کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۵۴۶۲
تاریخ خبر:

عملکرد ناامیدکننده چهار بمب نقل و انتقالاتی لیگ‌برتر

روزنامه هفت صبح| داریم به نیمه‌راه لیگ بیست و دوم می‌رسیم و به نظر می‌رسد این فرصت خوبی برای بررسی عملکرد بعضی از بمب‌های نقل و انتقالاتی باشد. مخصوصا بازیکنانی که در فصل نقل و انتقالات به شدت جنجالی شدند.

سعید صادقی: او عجیب‌ترین سوژه نقل و انتقالات ابتدای فصل بود. فصل قبل در گل‌گهر درخشیده بود و تمام تیم‌های لیگ‌برتر به دنبال جذبش بودند و هر روز شایعه‌ای جدید درباره او منتشر می‌شد. کار به جایی رسیده بود که هواداران برای فهمیدن نام تیم بعدی او پیج برادر، آرایشگر و پسرخاله‌اش را هم چک می‌کردند! سرانجام صادقی پرسپولیس را انتخاب کرد و با یک بنز آخرین سیستم و یک محافظ! وارد باشگاه شد و قرارداد نجومی‌اش را امضا کرد.

اما اگر بازی با هوادار را در نظر نگیریم، تنها صحنه‌های به یادماندنی از صادقی در پرسپولیس، همان لحظه سوررئال و باشکوه ورودش به باشگاه برای امضای قرارداد است. او فقط در بازی با هوادار در حد و اندازه خودش ظاهر شد. دو گل زد و زمینه‌ساز یک گل دیگر هم شد. در سایر بازی‌ها یک بازیکن کاملا معمولی بود که در خیلی از مقاطع بازی‌ها اصلا انگار در زمین حضور نداشت. در واقع اگر او به پرسپولیس نمی‌آمد، این تیم امروز فقط دو امتیاز کمتر داشت! نکته عجیب اینکه او در تمام بازی‌ها از ابتدا به میدان رفته و حداقل تا دربی اعتماد یحیی گل‌محمدی را دارد. اما بعید نیست به زودی جایگاهش را در ترکیب اصلی از دست بدهد و نیمکت‌نشینی را هم تجربه کند.

مهدی قایدی: استقلال تا روزهای آخر فصل نقل و انتقالات، ضعیف ظاهر شده بود اما با جذب محمد محبی و در نهایت مهدی قایدی هواداران این تیم حسابی خوشحال شدند. وقتی قایدی در اولین بازی‌اش برای استقلال مقابل ملوان یک گل زد و یک پنالتی هم گرفت، به نظر می‌رسید او احتمالا یکی از بهترین خریدهای این فصل لیگ‌برتر خواهد بود. اما حالا دوازده هفته گذشته و آمار گل‌ها و پاس گل‌ها و تاثیرگذاری قایدی در همان عدد یک متوقف مانده است.

قایدی از هفته پنجم تبدیل به بازیکن فیکس استقلال شد اما آنقدر ضعیف و خنثی عمل کرد که از هفته نهم دوباره به نیمکت برگشت. قایدی در دربی هم فقط 22 دقیقه بازی کرد و ناامیدکننده ظاهر شد. این آمار و نمایش ضعیف، وقتی بیشتر به چشم می‌آید که بدانیم او با قرارداد یک میلیون و 100هزار دلاری، آن هم به صورت قرضی، گران‌ترین نقل و انتقال این فصل لیگ‌برتر هم هست. این روزها شایعه شده که باشگاه شباب‌الاهلی امارات به دلیل عمل نکردن استقلال به تعهداتش خواهان بازگشت قایدی شده است. این خبر شاید در هفته‌های اول نگران‌کننده بود اما در فصلی که پیمان بابایی و محمد محبی بهتر از قایدی کار کرده‌اند، شاید بازگشت او به امارات خیلی هم به ضرر استقلال نباشد.

گادوین منشا: او هم یکی از بمب‌های فصل نقل و انتقالات بود که با ماندن در باشگاهش ترکید! منشا فصل قبل آقای گل لیگ‌برتر شد و درخشش او باعث شد تا پرسپولیس دوباره به دنبال جذب او باشد. اما در نهایت منشا در مس رفسنجان ماندنی شد. اتفاقی که باعث درگیری لفظی و صدور بیانیه بین دو باشگاه شد. پرسپولیسی‌ها مدعی بودند که با منشا به توافق رسیده‌اند اما مس با پیشنهاد بالاتر، او را متقاعد به ماندن کرد‌.

مسی‌ها هم البته ادعا کردند که توانسته‌اند با پیشنهادی کمتر از پرسپولیس، منشا در تیم نگه دارند! اما عملکرد مهاجم نیجریه‌ای در این فصل فاجعه‌بار بوده است. او تا امروز یک گل هم برای مس نزده و دو پنالتی را هم از دست داده است! منشا در 9 هفته آخر لیگ برتر فقط دو بار در ترکیب اصلی مس قرار گرفته و در یک بازی هم اصلا به میدان نرفته است. با این وضعیت، حالا مسی‌ها قطعا از اینکه به خاطر منشا دوباره دست به جیب شده‌اند ناراحتند و پرسپولیسی‌ها هم از اینکه نتوانستند او را جذب کنند خوشحالند! در این مدت منشا یکی دو حاشیه هم داشت که خیلی هم از او بعید نبود. احتمال اینکه منشا در نیم‌فصل از مس جدا شود و به تیم دیگری بپیوندد زیاد است.

سجاد شهباززاده: او اولین خرید بزرگ استقلال در فصل نقل و انتقالات به شمار می‌رود. در ادامه آبی‌ها نتوانستند در بازار فعالیت خوبی داشته باشند و شاید به همین دلیل بود که باشگاه استقلال و مدیرعامل وقتش یعنی سردار آجورلو، 3 بار از شهباززاده به عنوان برگ برنده خود در فصل نقل و انتقالات رونمایی کردند! فراموش نکنیم که پرسپولیس هم به دنبال جذب او بود. پیش‌بینی‌ها بر این بود که او قرار است بهترین گلزن این فصل استقلال باشد اما حالا 12 هفته از لیگ بیست و دوم گذشته و شهباززاده حتی یک بار هم موفق به گلزنی نشده است!

او در 3 هفته ابتدایی فصل بازیکن فیکس تیم بود اما آنقدر ناامیدکننده ظاهر شد که خیلی زود به نیمکت ذخیره‌ها تبعید شد. از 1080 دقیقه فرصت بازی در این 12 بازی، شهباززاده فقط 301 دقیقه به میدان رفته است و همین آمار برای این که نشان دهد او چه فصل بدی را پشت سر می‌گذارد کافی است. شهباززاده در دربی یک دقیقه هم بازی نکرد. همه اینها در شرایطی اتفاق افتاده است که استقلال در این فصل مهاجم گلزن دیگری نداشت و این بهترین فرصت برای سجاد بود تا خودش را حتی به تیم ملی نزدیک کند اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه استقلالی‌ها منتظرند تا در نیم‌فصل مهاجم دیگری به جای او جذب کنند.

کدخبر: ۴۹۵۴۶۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر