کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۱۲۳۷
تاریخ خبر:

غایبان؛ خوش‌شانس‌ها و بدشانس‌های دربی

روزنامه هفت صبح | دربی ۹۰ سوژه‌های زیادی دارد، آنهایی که این بازی را از دست داده‌اند و آنهایی که با خوش‌شانسی در این بازی حضور خواهند داشت.یک روز تا دربی رفت لیگ نوزدهم باقی مانده است. اتفاقاتی که در روزها و هفته‌های اخیر رخ داده، این دربی را با چالش‌های متفاوتی روبه‌رو کرده و معادلات آن را به هم زده است. تعدادی از نکات مهم این دربی را با هم مرور می‌کنیم:

*** خوش‌شانس‌ها
* آرش رضاوند: هافبک تازه وارد استقلال فقط در بازی مقابل نفت مسجدسلیمان در ترکیب اصلی این تیم قرار گرفت. او در این بازی هم نمایش فوق‌العاده‌ای نداشت و یک بازیکن معمولی نشان داد اما محرومیت و غیبت فرشید اسماعیلی در دربی باعث خواهد شد تا او در این بازی هم به عنوان یکی از بازیکنان اصلی در ترکیب استقلال قرار بگیرد. بی‌شک اگر اسماعیلی محروم نبود، رضاوند در نهایت شاید به عنوان یک بازیکن تعویضی در دقایق پایانی به زمین می‌آمد اما حالا او با خوش‌شانسی تمام، تنها گزینه‌ای است که احتمالا باید جانشین اسماعیلی شود و جای خالی او را پر کند.

* مرتضی تبریزی: او یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان استقلال در این فصل است. در بازی مقابل ماشین‌سازی فاجعه‌بار بازی کرد و در بازی نفت مسجدسلیمان به جای دیاباته مصدوم به زمین رفت و به جز زدن یک گل که خطا بود و مردود اعلام شد کار خاصی نکرد. عملکرد او در فصل گذشته هم با اعتراض استقلالی‌ها همراه بود و استراماچونی در نشست خبری خود قبل از بازی نفت مسجدسلیمان به صراحت اعلام کرد ‌ روی او به عنوان مهاجم اول حساب نمی‌کند. اما مصدومیت شیخ دیاباته او را در دربی فیکس خواهد کرد. اتفاقی که هواداران استقلال قطعا از آن استقبال نخواهند کرد.

* محمد‌حسین کنعانی‌زادگان: مدافع ملی‌پوش و پرحاشیه پرسپولیس، در بازی قبلی این تیم جایگزین سیدجلال حسینی شد. گفته می‌شد کالدرون به سیدجلال برای دربی استراحت داده اما بعضی از کارشناسان معتقد بودند که او برای هماهنگ شدن با شجاع در ترکیب قرار گرفته و در دربی هم در کنار او بازی خواهد کرد!

خوش‌شانسی او از همان بازی آغاز شد و شوت معمولی‌اش با اشتباه دروازه‌بان صنعت نفت تبدیل به گل پیروزی‌بخش پرسپولیس شد. حالا به نظر می‌رسد او در دربی هم فیکس خواهد بود. او یا دوباره به جای سیدجلال در ترکیب پرسپولیس قرار می‌گیرد یا به جای شجاعی که گفته می‌شود مصدوم است و ممکن است به دربی نرسد!

*** غایبان‌
* شیخ دیاباته: شیخ دیاباته مهاجم مالیایی استقلال هم یکی از غایبان احتمالی دربی ۹۰ است. او در بازی با نفت مسجدسلیمان مصدوم شد و از بازی بیرون رفت. در تمرینات بعد از این بازی غایب بود و روز پنجشنبه خبر رسید که او قطعا به دربی نخواهد رسید. با این حال استقلالی‌ها هنوز امیدوارند او را به این بازی برسانند. او تمرینات ویژه‌ای را در کلینیک باشگاه پشت سر می‌گذارد و استراماچونی از کادر پزشکی باشگاه خواسته تا به هر شکل ممکن او را آماده کنند. ‌

* شجاع خلیل‌زاده: دیگر بازیکن مهمی که ممکن است دربی ۹۰ را از دست بدهد، شجاع خلیل‌زاده است. او در بازی با صنعت‌نفت آبادان دچار آسیب‌دیدگی شد ولی تا پایان بازی در زمین ماند و به همین دلیل آسیب‌دیدگی‌اش تشدید شد. تا اواخر هفته همه اخبار حاکی از غیبت قطعی او در دربی بود اما خود او در آخرین تمرین تیم، حضوری نصفه و نیمه داشت و مدعی شد که حتی با یک پا هم خودش را به دربی خواهد رساند. ‌

* فرشید اسماعیلی: مهم‌ترین غایب قطعی این بازی فرشید اسماعیلی است. او به شکلی سختگیرانه و شاید ناعادلانه این بازی حساس را از دست داده است. او در بازی مقابل نفت مسجدسلیمان دو خطا کرد و دو کارت زرد گرفت و اخراج شد. اخطار دوم او به اعتقاد بیشتر کارشناسان کاملا سختگیرانه و اشتباه بود و به همین دلیل استقلالی‌ها به کمیته داوران نامه زده‌اند تا کارت زرد اشتباه اسماعیلی پاک شود و او بتواند در دربی حاضر شود. ‌

*** تحت فشارها
* آندره‌آ استراماچونی: استقلال در سه بازی قبلی خود بردی به دست نیاورده و بدون پیروزی به مصاف پرسپولیس خواهد رفت. این تیم به شدت نیاز به یک برد فوری دارد و از بدشانسی آندره‌آ استراماچونی، بازی بعدی استقلال مقابل پرسپولیس برگزار می‌شود. به‌رغم تکذیب‌های امیرحسین فتحی، گفته می‌شود اگر استقلال در دربی ببازد، استراماچونی اخراج خواهد شد و همین، سرمربی ایتالیایی استقلال را به شدت تحت فشار قرار داده است.

* سیدحسین حسینی: ‌حسینی در هر سه بازی استقلال در لیگ نوزدهم گل خورده و هرگز موفق به ثبت کلین‌شیت نشده است. او روی دو گل از سه گل هم مقصر اصلی بوده و هواداران حتی بابت وقت‌کشی غیرحرفه‌ای‌اش در بازی مقابل فولاد هم که منجر به گل خوردن استقلال شد از او حسابی شاکی‌اند. دروازه‌بان استقلال اگر بتواند از این امتحان سربلند بیرون بیاید، دوباره محبوب هواداران خواهد شد اما گل خوردن از پرسپولیس، جایگاهش را در میان هواداران متزلزل‌تر خواهد کرد.

* علی علیپور: ‌سه بازی بدون گل، اعتراض هواداران و واکنش عجیب و غیرمنتظره او به این اعتراض‌ها، روابطش را با هواداران تیره کرده است. آنها از او گل می‌خواهند. اتفاقی که اگر در دربی هم نیفتد، او را بیش از پیش از چشم هواداران پرسپولیس خواهد انداخت. دربی آخرین فرصت علیپور برای گلزنی نیست اما مهم‌ترین فرصت او برای بازگشت به قلب هواداران پرسپولیس است .

کدخبر: ۲۸۱۲۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر