کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۹۵۲۹
تاریخ خبر:

عرضه اولیه آریا ساسول و زر ماکارون در بورس

روزنامه هفت صبح | سهامداران این هفته خودشان را برای دو عرضه اولیه در روز چهارشنبه هفتم خردادماه آماده می‌کنند. آنطور که شرکت بورس و فرابورس در اطلاعیه‌های جداگانه اعلام کرده‌اند، قرار است پنج درصد سهام شرکت پلیمر آریا ساسول با نماد آریا و ۱۲درصد سهام شرکت زر ماکارون با نماد غزر برای اولین بار در بورس عرضه شود.

قیمت در نظر گرفته شده برای سهام غزر در روز عرضه اولیه، ۴۳هزار ریال تا ۴۵هزار و ۵۰۰ریال است و هر نفر می‌تواند تا سقف ۱۵۰سهم سفارش ثبت کند. با این حساب حداکثر نقدینگی لازم برای شرکت در این عرضه اولیه حدود ۶۸۲هزار تومان خواهد بود ولی طبیعتا سهمیه هر کد کمتر است.

با فرض مشارکت ۳٫۱میلیون نفری در این عرضه اولیه، کل ۱۶۰میلیون سهم بین تمام مشارکت‌کننده‌ها به طور مساوی تقسیم می‌شود و احتمالا به هر نفر ۵۱سهم غزر تعلق بگیرد. با در نظر گرفتن حداکثر قیمت در روز عرضه اولیه یعنی چهار هزار و ۵۵۰تومان، هر کد بورسی احتمالا بتواند حدود ۲۳۰هزار تومان سهام غزر بخرد. نماد شرکت زر ماکارون دربازار دوم بورس و گروه محصولات غذایی و آشامیدنی درج شده است.

سهام شرکت پلیمر آریا ساسول، همزمان با زر ماکارون قرار است در روز چهارشنبه برای اولین بار در بورس عرضه شود. بازه قیمت در نظر گرفته شده برای سهام آریا در روز عرضه اولیه بین ۶۵هزار و ۱۱ریال تا ۶۵هزار و ۱۱۹ریال در نظر گرفته شده است. هر نفر می‌تواند تا سقف ۱۰۰سهم آریا ثبت سفارش کند. با این حساب حداکثر نقدینگی لازم برای شرکت در عرضه اولیه آریا ساسول حدود ۶۵۱هزار تومان خواهد بود ولی نهایتا رقم کمتری به هر کد تعلق خواهد گرفت.

کل سهام قابل عرضه آریا ساسول در اولین روز حدود ۱۸۳میلیون سهم است که به طور مساوی بین متقاضیان تقسیم می‌شود. با فرض مشارکت سه میلیون و ۱۰۰هزار نفری در عرضه اولیه روز چهارشنبه آریا، سهم هر کد حدود ۵۹سهم با قیمت شش هزار و ۵۱۲تومان خواهد بود و احتمالا هر کس بتواند حدود ۳۸۰هزار تومان سهام آریا ساسول بخرد. نماد آریا در بازار دوم فرابورس و گروه محصولات شیمیایی درج شده است.

تابلو شرکت آریا ساسول نشان می‌دهد این شرکت در یک سال اخیر ۹۲۰تومان سود به ازای هر سهم محقق کرده است. از آنجا که P/E گروه محصولات شیمیایی به طور میانگین روی رقم ۱۶٫۴ قرار دارد، بعضی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند قیمت سهام آریا در طولانی‌مدت تا محدوده ۱۵هزار تومان افزایش پیدا کند. البته بعضی دیگر معتقدند سهام عرضه اولیه نهایتا تا دو برابر بازدهی خواهد داشت.

کدخبر: ۳۲۹۵۲۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر