کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۷۸۴۰
تاریخ خبر:

عجیب‌ترین کارت زردهای‌ منجر به محرومیت از دربی

روزنامه هفت صبح | شجاع خلیل‌زاده با کارت زردی که در برابر صنعت‌نفت آبادان گرفت، دربی روز پنجشنبه را از دست داد. او با کمی احتیاط می‌توانست این کارت زرد را نگیرد و در دربی حاضر باشد. این برای چندمین بار در سال‌های اخیر است که بازیکنان مهم و کلیدی سرخابی‌ها با کارت زردی غیرحرفه‌ای دربی پیش رو را از دست می‌دهند. مهم‌ترین، عجیب‌ترین و بچگانه‌ترین محرومیت‌ها از دربی در چند سال اخیر را مرور می‌کنیم.

*** جاسم کرار‌، دربی ۸۰
قبل از دربی ۸۰ در دور رفت لیگ چهاردهم استقلال باید در تبریز به مصاف تراکتورسازی می‌رفت. در آن بازی جاسم کرار در خطر محرومیت بود و اگر کارت زرد می‌گرفت دربی را از دست می‌داد. او بازیکن کلیدی استقلال بود و غیبتش در دربی می‌توانست برای این تیم مشکل‌ساز شود و شاید شرط احتیاط این بود که امیر قلعه‌نویی به او استراحت بدهد اما سرمربی استقلال احتیاط را کنار گذاشت و کرار را در ترکیب اصلی تیمش قرار داد.

با توجه به اخلاق و شخصیت بازیکن عراقی، هواداران استقلال به شدت نگران اخطار گرفتن کرار بودند و سرانجام اتفاقی که نباید می‌افتاد رخ داد. در دقیقه ۵۵ کرار در مقابل محوطه جریمه خودی صاحب توپ شد اما با خطای بازیکن حریف متوقف شد. کرار روی زمین افتاد و از درد به خود می‌پیچید. علیرضا فغانی هم اعلام خطا کرد و به نظر می‌رسید ماجرا تمام شده است!

اما ناگهان کرار که تا همین چند لحظه قبل درد می‌کشید، بلند شد و به سمت بازیکن تراکتور رفت و با او سینه به سینه شد! فغانی هم که صحنه را دیده بود هر دو بازیکن را فراخواند و به هر دو یک کارت زرد داد تا کرار دربی را از دست بدهد! نکته مهم اینکه بعد از پایان بازی در برخی رسانه‌ها این شایعه مطرح شد که کرار از قبل درخواست مرخصی کرده بود و برای اینکه بتواند به عراق برود خودش را به عمد از دربی محروم کرد! نتیجه این دربی هم باخت ۲بریک استقلال به پرسپولیس درخشان بود!

*** کمال کامیابی‌نیا، دربی ۸۵
قبل از دربی برگشت لیگ شانزدهم، استقلال و پرسپولیس شرایط خوبی داشتند. پرسپولیس پنج بازی متوالی خود را برده بود و قبل از دربی باید به مصاف تراکتورسازی می‌رفت. استقلال هم چهار برد پیاپی داشت و قبل از دربی مهمان ماشین‌سازی بود. شاگردان منصوریان در یک بازی کم‌دردسر سه گل به ماشین‌سازی زدند و فقط لئاندرو پادوانی بود که کارت زرد گرفت.

آبی‌ها برای دربی تلفاتی ندادند ولی بازی پرسپولیس حساس‌تر بود. مثل همیشه کمال کامیابی‌نیا یکی از کاندیداهای جدی کارت گرفتن و محرومیت از دربی بود. او تا دقایق پایانی بازی مقاومت کرد و اخطار نگرفت اما سرانجام مقاومتش در هم شکسته شد. در دقیقه ۸۵ بازی، فرزاد حاتمی با تکل از پشت سیدجلال حسینی را سرنگون کرد و داور خطای او را اعلام کرد. در حالی که پرسپولیس با سه گل از حریف پیش بود و نیازی به شروع سریع بازی نبود، کامیابی‌نیا به سمت فرزاد حاتمی که روی زمین افتاده بود رفت و با پا یکی، دو ضربه به او زد و خودش هم به زمین افتاد!

کمال که متوجه اشتباه خودش شده بود وارد درگیری نشد اما کار از کار گذشته بود و داور به او یک کارت زرد داد که باعث محرومیتش از دربی شد! این محرومیت باعث شد تا کمال عصبانی شود و به داور بازی توهین کند و در نهایت هم از بازی اخراج شود. برخلاف فصل گذشته، غیبت او این بار برای پرسپولیس گران تمام شد. برانکو مجبور شد در دربی حسین ماهینی را جانشین کمال در پست هافبک دفاعی کند و نتیجه این تغییر، باخت ۳بر۲ پرسپولیس ‌ مقابل استقلال بود.

*** کمال کامیابی‌نیا، دربی ۸۳
لیگ پانزدهم تا هفته‌های پایانی در حالی پیگیری می‌شد که استقلال، پرسپولیس و استقلال خوزستان هر سه مدعی قهرمانی بودند. یک هفته قبل از دربی برگشت، استقلال با ۴۴ امتیاز در صدر بود، استقلال خوزستان با ۴۳ و پرسپولیس با ۴۲ امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار داشتند. قبل از دربی استقلال با سپاهان بازی داشت و پرسپولیس باید در انزلی به مصاف ملوان می‌رفت.

هر دو تیم نگران محرومیت ستاره‌های‌شان از دربی بودند. استقلال با سپاهان به تساوی بدون گل رسید و فقط فرشید اسماعیلی اخطار گرفت که دربی را از دست نداد‌ اما پرسپولیس در انزلی درگیر حاشیه‌های زیادی شد. مهم‌ترین بازیکن پرسپولیس که در خطر محرومیت بود، کمال کامیابی‌نیا بود. او بازیکنی بود که معمولا زیاد اخطار می‌گرفت و بعید نبود در انزلی هم کارت زرد بگیرد. به‌رغم اینکه مربیان پرسپولیس به او توصیه کرده بودند که مراقب باشد اما او اولین بازیکن پرسپولیس بود که کارت زرد گرفت!

در دقیقه ۲۹ به خاطر بازی خطرناک و خطای شدید روی بازیکن حریف، داور به کامیابی‌نیا کارت زرد داد و به همین راحتی او از دربی محروم شد. پرسپولیس البته ملوان را با گل کمال برد و قبل از دربی، استقلال خوزستان صدرنشین شد و استقلال و پرسپولیس هم امتیاز با هم دوم و سوم بودند. در دربی اما در کمال تعجب، غیبت کمال به چشم نیامد. احمد نورالهی جایگزین او در ترکیب شد و پرسپولیس در یک بازی دیدنی و پرگل استقلال را ۴بر۲ شکست داد و بعد از دربی به صدر جدول رفت.

*** سیدحسین حسینی، دربی ۸۶
در دور برگشت لیگ هفدهم، پرسپولیس قبل از دربی میزبان استقلال خوزستان بود و در یک بازی کم ‌دردسر این تیم را شکست داد و تلفاتی هم برای دربی نداد‌ اما استقلال قبل از دربی برگشت باید به مصاف فولاد خوزستان می‌رفت و تنها بازیکن این تیم که در خطر از دست دادن دربی بود، سیدحسین حسینی بود. البته با توجه به پست او، احتمال گرفتن کارت زرد و محرومیتش از دربی زیاد نبود.

البته استقلال در دروازه سیدمهدی رحمتی را هم داشت اما او مدت‌ها ‌ نیمکت‌نشین بود. در بازی با فولاد، همه چیز برای استقلال خوب پیش می‌رفت. در همان ۲۰ دقیقه ابتدایی استقلال ۳بریک از میزبان خود پیش افتاد و بازی تا دقایق پایانی با همین نتیجه دنبال می‌شد‌ اما در دقیقه ۸۲ اتفاق عجیبی افتاد. در نیمه زمین استقلال داور یک خطا به سود این تیم اعلام کرد و حسینی برای زدن این ضربه از محوطه جریمه خارج شد.

او لحظاتی مکث کرد و سپس به عقب رفت تا توپ را به زمین فولاد ارسال کند اما فرشید باقری به سمت توپ رفت و باعث شد تا حسینی دوباره مکث کند. در نهایت باقری بازی را شروع کرد اما داور به گمان اینکه حسینی قصد اتلاف وقت را داشت، به سمت او رفت و یک کارت زرد به او داد! این کارت زرد باعث عصبانیت حسینی شد و او حتی با باقری به دلیل اینکه مقصر اصلی این ماجرا بود جرو بحث کرد. حسینی در ادامه به دلیل از دست دادن دربی گریه هم کرد اما کار از کار گذشته بود.

کدخبر: ۳۰۷۸۴۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر