کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۰۲۸۸
تاریخ خبر:

فاز بعدی پروژه مرد بازنده؛ ترامپ استعفا می‌دهد؟

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | دونالد ترامپ در روزهای پس از انتخابات و دوران باخت و افول خود، از سر ناچاری به هر ریسمانی چنگ می‌زند تا شاید بتواند با بهره بردن از هر راه و ترفندی نتیجه انتخابات را به نفع خود تغییر دهد اما تا اینجای کار تمام نقشه‌های او بی‌نتیجه و بی‌ثمر باقی مانده است. بازشماری آرا در جورجیا نتیجه قبلی را تایید کرد و ترامپ برای بار دوم آرای الکترال این ایالت را به بایدن واگذار کرد.

کمپین ترامپ در کمال ناباوری درخواست سومین بازشماری آرا در این ایالت را ثبت کرده است که این بازشماری به صورت کامپیوتری و بدون دخالت انسان انجام خواهد شد. این اتفاق دستمایه طنزنویسان مطرح آمریکایی شده و لطیفه‌‌های بسیاری در این باب در فضای مجازی و شبکه‌های آمریکایی در حال انتشار است.

معروف‌ترین لطیفه‌ای که طنزنویسان در این‌باره نوشته‌اند از این قرار است:«به طور قطع تا به حال فیلم‌های کمدی بسیار خنده‌داری دیده‌اید، اما من به شما فیلم کمدی باخت ترامپ در جورجیای ۲ و باخت ترامپ در جورجیای ۳ رو پیشنهاد می‌دهم.»

کمپین ترامپ در میشیگان نیز در حالی از پیگیری شکایات انتخاباتی خود در این ایالت صرف‌نظر کرد که رسانه‌ها گمان می‌کردند ترامپ با قانونگذاران ایالتی میشیگان به یک توافق بسیار مهم و تاثیرگذار دست پیدا کرده است. از رفتار و توئیت‌های ترامپ اینگونه برمی‌آمد که توانسته است قانونگذاران ایالت میشیگان را قانع کند تا با فشار بر نمایندگان کالج الکترال، رای این ایالت را از بایدن بگیرند و به ترامپ بدهند.

اما سرانجام اعضای این جلسه پس از شایعات و کشمکش‌های فراوان با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تلاش‌های مذبوحانه ترامپ، عنوان کردند که بایدن در این ایالت پیروز شده است و نمایندگان الکترال کالج نیز به این پیروزی و رای مردم احترام خواهند گذاشت.

اعضای ارشد و سران حزب جمهوری‌خواه هم در واکنش به این اتفاق به دو پاره تقسیم شده‌اند، عده‌ای از مخالفان ترامپ مانند سناتور میت رامنی این اقدامات ترامپ را خلاف قانون و دون شان ریاست‌جمهوری و ناامیدکننده نامیدند و عده‌ای هم با حمایت از ترامپ سعی دارند پایگاه رای ارزشمند و ۷۴میلیون نفری او را در حزب جمهوری‌خواه حفظ کنند.

می‌توان حدس زد دعاوی مضحک تیم حقوقی ترامپ و نیز تلاش‌های بی‌سرانجام او در همراه کردن نمایندگان الکترال کالج در حمایت ازخود، منجر به اعلام نام بایدن به عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا شود. در این صورت نقشه ترامپ چیست و می‌توان انتظار چه اقداماتی از جانب او را داشت؟ پیش‌تر اشاره شد ترامپ در محاصره شکایات حقوقی است و به محض از بین رفتن مصونیت قضایی او و پایان یافتن عمر دولتش، پای او به دادگاه‌ها و احتمالا زندان باز خواهد شد.

از طرفی او رویای نامزدی در انتخابات بعدی را در سر دارد. به نظر می‌آمد ترامپ در اقدامی بی‌سابقه خود و اعضای خانواده‌اش را پیش از پایان دولتش عفو کند اما این اقدام ممکن است به وجهه او برای انتخابات بعدی آسیب برساند. محتمل‌ترین نمایش در روزهای پایانی دولت ترامپ، استعفای او به بهانه تقلب در انتخابات است تا با یک تیر دو نشان بزند.

اول اینکه پای ادعای خود مبنی‌بر تقلب گسترده در انتخابات بایستد و عقب ننشیند و با این ترفند دل هوادارانش را بیش از پیش به دست آورد و در قدم بعدی با استعفای او، مایک پنس رئیس‌جمهور خواهد شد و به این ترتیب پنس به راحتی و بدون دردسر و شائبه می‌تواند ترامپ و اعضای خانواده‌اش را مانند یک قهرمان عفو کند.

کدخبر: ۳۶۰۲۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر