کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۰۶۰۹۶
تاریخ خبر:

عزیزم! من از نظر عاطفی به تو وابسته‌ام...

یک دامپزشک می‌گوید برای برخی از افراد نگهداری از حیوان خانگی یک نیاز عاطفی است و برخی از حیوانات که هوش بالاتری دارند با برقراری ارتباطات عمیق عاطفی، خود را در دل صاحبانشان جا می‌کنند.

مهران ریاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه گاهی نگهداری از یک حیوان خانگی برای برخی افراد تبدیل به یک نیاز روانی می‌شود، اظهار کرد: ارتباط بی غل و غش از ویژگی‌های حیوانات است و حیوانات از آنجایی که فقط بر اساس طبیعت خود رفتار می‌کنند و برای مثال دروغ نمی‌گویند یا غر نمی‌زنند مورد علاقه برخی افراد درونگرا می‌شوند.

وی ادامه داد: حیوانات کوچک ترین محبت را درک می‌کنند و با همان محبت اندک راضی می‌شوند. حیوانات در بدترین شرایط هم در کنار صاحبانشان هستند و بر خلاق تصور برخی، این طور نیست که متوجه اتفاقاتی که برای صاحبشان رخ می‌دهند نشود. حیوانات از صاحبانشان دلگیر نمی‌شوند و همه این ویژگی‌ها حیوانات را برای نگهداری جذاب می‌کند.

این دامپزشک با اشاره به حفره‌های قانونی موجود در قانون اساسی درباره حیوانات گفت: در دوره قبلی مجلس شورای اسلامی دو دامپزشک حضور داشتند، اما متاسفانه در مدت خدمتشان هرگز در راستای بهبود زیرساخت‌های قانونی گامی بر نداشتند. امروزه دغدغه اصلی بیشتر مسئولان کشاورزی و باغبانی است و توجه کمتری به حیوانات شده است.

ریاحی ادامه داد: در حال حاضر جامعه در رابطه با حیوانات دو قطبی شده است. برخی از افراد جامعه به هر شکلی به حیوانات آسیب می‌زنند. برای مثال به شکار بی رویه می‌پردازند یا حیوانات را در شهر با سنگ مورد حمله قرار می‌دهند و یا حتی از آزار یا شکنجه حیوانات لذت می‌برند.

وی گفت: در مقابل برخی از افراد حیوانات بیمار یا آسیب دیده را به مراکز نگهداری می‌برند یا حتی نذر حیوانات می‌کنند. برای مثال سالانه چندصد ماهی در زیستگاه‌ها آزاد می‌کنند یا هزینه واکسیناسیون پرندگان را تامین می‌کنند. باید بپذیریم که زیست بوم و طبیعت متشکل از همه موجودات زنده و گیاهان است که اگر این زیستگاه بر هم بخورد زندگی ما نیز به مخاطره خواهد افتاد.

کدخبر: ۲۰۶۰۹۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mosi62

    چقدر خوشحال کننده بود این مطلب برای اولی ن بار یه مطلب واقعن بدرد بخور و خوب که ب ه درستی باید مطرح بشه توسط یه نشریه ایرا نی منتشر شد، چقدر جای اینجور مطالب توی ج امعه فرهنگ و مطبوعات ما کمه متاسفانه..

  • reyhane_77gh