کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۰۱۷۵
تاریخ خبر:

عمو برنی نشسته‌ بر مدار زحل!

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | به شهادت علم روانشناسی، ترس و اضطراب از دست دادن کسی یا چیزی نوعی معمول از بیماری و رنج‌هایی است که در دنیای امروز به سمت روح و روان ما هجوم می‌برند. مردم آمریکا در روز تحلیف جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب خود نوع دیگر و وارونه‌ای از این ترس و اضطراب را تجربه کردند. ترس از دست دادن ترامپ در لحظه‌های آخر عمر دولتش و خواب‌های مشوشی که او برای مردم، انتخاب آن‌ها و آرامششان دیده بود به روح و روان تمام کسانی که اخبار سفر ترامپ و مراسم تحلیف را به طور موازی دنبال می‌کردند هجوم برد.

در هر دو سو مراسم‌هایی غرق در نظم و تشریفات همیشگی در حال برگزاری بود که مهمان ناخوانده عرصه سیاست آمریکا، سناتور برنی سندرز به محل مراسم تحلیف پا گذاشت و با حضور پر آرامش و بی‌آلایش خود، خونی تازه به بیننده‌های پرآشوب تزریق کرد و آرامش را به آن‌ها بازگرداند.
تصویر پیرمرد با آن پالتوی رنگ و رو رفته و مستعمل و دستکش‌های بدون انگشت بافتنی با مواد بازیافتی‌اش که اهدایی یک معلم ورمانتی به او بود و نیز ماسکی که کج و معوج به صورت زده بود خیلی زودتر از دیگر افراد حاضر در مراسم که طراح لباس و آرایشگر مخصوص مراسم را به همراه خود داشتند در فضای مجازی چرخید و ترند اول حواشی بعد از مراسم شد.

پس از پایان مراسم موجی از میم(Meme)‌های جالب با استفاده از عکس سندرز بر روی صندلی و طرز نشستنش ساخته و منتشر شد که بسیاری از آن‌ها خلاقانه و جذاب بودند. عمو برنی در کنار چرچیل در یالتا، عمو برنی در کنار فارست گامپ نشسته بر نیمکت پارک، عمو برنی نشسته در کنار عکس معروف ناهار خوردن کارگران ساختمانی برجی در نیویورک و عمو برنی نشسته بر مدار زحل در منظومه شمسی تنها بخشی از شوخی‌های کاربران با حضور متفاوت و امیدبخش برنی سندرز در مراسم تحلیف بود.

عکس سندرز توانست علاوه بر حضور در ۱۰ ترند اول گوگل و توئیتر، رکورد مجموع ریتوئیت در فضای مجازی آمریکا را نیز بشکند و عکس‌های او در مجموع از عکس رئیس‌جمهور جدید یعنی جو بایدن بیشتر ریتوئیت شد! برنی سندرز شب پنجشنبه با حضور در برنامه تلویزیونی گفت‌وگو با ست میرز نسبت به داغ شدن عکسش و شوخی‌های کاربران فضای مجازی با او واکنش نشان داد و گفت هدفی از نوع پوشش و طرز خاص نشستنش بر صندلی در سر نداشته و فقط سردش بوده و با زل زدن همراه با اخم به روند اجرای مراسم مدام این جمله را با خود زمزمه می‌کرده که «زود باشید، هوا خیلی سرد است».

بیرون از فضای مجازی و کمی دورتر از شوخی‌های پیرامون این ماجرا، کارشناسان و تحلیل‌گران سیاسی قرائت دیگری از این ماجرا داشتند که مرور آن خالی از لطف نیست. برنی سندرز رقیب سرسخت و چپ‌گرای جو بایدن در رقابت‌های درون حزبی دموکرات‌ها برای انتخابات ۲۰۲۰ بود. سندرز با کسب نزدیک به ۱۰۰۰ دلیگیت از ادامه رقابت با بایدن انصراف داد و به همه اهالی و سران حزب فهماند که اگر نظر سندرز را به دفاع تمام قد از بایدن جلب نکنند همان اتفاقاتی رخ خواهد داد که در انتخابات ۲۰۱۶ رخ داد و با عدم مشارکت جوانان جنبش برنی سندرز در انتخابات، ترامپ دوباره پیروز خواهد شد.

از این رو با وساطت باراک اوباما، جو بایدن و برنی سندرز بر سر حمایت بی‌چون و چرای سندرز از بایدن در انتخابات به شرط اجرای طرح‌های مهم او توسط بایدن و دولتش با یکدیگر به توافق رسیدند. حالا به نظر می‌آید سندرز با حضور متفاوت و تاثیرگذار خود در مراسم تحلیف پیامی را به سران حزب دموکرات مخابره و به آن‌ها تاکید کرده است که فارغ از اتفاقات پر زرق و برق و شورانگیزی که در حال رخ دادن است او همان سندرز سابق و فردی غیرقابل تغییر است که با دقت و البته جدیت در حال نظاره کردن بر اتفاقاتی است که قرار است از این پس رخ دهد، پس بهتر است مراسم را زودتر تمام کنید و زودتر بر سر کار خود حاضر شوید که هوا خیلی سرد است.

کدخبر: ۳۷۰۱۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر