کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۹۳۶۳
تاریخ خبر:

عروس قاتل و ادامه‌ ناآرامی‌های‌ دانشجویی

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | ‌ چهاردهم آذرماه ۱۳۵۶٫ صفحه اول مهم‌ترین خبر آزادی ۱۶۲ زندانی امنیتی و سیاسی است‌. این سومین سری آزادی زندانی‌های سیاسی در سال ۵۶ است. محمدرضا هم رفته مسقط‌. مسابقات مقدماتی جام جهانی با بازی کره جنوبی و هنگ کنگ تمام شده است. در صفحه ۲۱ سعید ویس‌زاده خبرنگار اطلاعات مصاحبه‌ای خواندنی و پر از نکته‌های فنی موسیقی را با پرویز مشکاتیان و حسین علیزاده انجام داده است‌.

این دو نفر به همراه علی اکبر شکارچی و داود گنجه‌ای و آواز پریسا کنسرتی را در تالار دانشکده هنرهای زیبا برگزار کرده‌اند که با استقبال گسترده مخاطبان جوان روبه‌رو شده است‌. استقبال از این کنسرت کاملا سنتی موجب شگفتی برگزار کنندگان شده است‌. در صفحه سینما آگهی‌های مصور فیلم‌های دو مرد خشن (با بازی ناصر ملک‌مطیعی )،‌زن عاشق و مرد هوسباز (ادویژ فنک )‌،‌ تکخال و ژوکر (جولیانو جما )،‌ ببرها گریه نمی‌کنند‌، کلام حق (بیک ایمان وردی )‌، ‌زن و من (نانسی کاردینال )‌، ‌نیش‌های هوس‌،‌ اینشو دیگه نخونده بودیم‌،‌ کاپو (ساخته جیلو پونته کوروو) و عروس قاتل (هندی )چاپ شده‌اند.

در صفحه رادیو و تلویزیون نویسنده روزنامه از روی کیفیت اجرای قریب افشار در شوهای تلویزیونی گذشته و او را فاقد هرگونه ذوق و سلیقه خوانده است. امشب هم فیلم مهر هفتم ساخته اینگمار برگمان در شبکه دوم پخش می‌شود. یک شرکت آلمانی سه تا تابلو به موزه هنرهای معاصر ایران اهدا کرده که یکی ازآنها نقاشی اندی وارهول از صورت فرح دیبا است.

پانزدهم آذر ۱۳۵۶٫‌ خبرهای جنجالی و غیرمستقیم اطلاعات از ناآرامی‌ها ادامه دارد‌:‌ علت تعطیلی همگانی در سطح دانشگاه‌ها‌،‌ در دانشگاه آریامهراصفهان ماموران را به آب داغ بستند. تظاهرات و اعتصاب غذای ۲۵دانشجوی ایرانی در لس آنجلس و… از قرار در اصفهان ۵۰ تا دانشجوی سال اولی اعتراض را شروع کرده‌اند و شیشه‌های رستوران دانشگاه را شکسته‌اند و در هجوم ماموران به پشت بام یکی از دانشکده‌ها رفته و ازآنجا با استفاده از شلنگ‌های آتش نشانی آب داغ بر سر مامورین ریخته‌اند‌!

گزارش مفصلی هم در صفحات داخلی کارشده در ریشه‌یابی ناآرامی‌ها‌ی مستمر دانشجویی که در تهران و اصفهان و واشنگتن و پاریس و هامبورگ تقریبا همزمان علیه حکومت پهلوی در جریان بوده است. از تابستان تا میانه آذر تظاهرات مختلفی در حوزه دانشجویان و همین طور در عرصه طبقات مذهبی شکل گرفته است اما به نظر می‌رسد حکومت پهلوی چندان این ناآرامی‌ها را جدی نگرفته است. خبری درج شده از مرگ یک پیرزن ۱۴۴ ساله در عجب شیر آذربایجان‌.

در این هاگیر واگیر محمدرضا هم ۲۵۰ هزار دلار به دانشگاه هاروارد کمک مالی کرده است‌! در صفحه ۳ گزارشی کار شده از برنامه ایران برای کاهش رشد جمعیت به یک و نیم درصد. فوتبالیست‌های صعود کرده به جام جهانی رفته‌اند مجلس و با نماینده‌ها ناهار خورده‌اند. ساواک گزارش داده که یک« تروریست » به اسم سید نورالدین شاه صفدری‌، ‌در اصفهان در درگیری با مامورین کشته شده است.
ببخشید که خبر چندان دندانگیری را در این دو شماره پیدا نکردیم.

کدخبر: ۴۲۹۳۶۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر