کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۲۵۰۲
تاریخ خبر:

علت آماده‌باش نیروهای ایرانی در مرز افغانستان

نیروهای مرزبانی ایران امروز پس از یک مشاجره با طالبان به‌حالت آماده‌باش درآمدند.

به‌گزارش خبرگزاری فارس، «حسن کاظمی‌قمی» نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان درباره ماجرای امروز مرز دوغارون گفته: طالبان اقدام به جاده‌سازی بدون هماهنگی قبلی درمحدوده مرز دوغارون و نقض مرز کرد که مرزبانی جمهوری اسلامی ایران مانع شد. سپس در تماسی که با وزارت کشور و دفاع طالبان صورت گرفت تاکید شد که اقدامات باید متوقف و موضوع در چارچوب کمیسیون عالی مرزی و مدرنیزاسیون اسناد دو کشور حل و فصل شود.

منابع آگاه از ولایت هرات از بروز یک تنش در مرز اسلام‌قلعه میان مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و نیروهای طالبان خبر دادند. به گفته شاهدان عینی این تنش پس از آن بروز کرد که نیروهای مرزی طالبان قصد ساخت یک جاده در منطقه مرزی دو کشور را داشتند که با مخالفت نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران روبرو شدند. این اقدام ایران با مقاومت نیروهای طالبان مواجه شد و پس از بحث و مشاجره دو طرف به حالت آماده‌باش درآمدند. یک منبع آگاه در هرات در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، درباره این حادثه گفت که فعلا مرز اسلام‌قلعه تا اطلاع ثانوی بسته شده و نیروهای امنیتی طالبان به سمت مرز در حرکت هستند. مقامات طالبان تاکنون درباره این حادثه موضعی اتخاذ نکرده‌اند.

کدخبر: ۴۵۲۵۰۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mahmoudmahmir

    بله اولش جاده میسازن قبلا که کلی افغانی وارد خاک ایران شدن بعد بغل جاده خونه میس ازن یواش یواش یه شهر و یه منطقه وسط ایرا ن میزنه بیرون الان جلوشون نگیرن بعد معذل ی خواهد شد

  • _user_1560694797

    با پول عربستان و نیروهای طالبان، یه جنگ علیه ایران درست میکنن

  • _user_1560804133

    اینا از حمله قبلی درس عبرت نگرفتن ،باز ر وی اعصاب فرزندان مرزبانی ما می رن …