کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۶۸۴۳۲
تاریخ خبر:

عامل جنایت در قهوه‌خانه پای میز محاکمه

روزنامه هفت صبح، خلیل موسوی | مردی که پس از هفت سال فرار بعد از قتل یکی از بچه محل‌هایش، سال گذشته در کشور ترکیه بازداشت شده بود، در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه خواهد شد.

رسیدگی به این پرونده از اواسط آبان سال ۹۰ و با گزارش یک فقره درگیری منجر به جنایت در قهوه‌خانه‌ای در محدوده جنوبی تهران آغاز شد. با اعلام این خبر به سامانه ۱۱۰ پلیسی، سریعا ماموران کلانتری ۱۵۸ کیانشهر در محل حضور یافتند و تحقیقات خود را با توجه به اینکه متوفی با ضربات متعدد چاقو به سر و گردن به قتل رسیده بود، آغاز و گزارش اولیه ماجرا را نیز به بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران اعلام کردند.

به این ترتیب بازپرس به همراه تیم تشخیص هویت و کارآگاهان جنایی اداره دهم آگاهی در محل حضور یافت و تحقیقات میدانی نیز آغاز شد. افرادی که در محل حضور داشتند از آغاز درگیری با حضور چهار نفر پرده برداشتند و گفتند چهار مرد جوان که یکی از آنها مقتول بود، با یکدیگر درگیر شدند و یکی از آنها مقتول را به قتل رساند و با توجه به وقوع جنایت طی یک نزاع دسته‌جمعی، سه نفر شرکت‌کننده در این نزاع متواری شدند و تنها مقتول که بر اثر شدت جراحات وارده خون زیادی از او رفته بود در صحنه ماند که قبل از رسیدن تیم اورژانس جان خود را از دست می‌دهد.

بازپرس دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی برای تعیین علت اصلی فوت را صادر کرد و در ادامه با توجه به مدارک و شواهد موجود در پرونده، دستور بازداشت سه تن از شرکت‌کنندگان در دعوا صادر شد که دو متهم شرکت‌کننده بازداشت شدند اما نفری که اتهام قتل به او منتسب بود همچنان متواری بود.

یکی از بازداشت‌شدگان در زمینه ارتکاب قتل توسط قاتل اینگونه توضیح داد:‌ ما در قهوه‌خانه نشسته بودیم که مقتول و قاتل حضور داشتند. درگیری آنها مربوط به فردی بود که شب قبل از حادثه فوت کرده بود. متوفی یکی از لات‌های محل بود و مقتول نیز با این ادعا که از او سرتر بوده است و از این به بعد در محله کسی حرفی نمی‌تواند بالای حرفش بزند دعوا را شروع کرد. در ادامه قاتل از جای خود برخاست و او نیز ادعا کرد که از همه لات‌تر است. همین موضوع درگیری را شدت داد و در جریان کشمکش‌ها، بحث بالا گرفت و من و فرد دیگری داخل نزاع شدیم تا از اتفاقات بعدی جلوگیری کنیم؛ مقتول با استفاده از پیک نیک قصد از پا انداختن قاتل را داشت اما ما جلوی‌اش را گرفتیم تا اینکه قاتل چاقویی را که پشت کمر من بود برداشت و با استفاده از همان چند ضربه به سر و گردن مقتول زد و بعد از اینکه از فوت مقتول مطمئن شد از محل گریخت و حالا نیز شنیده‌ام که از کشور خارج شده است.

اما مشخص شد قاتل خیلی زود و همان شب از طریقی کشور را ترک کرده است و هیچ کس از او خبر ندارد. ادامه تحقیقات مشخص کرد قاتل به کشور آلمان پناهنده شده است و در ادامه با توجه به این موضوع، تلاش‌های پلیسی برای دستگیری متهم با همکاری پلیس اینترپل مستقر در این کشور آغاز شد اما بعد از مدتی هیچ جوابی از سوی دولت آلمان به دست نرسید تا اینکه بالاخره سال گذشته متهم قصد کرد به ایران بازگردد.

در این سفر، متهم برای اینکه شناسایی نشود قصد داشت به صورت قاچاقی از طریق مرزهای ترکیه به ایران وارد شود که پلیس ایران در جریان موضوع قرار گرفت و این ماجرا از طریق پلیس اینترپل به پلیس ترکیه اعلام و مشخص شد پلیس ترکیه حین خروج غیرقانونی متهم از کشورش، او را شناسایی کرده و به اتهام ورود و خروج غیرمجاز به این کشور بازداشت کرده است در حالی که متهم قصد داشت با هویت جعلی به ایران بیاید تا به این شکل کسی نتواند از حضور او در کشورش باخبر شود.

با بازداشت متهم و مسترد کردن او به ایران، این بار او در آگاهی تهران تحت تحقیقات فنی و پلیسی قرار گرفت و با انتقال او به شعبه سوم بازپرسی دادسرای امور جنایی، متهم جزئیات روز جنایت را به بازپرس توضیح داد و گفت: از وقتی که قتل رخ داد و متوجه شدم متوفی فوت کرده است، تصمیم‌ام را مبنی بر خروج غیرقانونی از کشور گرفتم و رفتم به کشور آلمان تا پناهنده شوم اما آنجا نیز موفق نشدم تا اینکه وقتی قصد آمدن به ایران برای ملاقات با خانواده‌ام را داشتم توسط پلیس ترکیه بازداشت و به کشور مسترد شدم.

او در زمینه جزئیات روز حادثه نیز عنوان داشت: مقتول از دوستان من بود و با هم در یک محله زندگی می‌کردیم. آن روز وقتی وارد قهوه‌خانه شدم شنیدم که او پشت سر متوفی، یعنی همان فرد گنده لاتی که شب گذشته فوت شده و از دوستان من نیز بود بدگویی می‌کند. خیلی ناراحت شدم و به او گفتم که اینجا جای چنین صحبت‌هایی نیست اما او ادعا کرد که متوفی از او پایین تر بوده و می توانسته به راحتی او را از پای در بیاورد اما چون حرمت‌اش را حفظ می‌کرده با او درگیر نشده است.

من به او باز هم هشدار دادم اما گوش نکرد و جر و بحث‌مان شد. درگیری شدت گرفت و او رفت که پیک نیک بیاورد تا با آن ضربه‌ای به من بزند و من که از دستش عصبانی شده بودم با چاقویی که در کمر یکی از افراد حاضر در آنجا بود دو ضربه به سر و دو ضربه به گردنش زدم و بعد از اینکه متوجه شدم چه کار کرده‌ام خیلی ترسیدم و از محل گریختم.در ادامه به دستور بازپرس، تحقیقات در این پرونده در اختیار ماموران اداره دهم آگاهی پایتخت قرار گرفت و پس از انجام بازسازی صحنه قتل، علیه متهم به اتهام قتل عمدی کیفرخواست صادر شد. به زودی متهم با ارسال پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران تحت محاکمه قرار خواهد گرفت در حالی که اولیای دم مقتول برای او درخواست قصاص نفس را کرده‌اند.

کدخبر: ۲۶۸۴۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر