کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۱۴۲۷
تاریخ خبر:

فاتحان فروتن جنگ در‌ امین‌حضور

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | برندهای ایرانی ظرف دو،سه سال گذشته تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند تا از موقعیت ایده‌آل غیبت خارجی‌ها استفاده کنند و سهم بیشتری از بازار لوازم خانگی را به خود اختصاص دهند. با این‌حال مصرف‌کننده ایرانی که تا همین اواخر می‌توانست تکنولوژی‌های مدرن را همزمان با بقیه دنیا در اختیار داشته باشد، با دیده تردید و دستانی لرزان وارد بازار می‌شود. بعد با چی روبه‌رو می‌شود؟

یک‌سری محصول تکراری حاصل اسمبل کردن قطعات چینی.حتی به‌شکلی مایوس‌کننده در بعضی موارد کابین و قطعاتشان دقیقا یکی است و تنها لوگوها تفاوت دارد.وقتی مسئله قیمت و بودجه وسط باشد،می‌شود با اوضاع کنار آمد اما اگر سفت و سخت سر حرف‌تان بمانید و کیفیت بالا را بخواهید کار سخت می‌شود.با این حال هفت‌صبح خرسند است بعد از کلی جست‌وجو در بازار لوازم خانگی ایرانی ادعا کند در چند مورد می‌توان کیفیت بالا و قیمت کمتر را همزمان در کنار هم داشت.

حتی اگر جزو آن‌دسته از خریداران سخت‌گیر باشید که تکنولوژی روز را در کنار امکانات تازه می‌خواهید، تلویزیون اسنوا ۵۵SA620U، یخچال امرسان NRF3292D، لباسشویی جی پلاس K945 و ماشین ظرفشویی پاکشوما ۱۴۲۰۱ همان چیزهایی هستند که دنبالشان بودید. از نظر ما آنها را می‌توان اعضای تیم ملی چهار نفره لوازم خانگی برقی ایران دانست که امکاناتی مشابه با جدیدترین رقبای خارجی خود ارائه می‌دهند و در بسیاری مواقع با نصف قیمت آنها فروخته می‌شوند. بالاخره همیشه که نباید انتقاد کرد و نیمه خالی لیوان را دید.

‌چطور یک لباسشویی عالی بخرم؟
تنوع محصولات ایرانی در بازار ماشین‌های لباسشویی زیاد است. برندهای زیادی دست به تولید این محصول می‌زنند و همه‌شان هم با کلی زرق و برق به کار ادامه می‌دهند اما وقتی پای تکنولوژی روز وسط بیاید احتمالا نباید به چیزی کمتر از P1494 سامسونگ فکر کرد. این دستگاه دیگ ۹کیلویی دارد که برای یک خانواده چهار پنج نفره کافی است. سرعت چرخش موتور آن به ۱۴۰۰دور در دقیقه می‌رسد و قابلیت اضافه کردن لباس در حین شست‌وشو هم گزینه‌ای عالی به‌‌حساب می‌آید.

ویژگی شست‌وشوی سریع شبیه‌ساز شستن لباس با دست و فناوری حباب‌ساز هم کاملا کاربردی هستند. متاسفانه قیمت این دستگاه حدود ۲۸میلیون تومان است. خوشبختانه اگر با هم دنبال لباسشویی‌های ایرانی با ویژگی‌هایی مشابه بگردیم، می‌توانیم مثال‌های زیادی پیدا کنیم. یادتان باشد ستاره ما باید علاوه و بر قابلیت شستن سریع، امکان اضافه کردن لباس حین شست‌وشو، شبیه‌سازی دستی و حداقل دیگ هشت کیلویی داشته باشد.

‌توصیه هفت‌صبح؛ جی پلاس مدل K945S: این لباسشویی جی پلاس با ظرفیت ۹کیلوگرم تولید شده است. برای همین می‌تواند جوابگوی تمامی نیاز‌های یک خانواده حتی پرجمعیت باشد. با این ماشین لباسشویی حتی می‌توان به راحتی پتوهای دونفره را تمیز کرد.ویژگی مثبت بعدی لباسشویی K945S برخورداری از رتبه انرژی +++A است که بسیار اقتصادی محسوب می‌شود. با استفاده از سرعت چرخش ۱۴۰۰ دور در دقیقه‌ای موتور باید خاطر جمع بود که همه لکه‌ها پاک می‌شوند.

تنوع برنامه‌های شست‌وشو را باید دیگر ویژگی مثبت این محصول به‌حساب آورد. روی دکمه تنظیم دستگاه حداقل ۱۶برنامه اصلی به چشم می‌خورد که با استفاده از ۱۱ برنامه تکمیلی می‌توان آنها را توسعه داد. ما بیش از همه به امکان اضافه کردن لباس در حین شست‌وشو علاقه داریم و اینکه وسط همه کارها می‌توان گزینه‌ای را انتخاب کرد که کار شبیه‌سازی شستن لباس با دست را انجام می‌دهد. این یکی برای لباس‌های حساس و ظریف فوق‌العاده است.‌ / قیمت: ۱۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان

‌چطور یک تلویزیون عالی بخرم؟
سایز ۵۵ اینچ، رابط هوشمند و قابلیت نمایش ۴K حداقل توقع ما از محصولات جدید هستند. اگرچه تلویزیون ایران تازه دارد روی پخش تصاویر HD کار می‌کند اما کنسول‌های بازی و فیلم‌های جدید الان پیشرفت کرده‌اند و با کیفیتی بالاتر در دسترس قرار دارند. با کمک رابط هوشمند هم می‌توان اپلیکیشن‌هایی مثل فیلیمو را نصب کرد. استانداردهای تازه نشان می‌دهند تلویزیون‌های ۵۵ اینچی حداقل سایز برای داشتن تجربه‌ای مشابه سینما در خانه است. اگر با این سطح توقع به بازار برویم ارزان‌ترین انتخاب میان محصولات خارجی با گارانتی رسمی تلویزیون هوشمند سونی مدل KD-55X7000G است. این تلویزیون با قیمت حدود ۱۸،۱۹ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.ما حداقل ۱۰تلویزیون ایرانی (یا حداقل نیمه ایرانی) پیدا کرده‌ایم که مشخصات مدنظرمان را دارند اما قیمت‌شان کمتر است. بهترین آنها توسط اسنوا ساخته شده است.

‌توصیه هفت‌صبح؛ اسنوا ۵۵SA620U: این تلویزیون به‌صورت پیش‌فرض از اندروید نسخه ۹ برخوردار است، دو درگاه USB دارد و باتوجه به‌حضور سه درگاه HDMI تقریبا تمام وسایل جانبی از قبیل کنسول بازی، دستگاه بلو-ری و… را می‌توان به‌آن متصل کرد. توانایی خروجی سیستم صدا ۳۰وات است. از دیگر امکانات آن می‌توان به شبکه بی‌سیم wifi، قابلیت ضبط تصاویر در حافظه خارجی، قابلیت اتصال به گوشی همراه و ارتباط بدون سیم DLNA اشاره کرد. ‌قیمت: ۱۴ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان

‌چطور یک ساید‌بای‌ساید عالی بخرم؟
برندهای ایرانی موفق به تولید سایدبای‌سایدهایی شده‌اند که تنها ظاهر این یخچال‌ها را یدک می‌کشند. با اینکه قیمت زیر ۲۰میلیون تومانی آنها وسوسه‌کننده است اما به‌نظر ما خیلی زشت و ضایع است اگر آبسرد‌کن یخچال ساید شما به شیر آب شهری وصل نشود و قادر نباشد به‌شکل اتوماتیک یخ تولید کند. اصلا یخچال ساید به همین ویژگی‌ها شناخته می‌شود و غیر از این باشد، می‌توانیم به کابینت آشپزخانه هم بگوییم ساید‌بای‌ساید. ارزان‌ترین ساید‌بای‌ساید خارجی موجود در بازار یک بکو مدل GNE162423ZE با قیمت ۴۵میلیون تومان و یک سامسونگ مدل HM34 با قیمت ۵۰میلیون تومان است.

‌توصیه هفت‌صبح؛ امرسان مدل NRF3292D: ساید‌بای‌ساید امرسان ظاهر ساده و کلاسیکی دارد. اگر در بار روی بدنه یخچال وجود نداشت حتما می‌توانستیم بگوییم طراحی آن را احتمالا ۲۰سال پیش انجام داده‌اند. با این حال NRF3292D احتمالا ارزان‌ترین یخچال ساید‌بای‌ساید واقعی تولید شده توسط برندهای ایرانی است.یک‌جورهایی می‌شود گفت در تبلیغ پرسروصدای لیلا حاتمی حق این یخچال را خورد‌ه‌اند و به‌جای آن مدل ارزانقیمت دوقلو، NRF3292D برای گفت‌وگو با لیلا حاتمی سزاوارتر به‌نظر می‌رسد.

یعنی لیلا حاتمی از آن قرارداد تبلیغاتی اندازه ۲۵میلیون درآمد نداشته؟ بگذریم. خیلی از یخچال‌های مدرن امروزی به سیستم‌ آب‌ریز روی در محصول مجهز هستند.نام دیگر این ویژگی آبسردکن است چون باعث می‌شود برای برداشتن آب خنک یا یخ از یخچال، مدام در آن را باز و بسته نکنیم. این ویژگی مصرف بهینه‌ انرژی را به‌ارمغان می‌آورد. آب‌ریزها معمولا شامل آبسردکن و یخ‌ساز می‌شوند.در یخ‌سازهای اتوماتیک می‌توانید دستگاه را مستقیم به سیستم آب شهری متصل کنیم و همیشه آب سرد و یخ آماده داشته باشیم.خوشبختانه فیلتر قابل تعویض مورد استفاده در این یخچال هم برخلاف مدل‌های خارجی گرانقیمت یا کمیاب نیست. / ‌ قیمت: ۲۸ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان

‌ چطور یک ظرفشویی عالی بخرم؟
حضور دستگاهی مثل ظرفشویی ال جی مدل DC65 در یک خانه غنیمت است. بیایید نگاهی به مشخصات آن بیندازیم؛در وهله اول این یک لباسشویی مبله بزرگ خواهد بود که سه تا سبد بزرگ دارد،به نمایشگر مجهز است و… از همه مهم‌تر هفت برنامه شست‌وشو برای این دستگاه در نظر گرفته‌اند. ماشین‌‌های ظرفشویی جدید در دنیا برخلاف نسل اول این دستگاه‌ها دیگر آب و برق را حیف و میل نمی‌کنند و قادر هستند با برنامه اقتصادی، ظرف‌ها را با میزان کمتری آب در هر مرتبه تمیز کنند.

موتور اینورتر، سیستم عیب‌یابی اتوماتیک، قابلیت شست‌وشو با بخار و موتور کم‌صدا هم چیزهایی هستند که حضورشان در یک ظرفشویی قابل احترام است اما برای یک خانواده هیچی به اندازه داشتن ظرفشویی با قابلیت کارکرد نصف ظرفیت مهم نیست.این ویژگی کمک می‌کند در مهمانی‌های کوچک یا پس از شام و ناهار خانوادگی ظرف‌های کثیف تا زمان رسیدن به ظرفیت کامل ماشین روی سینگ تلنبار نشوند.دیدید؟ به همین راحتی. ظرفشویی‌هایی خارجی با چنین امکاناتی را الان در بازار حدود ۲۷میلیون تومان می‌فروشند.به‌نظر شما چندتا ظرفشویی ایرانی با همین ویژگی‌ها می‌توان در بازار پیدا کرد؟جست‌وجوهای ما می‌گوید حداقل ۱۰تا!

‌توصیه هفت‌صبح؛ پاکشوما ۱۴۲۰۱: ماشین ظرفشویی پاکشوما دو سبد مخصوص ظرف دارد.از این نظر شاید فکر کنید با محصولی کوچک روبه‌رو هستید اما اگر عملیات خرید را بر اساس فرضیه خودمان یعنی استفاده ماشین در طول روزمره پیش ببریم، متوجه می‌شوید اتفاقا روی اصل جنس دست گذاشته‌ایم. ۱۴۲۰۱ برای افرادی که به صرفه‌جویی انرژی اهمیت می‌دهند مناسب است چون با برچسب انرژی ++A عرضه شده است. متوسط میزان مصرف آب در هر شست‌وشو برای این مدل ۹لیتر اعلام شده است.

میزان صدای تولید شده توسط این دستگاه ۴۹ دسی‌بل است. برای افرادی که ظروف حساس و شکننده دارند این ماشین برنامه‌ای مخصوص دارد. از دیگر برنامه‌‌های اتومات این مدل می‌توان به قابلیت شست‌وشوی اقتصادی، قابلیت شست‌وشوی سریع و قابلیت شست‌وشوی نصف ظرفیت اشاره کرد. با کمک این آخری دیگر لازم نیست یک هفته ظرف‌ها را چرک نگه دارید تا به اندازه ظرفیت کامل ماشین برسند. قیمت: ۱۵ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان

کدخبر: ۴۲۱۴۲۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر