کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۷۵۶۷
تاریخ خبر:

غول‌هایی که شاید رنگ نیم‌فصل دوم را نبینند

روزنامه هفت صبح | اگر چند هفته پیش کسی مدعی می‌شد که این مربیان ممکن است رنگ نیم‌فصل دوم لیگ برتر را نبینند، به او می‌خندیدیم اما حالا اصلا بعید نیست که این چهار نفر در هفته هفدهم روی نیمکت تیم‌های‌شان نباشند.
یحیی گل‌محمدی: او غیرمنتظره‌ترین نام این فهرست است. احتمال غیبتش در نیم‌فصل دوم هم دلیل متفاوتی با دیگران دارد. تیم او در هفته‌های اخیر نتایج خوبی گرفته است. ۵ برد و یک مساوی در شش هفته پایانی نیم‌فصل و پیروزی خوب مقابل ذوب‌آهن در جام حذفی، یحیی گل‌محمدی را در موقعیتی فوق‌العاده باثبات روی نیمکت پرسپولیس قرار داده است.

او نتایج خوبی گرفته و از نظر فنی تیمش رو به بهبود است‌ اما مشکلات مالی و مدیریتی در باشگاه باعث شده تا او به آینده تیمش خوشبین نباشد. گفته می‌شود کار به جایی رسیده که او مدیران باشگاه را تهدید به استعفا کرده و تا شنبه به آنها مهلت داده که بخشی از مشکلات را حل کنند. هرچند در ظاهر این تهدید خیلی جدی نیست اما واقعیت این است که مشکلات مالی و مدیریتی پرسپولیس نگران‌کننده و جدی است.

تقریبا هیچ امیدی به حل زودهنگام این مشکلات نیست و عملا امکان جذب بازیکنان جدید هم وجود ندارد. قطعا در چنین شرایطی احتمال افت عملکرد تیم وجود دارد. اگر مشکلات حل نشود، بازیکنان پرسپولیس از فرم خوب‌شان فاصله می‌گیرند و روند خوب تیم مختل خواهد شد. در چنین شرایطی یحیی ترجیح می‌دهد قبل از رخ دادن این اتفاقات از تیم کنار برود تا نتایج ضعیف احتمالی تیم به پای او نوشته نشود. همه چیز در پایان بازی هفته شانزدهم یعنی شنبه شب مشخص خواهد شد.

محرم نویدکیا: سپاهان در لیگ بیست و یکم شروع خوبی داشت. یکی دو لغزش در نتایج این تیم دیده شد که خیلی هم غیرطبیعی به نظر نمی‌رسید اما ناگهان شرایط بحرانی شد. سه باخت متوالی به استقلال، پیکان و پرسپولیس هواداران سپاهان را شوکه کرد. محرم البته خوش‌شانس بود که باخت ۴ بر ۲ تیمش مقابل گل‌گهر با حکم فدراسیون به پیروزی ۳ بر صفر سپاهان تبدیل شد وگرنه امروز تیم او به جای رده سوم در رده چهارم ایستاده بود و با صدر جدول ۹ امتیاز فاصله داشت.

بعد از باخت‌های سریالی، سپاهان دو پیروزی متوالی مقابل پدیده و فولاد به دست آورد تا اینطور به نظر برسد که محرم از بحران عبور کرده اما دو بازی متوالی در اراک نشان داد که وضعیت سپاهان اصلا روبه‌راه نیست. در بازی اول مقابل آلومینیوم در لیگ برتر، شاهد ضعیف‌ترین و سردرگم‌ترین سپاهان فصل بودیم و در بازی جام حذفی هم تیم محرم نویدکیا در ضربات پنالتی مغلوب آلومینیوم شد تا تنها لیگ برتر برای این تیم باقی بماند.

با وجود اینکه نویدکیا هنوز محبوب هواداران است اما شرایط او در سپاهان کاملا شکننده است. او بدشانس است که در بازی روز شنبه باید بدون چند ستاره محروم تیمش، مقابل مس در رفسنجان قرار بگیرد. این بازی اگر با شکست سپاهان همراه شود، می‌تواند پایانی باشد بردوران کوتاه حضور نویدکیا در سپاهان.

امیر قلعه‌نویی: او فصل پرفراز و نشیبی را در گل‌گهر سپری کرده است. تا هشت هفته ابتدایی اوضاع خوب بود. آنها جزو تیم‌های بدون شکست لیگ برتر بودند و سپاهان را هم با نتیجه‌ای سنگین شکست داده بودند اما ناگهان پرونده اریک بایناما آنها را از اوج به پایین کشاند. سه بازی این تیم مقابل استقلال، پیکان و سپاهان به سود حریفان اعلام شد و ۷ امتیاز هم از تیم قلعه‌نویی کسر شد. یک‌شبه، تیمی که مدعی قهرمانی بود به نیمه پایین جدول سقوط کرد.

گفته می‌شد مدیران باشگاه معتقد بودند ‌ یکی از مقصران اصلی این اتفاق شخص امیر قلعه‌نویی بود که برای جذب بایناما با ایجنتی بدسابقه همکاری کرده بود. با این اتفاقات، گل‌گهر درگیر یک شوک بزرگ شد. در چهار بازی بعد آنها فقط پدیده قعرنشین را بردند اما به تدریج از شوک خارج شدند و دو پیروزی متوالی به دست آوردند. در حالی که به نظر می‌رسید تیم قلعه‌نویی به مسیر طبیعی خود بازگشته، دو نتیجه عجیب شرایط را برای او دشوار کرد.

تساوی خانگی با ذوب‌آهن و شکست و حذف در جام حذفی مقابل نساجی باعث شد تا مدیرعامل گل‌گهر به صراحت اعلام کند که این باشگاه به اهدافش نرسیده است! حالا باید منتظر بازی شنبه مقابل تراکتور بود که نتیجه‌اش اگر باخت باشد، می‌تواند با استعفا یا برکناری امیر قلعه‌نویی همراه شود.

زوونمیر سولدو: او سرشناس‌ترین و بین‌المللی‌ترین نام این فهرست است. سولدو در اولین گام سپاهان را متوقف کرد و در بازی دوم پدیده را با یک گل شکست داد اما خیلی زود رویاهای هواداران تراکتور رنگ باخت. تراکتور با سولدو در ۹ بازی اخیر فقط یک پیروزی مقابل نفت مسجدسلیمان قعرنشین به دست آورده است! در واقع سولدو در تراکتور ۲ برد، ۴ مساوی و ۴ باخت کسب کرده است. تیم او در جام حذفی هم در خانه به مس رفسنجان باخت و حذف شد.

تراکتور این روزها در رده سیزدهم جدول قرار دارد و این جایگاهی است که هواداران این تیم اصلا با آن آشنا نیستند. مشکل اینجاست که در این تیم هیچ نشانه امیدوارکننده‌ای از پیشرفت به چشم نمی‌خورد. وضعیت مالکیت باشگاه نامشخص است و بازیکنان به دنبال جدایی از تیم در نقل و انتقالات نیم‌فصل هستند. پنجره باشگاه هم توسط فیفا بسته شده و عملا امکان جذب بازیکن و تقویت تیم وجود ندارد.

به همین دلیل به نظر می‌رسد هواداران کاملا از تیم قطع امید کرده‌اند و تنها خواسته آنها بقای تیم در لیگ برتر است که با این وضعیت زیاد هم نباید به آن امیدوار بود. مشکل بعدی اینجاست که بازی بعدی این تیم مقابل گل‌گهر است که مربی‌اش در خطر برکناری قرار دارد. این احتمال وجود دارد که سولدو قربانی بزرگ هفته شانزدهم لیگ برتر باشد.

کدخبر: ۴۳۷۵۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر