کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۱۳۹۸
تاریخ خبر:

فراری ۸۱۲ جی‌تی‌اس؛ دو ماشین در یک ماشین!

روزنامه هفت صبح، ترجمه اختصاصی گروه خودرو از کارانددرایور | قیمت پایه ۴۰۴ هزار و ۴۹۴ دلاری فراری ۸۱۲ جی‌تی‌اس ممکن است هوش از سرتان بپراند! اما اگر به آن به عنوان خودرویی نگاه کنید که از یک طرف یک رودستر لوکس است و از طرف دیگر هرگاه اراده کنید به یک مبارز خشمگین بدل می‌شود، شاید این قیمت به نظرتان منطقی‌تر بیاید.

۸۱۲ نسخه کانورتیبل ۸۱۲ سوپرفست کوپه است؛ همان مدلی که مبتنی بر F12 بود و در سال ۲۰۱۲ به بازار عرضه شد. پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶٫۵ لیتری ۷۸۹ اسب بخاری درست جلوتر از راننده قرار دارد‌ اما کاملاً در پشت محور جلو قرار گرفته است تا ۵۳ درصد از وزن محور کاسته شده و وزن ۸۱۲ متعادل‌تر شود.

در این جانور رومی، توربوشارژری به چشم نمی‌خورد. این موتور V-12 که در دورهای بالا بسیار جدی می‌شود، نیرو را به روشی قدیمی تبدیل می‌کند. دورسنج بزرگ درست در جلوی راننده با خط قرمز ۸۹۰۰ دور در دقیقه مشخص شده است. چرخاندن آن به قسمت بالایی آن منجر به بازشدن ملودیک سقفی طولانی از ورودی می‌شود. هر سیستم صدای جعلی که این روزها برای خودروها نصب می‌شود، آرزو می‌کند این صدای گوش‌نواز را با این کیفیت داشته باشد.

سقف تاشو را به عقب ببندید (با لمس یک دکمه در عرض ۱۴ ثانیه ناپدید می‌شود) و مانند کسی که ممکن است با یک لکسوس LC500 کانورتیبل رانندگی کند، رانندگی کنید و ببینید که چقدر این فراری مقهور، ساکت و راحت است. موتور در پس زمینه غرش می‌کند و صدای خارج‌شده از اگزوز ملایم است. با افزودن شیشه‌های جانبی و بادگیر، مکالمه بدون فریاد با سرعت ۸۰ مایل در ساعت هم امکان‌پذیر است.

وقتی پا را کمی بیشتر روی پدال گاز فشار می‌دهید و شروع به بیدار کردن موتور V-12 قدرتمند ۸۱۲ می‌کنید، ‌ طرف دیگر این سوپراسپرت خود را نشان می‌دهد. قبل از کف‌زدن از گرم بودن لاستیک‌ها اطمینان حاصل کنید. مانند یک اتومبیل مسابقه، قدرت بر لاستیک سرد غلبه می‌کند. خوشبختانه قبل از اینکه راننده این ماشین زیبا را با تصادفی سهمگین زشت جلوه دهد، کنترل پایداری به سرعت وارد عمل خواهد شد.

وی ۱۲ قدرت خود را به تدریج و بدون انفجار یک موتور توربوشارژ ارائه می‌دهد اما با ۷۸۹ اسب در ۸۵۰۰ دور در دقیقه و ۸۰ درصد گشتاور ۵۳۰ پوند فوت در ۳۵۰۰ دور در دقیقه، سرعت به طرز مضحکی سریع تولید می‌شود. فراری ادعا می‌کند که ۸۱۲ برای رسیدن به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت به زیر ۳ ثانیه نیاز دارد.

در دنیای برقی که موتورهای بنزینی در حال کوچک‌شدن هستند و توربوشارژرها در حال تبدیل شدن به یک قاعده هستند، داشتن خودرویی با موتور ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی به شدت منحصربه‌فرد است. با این حال فراری ۸۱۲ جی‌تی‌اس هیچ وقت نمی‌تواند خودرویی مقرون به صرفه باشد و چه بسا رقیبی ۲۵۰ هزار دلاری هم همان قابلیت‌ها را ارائه دهد و آدرنالین خون‌تان را به حداکثر برساند.

کدخبر: ۳۸۱۳۹۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر