کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۶۳۸۳
تاریخ خبر:

عاقبت ماه عسل‌بازی علیخانی!

روزنامه هفت صبح، مرجان فاطمی | نمایش احساسی بعد از اجرای فاطمه عبادی، نظم رقابت را به هم ریخت و با اعتراض‌های زیادی روبه‌رو شد. آیا این ماجرا تخلف نیست؟
یکی از حواشی مهم برنامه «عصرجدید» بلافاصله بعد از پایان مسابقه فینال اتفاق افتاد. از آنجایی که احسان علیخانی علاقه‌مند است فضای هر برنامه‌ای را به ماه عسل تبدیل کند، بعد از اجرای فاطمه عبادی، نمایش احساسی به راه انداخت و اشک همه را درآورد. این نمایش، فرصت ویژه‌ای را در اختیار عبادی قرار داد و باعث شد نظم مسابقه به‌هم بریزد. خیلی‌ها معترض شدند که با این اقدام علیخانی، مسیر داوری تغییر کرده و آرای بیشتری به سبد عبادی ریخته شده. بیایید ماجرا را از ابتدا مرور کنیم و خودمان نتیجه بگیریم.

*** اصل ماجرا: فاطمه عبادی در مرحله فینال روی موضوع پیوند اعضا دست گذاشت و به وسیله نقاشی و قصه‌گویی توسط شن، زندگی زنی را از دوران بارداری تا پیوند عضو دخترش به نمایش گذاشت. عبادی با جذابیت و روایت جزئیات مراحل مختلف به دنیا آمدن یک دختر، بزرگ شدن، به دانشگاه رفتن، فارغ‌التحصیلی و نهایتا تصادف او را به تصویر کشید و نهایتا به اهدای قلب او توسط مادرش رسید.

قلب دختر به یک داماد رسید و در پایان، مادر به خوشبختی او کنار خانواده‌اش نگاه کرد. این اجرا به حدی اثرگذار بود که اشک خیلی از حاضران در مراسم را درآورد. طبیعتا همین اجرا می‌توانست به تنهایی میزان آرای عبادی را بالا ببرد و نیازی به اتفاق‌های بعدی نداشت.

*** درگیر کردن احساسات: بعد از پایان اجرا، عبادی توضیح داد که برای اجرایش از قصه‌ یک مادر واقعی الگو گرفته و آن مادر الان داخل استودیوست. مادر از بین تماشاچی‌ها بلند شد و روی سن آمد و فاطمه عبادی را بغل کرد. بعد درباره دخترش و اینکه چطور راضی به اهدای عضو او شده صحبت به میان آورد.

خلاصه اینکه در نهایت علیخانی به رسم برنامه «ماه عسل»، از مردی که قلب دختر این مادر در سینه‌اش قرار داشت دعوت کرد روی سن بیاید. مرد به همراه دختر و پسرش که حالا نوجوان بودند برای اولین بار با مادر دختر روبه‌رو شد و درباره احساسش از به همراه داشتن قلب دختر گفت. همه گریه کردند و فضای مسابقه به شدت تحت تاثیر احساسات این رویارویی قرار گرفت.

*** واکنش‌های اعتراضی: این اجرای احساسی از همان شب فینال با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شد. خیلی‌ها معترض شدند که علیخانی با احساسی کردن اجرا به شیوه ماه عسل باعث شده مسیر داوری تغییر کند. به‌هرحال در رقابت حساس فینال هر مسئله‌ای می‌تواند باعث تغییر آرا شود و این اتفاق هم نظم مرسوم یک مراسم فینال را کاملا برهم زده است.

واکنش‌ها بعد از اعلام نتیجه داوری و برگزیده شدن فاطمه عبادی به عنوان نفر اول خیلی بیشتر شد. روز گذشته نظرات زیادی در این زمینه منتشر شد. معترضان نوشته بودند: «اگه اون شوآف احساسی نبود الان کل قضیه برعکس شده بود»، «از اول هم معلوم بود آخرش رو ماه عسل می‌کنی. متاسفم که عدالت برقرار نشد»، «شما اصول مسابقه رو نمی‌دونین اگرنه احساسی‌اش نمی‌کردین» و ….

*** اشتباه قطعی در رقابت: در اینکه فاطمه عبادی با استعداد خودش و به نمایش گذاشتن هنر جذاب نقاشی و قصه‌گویی با شن توانست به عنوان برنده اولین فصل «عصرجدید» معرفی شود اصلا شکی نیست. به‌هرحال عبادی در مرحله نیمه نهایی هم بیشترین رای را به دست آورد و بین چهار فینالیست دیگر، اول بود. حتی در پیش‌بینی داوران هم از میان چهار داور، دو نفر یعنی سید بشیر حسینی و آریا عظیمی‌نژاد معتقد بودند که فاطمه عبادی اول می‌شود .

بنابراین انتخاب او به عنوان برگزیده چندان هم عجیب نبود. با این حال اما احساسی کردن یک اجرا آن هم در رقابت مهم فینال، تصمیم کاملا اشتباهی بود. در یک مسابقه، همه شرکت‌کننده‌ها باید در شرایطی مشابه رقابت کنند و علیخانی با تبدیل فینال عصرجدید به ماه عسل، خلاف قانون رفتار کرد.

کدخبر: ۲۷۶۳۸۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر