کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۳۳۸۹
تاریخ خبر:

عکس نوشت‌| دیدار ‌زاخارووا با ‌خطیب‌زاده

روزنامه هفت صبح | قابی از دیدار ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با سعید خطیب‌زاده سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی. خانم زاخارووا ظاهرا در دوره سخنگویی آقای موسوی،سخنگوی خوش‌تیپ سابق وزارت خارجه که حالا سفیر ما در آذربایجان هستند به ایران دعوت شده بودند که عمر مسئولیت ایشان کوتاه‌تر از آن بود که در این هنگامه، در تهران باشند.در عوض سعید خطیب‌زاده از این بانوی روسی استقبال کرده است.

او که متولد سال ۱۹۷۵ است؛ ظاهرا یک پدر و مادر دیپلمات داشته و مدتی هم روزنامه‌نگار بوده و حالا اولین زن روسی است که منصب سخنگویی وزارت امور خارجه را عهده‌دار می‌شود. خانم زاخارووا کلا خیلی اهل سختی دادن به خود نیست و یک صفحه اینستاگرام خیلی فان و بامزه دارد و دیروز هم در کاخ وزارت خارجه دوربین به دست این طرف و آن طرف می‌رفت و عکس و فیلم می‌گرفت.

پوشش او نیز البته با اغماض نمره قبولی گرفته است ولی خب به هر حال، روابط راهبردی را در روز امضای موافقتنامه جامع همکاری ۱۰ ساله نمی‌شود خراب کرد. حالا برگردیم به این دیدار که متاسفانه سخنگوی ما با پایی روی پا، عکسی نامناسب از آن منتشر کرده است.در این دیدار «طرفین زمینه‌های همکاری در حوزه دیپلماسی عمومی» را مورد بحث قرار دادند و «گسترش همکاری‌های فرهنگی و رسانه‌ای فی‌مابین» را به بحث نشستند. همچنین دو طرف بر تبادل هیات‌های رسانه‌ای، ارتباطات منظم و تسهیل گفت‌وگوی رسانه‌های دو کشور تاکید کرده و توافق اولیه‌ای در این خصوص داشتند. خلاصه که دیدار خوبی بوده است. خدا را شکر.

کدخبر: ۳۸۳۳۸۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر