کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۱۴۱۹
تاریخ خبر:

غرش خشمناک توسان در مدل ان‌لاین ۲۰۲۲

روزنامه هفت صبح | توسان ۲۰۲۲ ظاهری آرام و صلح‌آمیز دارد و در نگاه اول شاید حتی یک درصد هم احتمال ندهید که قرار است هیوندای به آن به چشم شاسی‌بلندی اسپورت نگاه کند اما سابقه مواردی همچون حذف مدل محبوب ix55 و اکتفا به سانتافه هفت ‌نفره به جای آن نشان داده است که اگر قرار باشد تغییری در هیوندای رخ دهد، این شرکت ترجیح می‌دهد که آن را ذیل مدل‌های موجودش اعمال کند.

توسان ۲۰۲۲ ان‌لاین نیز وظیفه دارد اس‌یووی جمع‌و‌جور اسپورت هیوندای باشد؛ هرچند زیر سایه سنگین نام پرفروش‌ترین شاسی‌بلند این خودروساز کره‌ای. البته برای کسانی که خواهان کراس‌اوور اسپورت هستند، کونای N معرفی شده است. گفته می‌شود تا پایان سال ۲۰۲۲ هیوندا هفت یا هشت مدل جدید از خط تولید N را در بازار هدف خود عرضه خواهد کرد. بسیاری از این محصولات تنها در ایالات متحده عرضه خواهند شد.

در نمای جلو توسان از یک جلوپنجره تهاجمی‌تر استفاده می‌کند؛ سپر جلو بازطراحی شده و ورودی هوا در ارتفاع پایین‌تری قرار گرفته است. در نمای عقب، یک اسپویلر سقفی جدید و خروجی تازه اگزوز از زیر سمت راست سپر عقب جدید ظاهر می‌شود. همچنین از رینگ‌های ۱۹ اینچی مخصوص ان‌لاین و بسته به رنگ از سقف متضاد با رنگ سیاه استفاده شده است.

در داخل کابین شاهد داشبورد دیجیتال هیوندای و نمایشگر سرگرمی و اطلاع‌رسانی ۱۰٫۲۵ اینچی با قابلیت اندروید اتو و اپل کارپلی به صورت استاندارد هستیم. همچنین آپشن‌های چراغ اتوماتیک و سیستم هشدار برخورد به جلو نیز افزوده شده‌اند. هیوندای صندلی‌های جلو را با نشان N و با پشتیبانی جانبی بیشتر و دوخت قرمز بیشتر تزئین کرده است.

پدال‌های فلزی، تکیه‌گاه پا و آستانه‌های جانبی ظاهر زیبای خودرو را کامل‌تر می‌کنند. می‌توانید در فضای داخل کابین شاهد یک فضای اسپورت باشید. هیوندای از نظر استفاده از تعلیق کنترل شده الکترونیکی که برای ان‌لاین تنظیم شده، کار بزرگی انجام داده است. مهندسان برای کاهش بیشتر ارتعاشات و ایجاد چابکی بیشتر، ECS خودرو را دستکاری کرده‌اند. در پیشرانه توسان جدید، سیستم تعلیق نسبت به حرکات راننده و همچنین حرکات بدنه واکنش سریع‌تری نشان می‌دهد.

هیچ تغییری در زیر کاپوت وجود ندارد که به این معنی است مشتریان می‌توانند توسان ان‌لاین را با یک موتور بنزینی ۱٫۶ لیتری توربوشارژ همراه با فناوری هیبریدی یا بدون آنکه انتخابی بین ۱۵۰ یا ۱۸۰ اسب بخار است، تهیه کنند. همچنین یک موتور دیزلی ۱٫۶ لیتری هیبریدی با قدرت ۱۳۶ اسب بخار وجود دارد که یک پیشرانه هیبریدی ۱٫۶ لیتری بنزینی با ۲۳۰ اسب بخار و یک پلاگین هیبریدی ۱٫۶ لیتری با قدرت ۲۶۵ اسب بخار در کنار آن است.

پیش‌بینی می‌شود هیوندای توسان ان‌لاین ۲۰۲۲ با قیمت ۳۱ هزار دلاری به بازار عرضه شود که قیمتی میانه در خانواده توسان است. رقبای آن را فورد برانکوی اسپورت ۲۸ هزار دلاری، کیا سلتوس فول ۲۷ هزار دلاری، مزدا CX-30 29هزار دلاری، تویوتا راوفور ۲۷ هزار دلاری و سوبارو فارستر ۲۶ هزار دلاری تشکیل می‌دهند.

کدخبر: ۳۷۱۴۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر