کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۳۷۰۲
تاریخ خبر:

عکس یادگاری اسنوپ‌داگ و ‌توپاک‌ با پیکان

روزنامه هفت صبح | اسنوپ‌داگ رپر مشهور آمریکایی دیروز عکسی در اینستاگرامش منتشر کرد که باعث شگفتی خیلی از کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی شد. اسنوپ‌داگ و توپاک در کنار پیکان دولوکس طوسی با پلاک تهران! این عکس البته فتوشاپ شده اما خود همین عکس مونتاژی هم در صفحه اینستاگرام رپر آمریکایی با نزدیک ۴۷میلیون فالوئر اتفاق جذابی است.

در توضیحات این پست توضیح خاصی داده نشده و فقط او از عبارت مخففی به زبان انگلیسی به معنی «دو آمریکایی تحت تعقیب» استفاده کرده است. کاربران ایرانی که از این اتفاق به وجد آمدند هم در قسمت‌ کامنت‌های مشغول شوخی و خوش و بش هستند. تا زمان تنظیم این گزارش ۸۴۰ هزار نفر این پست را لایک کردند و ۴۳هزار کامنت هم درج شده.

یک ایرانی نوشته: «فکر کنم این پیکان را در قرعه‌کشی ایران خودرو برنده شده» و شخص دیگری کامنت گذاشته:‌ «اگر چند روز دیگر سردوش سوبان هم تبلیغ کرد تعجب نکنید». بعضی رپرها و خواننده‌های ایرانی خارج از کشور هم زیر این پست کامنت گذاشتند. این البته اولین بار نیست که اسنوپ‌داگ پستی در ارتباط با ایران منتشر می‌کند.

چند سال پیش هم او یک تصویر فتوشاپی که اینجا در ایران عکس او را به شکل بنر تبلیغاتی یک کاندیدای انتخاباتی مونتاژ کرده بودند، روی صفحه اینستاگرامش بازنشر کرده بود و کپشن زده بود:‌ «پسر عمویم در خاورمیانه». او چهار سال پیش همکاری مشترکی هم با یکی از خواننده‌های ایرانی مقیم اروپا داشت.

کَلوین کوردوزار بروداس جونیور با نام هنری اسنوپ‌داگ یکی از رپرهای نسل اول آمریکا محسوب می‌شود و ۱۰ سال پیش شایعه شد که او مسلمان شده اما واقعیت این بود که او فقط به عضویت یک جنبش اسلامگرا در دیترویت پیوسته که مدافع حقوق سیاهپوستان است. این روزها که مبارزات با نژادپرستی در آمریکا شدت گرفته این رپر ۴۹ساله هم در صف اول منتقدان ترامپ قرار دارد.

دوست نزدیکش توپاک شکور که از رپرهای نسل اول بود و در سال ۱۹۹۶ در ۲۵ سالگی به قتل رسید هم یکی از مدافعان برابری اجتماعی و حقوق سیاهپوستان بود. این رپر فقید آمریکایی به علت مرگ رازآلودش همیشه مورد توجه علاقه‌مندان موسیقی در سراسر دنیا بوده و در جریان اعتراضات اخیر در آمریکا هم آهنگ‌های او برای معترضان الهامبخش بوده.

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق ایران هم تا الان چند مرتبه در توئیت‌هایش به زبان انگلیسی از اشعار توپاک استفاده کرده. ترانه‌های اسنوپ‌داگ اما با این فضا یک مقدار دورتر است و او بیشتر به مضامین رجزخوانی و گانگستری علاقه دارد.

کدخبر: ۳۳۳۷۰۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر