کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۵۶۹۲
تاریخ خبر:

کشتار‌ داروی‌ تقویت‌ کننده هندی در‌ دربار!

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | داریوش همایون از چهره‌های متنفذ زمان پهلوی ، در سال ۱۳۸۸ به گفت‌و‌گو با علی دهباشی نشسته است‌. همایون مثل حسین نصر‌،‌ قطبی و اردشیر زاهدی از روشنفکران حلقه اطراف شاه بودند اما راهی به حلقه اول و متنفذ دربار نداشتند.

همایون در این گفت‌و‌گو که به تازگی از سوی کتابخانه ملی ایران و در مجموعه تاریخ شفاهی منتشر شده، گفته است که آدم‌هایی مثل اقبال و علم از معدود کسانی بودند که می‌توانستند انقلاب را در ایران پیش‌بینی کنند اما هردویشان فوت کردند.

منوچهر اقبال در سال ۱۳۵۶ فوت کرد و علم هم از تیرماه سال ۵۶ بیماری‌اش عود کرد و در اوایل فروردین ۵۷ درگذشت. روایت است که علم در همان تابستان ۵۶ روزگار سیاه خاندان پهلوی را پیش‌بینی کرده بود.

علت مرگ محمدرضا پهلوی

به هرحال همایون در این گفت‌و‌گو اما اشاره‌ای شیطنت آمیز به شکل مرگ محمدرضا پهلوی و سه تن از افراد حلقه نزدیکش می‌کند. آدم‌هایی که بین سال‌های ۵۷ و ۵۹ با بیماری‌های مشابه فوت کردند.

علم‌،‌ محمدرضا پهلوی و تیمسار ایادی که پزشک مخصوص شاه بود و عامل اصلی گرفتاری‌های این جمع‌.علت این بیماری‌ها هم آن‌گونه که داریوش همایون نقل کرده دواهای تقویت جنسی بوده که به روایتی از هند وارد می‌شده است‌!

همایون می‌گوید‌:«علم بهتر از همه چشم انداز آینده را می‌دید. علم هم از همان بیماری شاه مرد. بیماری مثل خوره افتاده بود به جانش. یعنی یک بیماری علم گرفته بود که خود شاه هم از آن بیماری مرد.

عبدالکریم ایادی هم از همان بیماری مرد. یک آجودانی شاه داشت که قبلا هنرپیشه سینما بود و از سهامداران ایران ناسیونال‌. اسمش را فراموش کردم. از آدم‌های بانفوذ ایران بود. او هم همین بیماری را گرفت. همه از یک بیماری مردند.

علتش هم دواهایی بود که این عبدالکریم ایادی برای منظورهای خاصی می‌داد و خودش هم می‌خورد. داروهایی برای تقویت‌! تقویت بخش‌های خاصی از بدن (می‌خندد)!»

کدخبر: ۳۰۵۶۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر