کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۳۵۹۱
تاریخ خبر:

علت انفجار بیروت توسط مقام لبنانی مشخص شد

مدیرکل گمرکات بیروت اعلام کرد که انفجار بندر بیروت ناشی از یک محموله نیترات آمونیوم بوده که از این بندر می‌گذشته است.

به گزارش اسپوتنیک، بدری ضاهر، مدیرکل گمرک‌ها در بیروت گفته این انفجار در یک محموله‌ای از ماده نیترات آمونیوم رخ داده که از لبنان می‌گذشته است و به دلیل اختلافات میان طرف‌های معامله که افرادی غیرلبنانی بودند، این محموله در بندر توقیف شده بود.

مدیر گمرک‌ها مقصد و مبدأ این محموله را اعلام نکرد و گفت: ما اسناد را بررسی خواهیم کرد.

در همین حال، عباس ابراهیم، مدیرکل امنیت کل لبنان اعلام کرد: به نظر می‌رسد که این انفجار در مخزن مواد به شدت منفجره که از سال‌ها قبل مصادره شده بودند، رخ داده است.

با توجه به نشت مواد شیمیایی و سمی پس از انفجار ساعاتی پیش بیروت، از مردم منطقه خواسته شده از خانه های خود خارج نشوند.

یک ایرانی مقیم بیروت در تماس با خبرگزاری ایسنا گفتهتا چند ساعت پس از وقوع انفجار در بندر بیروت راه‌های مواصلاتی و خیابان‌های منتهی به محل انفجار همچنان مملوء از ماشین‌ها و خودروهایی بوده که باوجود اعلام مقامات محلی برای دوری از محل انفجار به سمت آنجا شتافته‌ بودند.

نگرانی عمده در میان اقشار مردم این است که این انفجار تیر خلاصی بر اقتصاد متزلزل لبنان باشد که تحت تاثیر ویروس کرونا و مشکلات عدیده دیگری قرار گرفته که این روزها دامنگیر لبنانی‌ها شده است. بندر بیروت گلوگاه اصلی ورود کالا و غذا به لبنان بوده که بر اثر انفجار به کلی تخرب شده است و نابودی آن بیش از پیش کسب و کارها و مشاغل را تحت تاثیر منفی خود قرار می‌دهد.

شدت انفجار به حدی بوده که حتی بخش‌هایی از ضاحیه در جنوب بیروت هم آسیب دیده و شعاع انفجار تا هشت کیلومتر هم تخمین زده شده است. برخی منابع نوشته‌اند بندر بیروت در این انفجار با خاک یکسان شده و تمام کشتی‌ها و تجهیزات بندری و لنگرگاهی آن هم نابود شده است.

صلیب سرخ لبنان اعلام کرده تعداد کشته‌های انفجار دیروز در بیروت به بیش از ۱۰۰نفر افزایش یافته و تعداد زحمی‌های این انفجار بیش از چهار هزار نفر است البته به‌دلیل شدت حادثه هنوز آمار مشخص و دقیقی از میزان تلفات در دست نیست.

کدخبر: ۳۴۳۵۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Msina

    این انفجار، موج صوتی ش کر کننده و آسیب ز ننده بود.