کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۶۹۰۸
تاریخ خبر:

عرضه شاهین ‌در فهرست محصولات پیش‌فروش سایپا

روزنامه هفت صبح | سایپا در تازه‌ترین پیش فروش محصولات خود که از ۷ مهر تا دیروز ادامه داشت، خودرو جدید شاهین را هم عرضه کرده بود. شاهین خودرو پیشتاز سایپا است که با توجه به مشخصات ظاهری و فنی خود مورد توجه بازار خودرو قرار گرفته است. این خودرو در پیش فروش شرکت سایپا با ۱۳۳میلیون و ۷۰۰هزارتومان پیش‌پرداخت و با موعد تحویل‌های تیر، مرداد و شهریور سال ۱۴۰۰ عرضه شد.به همین بهانه دیدگاه نعمت‌الله کاشــانی‌نسب، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران را درباره این خودرو می‌خوانید.

کاشانی نسب با اعلام اینکه طراحــی و تولید خودروی شــاهین برای صنعت خودرو قابل افتخار است ، می‌گوید: بازار خودرو تشنه خودروهای جدید اســت چراکه مرتب مردم قیمت‌های جدید و قدیم را مقایســه می‌کننــد و از اینکه قیمت‌هــا خودروها در بــازار به این شــکل بالا رفته اســت ابراز نارضایتــی می‌کنند. بنابراین با ورود خودروهــای جدید و به روز تا حدی می‌توان از گلایه و نقدهای مردم کاست.

وی با بیان اینکه طراحی وتولید شاهین باعث افتخار اســت، افزود: گروه خودروسازی سایپا در سال‌های سخت تحریم نسبت به طراحی شاهین اقدام کرده است، در حالی که با خروج خودروسازان خارجی از ایران و عدم همکاری شرکت‌های خودروســازی جهانی همه تصور مــی‌کردند که صنعت خودروی ایران دیگر رشــد و توسعه پیدا نخواهد کرد و دیگر هیچ خودروی جدیدی متولد نمی‌شود اما رونمایی از خودروهای جدید نشان داد که صنعت خودرو متوقف نشده است.

نایب رئیــس اتحادیه نمایشــگاه‌داران خودرو تهران تصریح می‌کند: خودرو شاهین با آنکه در سخت‌ترین شــرایط طراحی و تولید شده ولی توانسته استانداردهای جهانی را پاس کند و با این تفاسیر به نظر می‌رسد صنعت خودرو در آستانه تحول اســت. وی گفت: اگر خودرو شاهین، با گیربکــس اتوماتیک عرضه شــود به خوبی می‌تواند با مدل‌های خارجی رقابت کند.

اکنون در تمام کشــورها خودروها با گیربکس اتوماتیک تولید می شوند و کمتر کســی خواهان خــودرو دنده‌ای اســت، لذا برای آنکه خواســته مردم هم عملی شود، توصیه می‌کنم که سایپا به سمت اتوماتیک کردن این خودرو برود، هر چند که این خودرو از نظر ظاهر و ویژگی‌های فنی قابل رقابت با مدل‌های خارجی است.

وی افزود: امیدوارم سطح قیمتی شاهین با توجه به افزایش قیمت ارز برای شرکت ســایپا صرف کند تا تولید این خودرو در تیراژ بالا ادامه پیــدا کند، هر چقدر تولید خودرو افزایش پیدا کنــد از التهاب بازار خودرو کاسته خواهد شد و دیگر مردم با نوسان قیمت مواجه نمی‌شوند.

کدخبر: ۳۵۶۹۰۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر