کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۶۷۸۷۴
تاریخ خبر:

عقب‌نشینی دلالان از بازار مسکن مهر پردیس

روزنامه هفت صبح | قیمت مسکن مهر پردیس در سراشیبی قرار گرفته. دلالان و هم‌دستانشان که اواخر سال پیش از افزایش قیمت‌ها در پردیس ذوق‌زده شده بودند احتمالاً با رسیدن به هدف خود برای سود بیشتر و افزایش قیمت، یواشکی کنار می‌کشند و خریداران را با سقوط قیمت‌ها تنها می‌گذارند. این روزها دیگر در پردیس خبری از نرخ‌های نجومی نیست و اتفاقی که کارشناسان منتظرش بودند رخ داد. ایسنا در یک گزارش سراغ وضعیت قیمت مسکن در شهر پردیس رفته و می‌گوید قیمت خرید کامل واحد مسکونی در هفته‌های اخیر تا ۱۰۰میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.

کارشناسان می‌گویند قیمت‌های میلیاردی مسکن مهر که اواخر سال گذشته در پردیس می‌شنیدیم، بادکنک نبود، حباب هم نبود، بلکه بالن بود! به قدری در پردیس، جو گرانی راه انداختند که قیمت مسکن مهر این شهر در دوره‌ای از قیمت‌ خانه‌های شمال تهران سبقت گرفت. انگار که ائتلاف نانوشته‌ای برای رونق‌دهی به شهر پردیس ایجاد شده بود.

ساکنان پردیس می‌گویند در این چند هفته قیمت‌ها ۵۰ تا ۱۰۰میلیون تومان کاهش پیدا کرده است. خانم میانسالی که به تازگی در پردیس یک آپارتمان خریداری کرده می‌گوید اواخر سال پیش از دوست و آشنا می‌شنیدیم که قیمت‌ها در پردیس روز به روز بالا می‌رود. به همین خاطر با قرض و وام و پس‌اندازی که داشتم به زحمت توانستم از یک دلال، واحدی را با کمترین امکانات و بدون کابینت، هود، سینک و پکیج به قیمت ۴۵۰میلیون تومان بخرم. طوری برایم فضاسازی کرد که اگر همین حالا خانه را نخری، چند ماه دیگر باید دو برابر پول بدهی، اما حالا می‌گویند قیمت خانه‌ام به زیر ۴۰۰میلیون تومان رسیده. ضرر من را شرکت عمران جبران می‌کند یا دلال؟ خدا را خوش نمی‌آید.

ماجرای جشن اتمام مسکن مهر پردیس در پایان هر سال در حال تبدیل شدن به یک ماجرای تکراری است که معمولاً عقب می‌افتد و به پایان سال بعد موکول می‌شود. یکی از ساکنان فاز ۸ پردیس می‌گوید هر سال وعده اتمام مسکن مهر پردیس تا پایان آن سال را شنیده‌ایم اما هیچ موقع این وعده محقق نشد. امسال هم اعلام کرده‌اند تا آخر سال، تمام خانه‌ها را تحویل می‌دهند اما با وضعیتی که در اطرافمان می‌بینیم قطعاً تا سال ۱۴۰۰ به این هدف نخواهند رسید.

او می‌گوید طوری اوضاع پردیس را جلوه می‌دهند که انگار کارگران ۲۴ساعته در حال کار هستند اما از این خبرها نیست. در بسیاری از فازها مدت‌هاست که یک کارگر هم دیده نشد. هر از گاهی اقداماتی می‌شود، اما دوباره کارها می‌خوابد و همه چیز به فراموشی می‌رود. برآوردها نشان می‌دهد از حدود ۸۲هزار واحد مسکن مهر پردیس تا حالا حدود ۳۵ هزار واحد افتتاح شده و ۱۰هزار واحد هم قرار است تا مردادماه تحویل داده شود.

کدخبر: ۲۶۷۸۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر