌.

ایران تا به این جا سه برد و دو مساوی داشته (هر برد دو امتیاز) یعنی ۸ امتیاز از پنج بازی‌. سه بازی آینده ایران با هنگ کنگ و استرالیا در تهران و با کویت در کویت خواهد بود‌. دوتا تعویض در این بازی داشته‌ایم غلامحسین مظلومی دقیقه ۴۳ به جای غفور جهانی و ایرج دانایی فرد به جای محمد صادقی دقیقه ۶۶٫ ناصر حجازی و محمد صادقی و همین طور ایرج دانایی فرد به شدت مورد انتقاد قرار گرفته‌اند و حسن روشن و علی پروین بهترین بازیکن‌های زمین بوده‌اند.

۸ هزار کره‌ای مقیم ایران در ورزشگاه حاضر بودند و تیمشان را تشویق می‌کردند. در صفحه حوادث یک تراژدی خونین عاشقانه از بروجرد نقل شده است. محمدرضا کرمی ۲۳ساله و اهل خرم‌آباد و دانشجوی دانشسرای راهنمایی تحصیلی به شدت عاشق ناهید خسروی ۲۰‌ساله اهل کوهدشت و دبیر ریاضی یک مدرسه دخترانه می‌شود اما دوبار خواستگاری او با جواب رد ناهید روبه‌رو می‌شود و ناهید چند وقت بعد با هم‌دانشگاهی محمدرضا یعنی محمد‌حسن فروزان ازدواج می‌کند.

در انتقام این اتفاق محمد‌رضا ناهید را تا دم یک کفش فروشی در خیابان صفای بروجرد تعقیب می‌کند و با یک تفنگ برتا گلوله‌ای به سر ناهید شلیک می‌کند و بعد با همان تفنگ مغز خود را نیز متلاشی می‌سازد. محمدرضا در دم می‌میرد و ناهید به بیمارستان منتقل می‌شود اما شرایطش بسیار وخیم است.(ناهید روز بعد می‌میرد) شوهر ناهید یعنی محمد‌حسن هم از شنیدن ماجرا شوکه شده و قادر به تکلم نیست‌.

یکشنبه ۲۲ آبان ۱۳۵۶٫خبری از اجتماع مخالفان سلطنت در واشنگتن در صفحه اول آمده و خبر تحت تعقیب قرار گرفتن وزیر سابق نیرو به خاطر مشکلات تولید برق . طرحی هم برای ساخت ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه جدید در تهران مطرح شده است. در صفحه ۴ خبر آغاز گودبرداری مترو درج شده است‌. کویت با ۴ گل از سد هنگ‌کنگ گذشته و حالا با ۶ بازی صاحب ۷امتیاز است در حالیکه ایران از ۵ بازی ۸ امتیاز دارد و استرالیا هم با ۶ بازی ۷ امتیاز دارد و کره جنوبی با ۷ بازی ۸ امتیاز.

به این ترتیب بازی آینده ایران در تهران با استرالیا و هنگ کنگ بازی‌هایی به شدت حساس هستند و ایران با کسب سه امتیاز از این دو بازی صعود خود را می‌تواند حتمی کند. محمد‌علی فردین مقاله بلندی نوشته و ضمن یاد از روزهای خوب گذشته وقتی سینمای تجاری و سینمای هنری در کنار هم تماشاگران سینمای ایران را سیراب می‌کردند (او خیلی دقیق از جلال مقدم، ‌کیمیایی، ‌مهرجویی، ‌حاتمی، ‌بیضایی، ‌تقوایی، ‌کیمیاوی‌،‌ شهید ثالث و نادری یاد کرده است)افسوس خورده که سینمای امروز ورشکسته شده و تنها ده درصد تولیدات هرساله می توانند هزینه‌های خود را برگردانند. او هزینه تولید یک فیلم ایرانی را یک میلیون و هزینه خرید فیلم‌های بنجل اروپایی را کمتر از ۸۰ هزار تومان دانسته است و همین مسئله را دلیل ورشکستگی سینمای ایران دانسته است.

کدخبر: ۴۲۴۹۵۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر